Helgsnack: Vad spelar du i sommar?

Permalänk
Medlem

Som de senaste åren, Domekeeper en gång om dagen.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Inaktiv

Hitintills i sommar har jag lärt mig klättra i Uncharted 4 och vandra i Planet of Lana, och i Tetris 99 har jag lärt mig att jag är högst medelmåttig på Tetris.

Nästa på tur är Outer Wilds.

Permalänk
Medlem

IRl, i mängder. Får alldeles för mycket fint-väder-fomo för att sitta inne o gejma, meen händer väl att jag drar nån runda hamster i Overwatch nån sen kväll för att varva ner

Permalänk
Medlem

Har faktiskt precis klickat hem ett PS5 och Diablo 4, så det lär spenderas en och annan timme i Sanctuary under sommarmånaderna. Inte spelat på konsol sedan hedenhös, men den nyinförskaffade Samsung QN95B på 75 tummar tillsammans med en Sonos Arc till vardagsrummet har helt klart gjort mig nyfiken på soffgaming igen

Permalänk
Medlem

Age of Empires II DE, drar av några feta strats på kvällen.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Jag kör WoW och world of warships hinner inte med med fler spel

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Golf
Och Rocket League när det finns tid

Permalänk
Medlem

Troligtvis spela om Hollow Knight i väntan på uppföljaren. 🙂

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis CS2 om det kan släppas någon gång

Permalänk
Medlem

220h in på Zelda och har knappt börjat med storyn än. Tog en paus från det nu och försöker undvika alla spoilers tills jag tröttnar på Diablo 4.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar hela sommaren så det blir inte mycket spel, har en period då jag bara inte känner för det. Men jag går på semester strax innan Starfield släpps, och då blir det spela av.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk

Microsoft Flight Simulator
Euro Truck Simulator 2
Forza Motorsport 7

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Främst 2042 nu när det av oförklarlig anledning fungerar igen. Men även Warframe, horizon burning shores och hunter cotw

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Street fighter 6, otroligt kul! Börjar närma mig platinum med Cammy.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 16 De enda spel-serien jag i äldre dar kan sitta och spela timmar i sträck .

Permalänk
Avstängd

Köpte Hogwarts Legacy (till XB) i helgen, känns som om det kan bli ett bra spel att ägna regniga dagar åt. Första gången på rätt många år som jag köpt ett fullprisspel för fullpriset liksom (och absolut första gången någonsin jag lagt över 700 på ett spel), men jag hade varit sugen ett tag och orkade inte vänta på rea. Kunde sparat en hundralapp eller två om jag köpt det på skiva, men mer värt att ha det "digitalt".

Tvekade mellan det och det nya Jedi-spelet något. Min tanke var att Jedi lär komma till Gamepass hyfsat snart så jag kan vänta på det.

Annars har jag spelat mycket Shapez sen det var gratis på Epic. Lite som ett extremt abstrakt Factorio typ, man bygger fabriker av olika maskiner sammankopplade med conveyers. Men jag tappar intresset lite när man når upp till en så hög nivå att man låst upp allt. Efter det är det bara slumpade utmaningar och det känns inte lika kul riktigt.

Permalänk

Microsoft Flight Simulator / någon key i World of Warcraft.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Diablo4 på pc och Elden ring på ps4.

Permalänk
Medlem

Blir Watch Dogs Legion på PS5

Till PC blir set:
1 Star Wars Jedi Survivor
2 Sons of the forest
3 Witcher 3

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem

Precis köpt Alien: Dark Descent. Väldigt bra änsålänge 4 h in. Är också sugen på Battlebits så kanske blir att testa det med.
I slutet av juli kör jag och grabbarna vårt årliga LAN då blir det lite C&C Generals, lite WC3 moddar Enfo, castle fight och dota. Company of heroes brukar bli akutuellt med.

Permalänk
Medlem

Spelar Alan Wake (original PC versionen) just nu så att jag ska vara redo för Alan Wake 2, och det gör ju inget att det blir ett spel mindre i backloggen när man är klar med det.

Vet inte riktigt vad jag ska spela härnäst. Det finns några alternativ. Antingen fortsätter jag med något från min backlogg (på både PC och PS5) eller så skaffar jag nåt av dom spelen som släppts under det senaste året som det inte har blivit av att skaffa än (Atomic Heart, RE4 Remake m.fl.), om nåt av dom råkar vara på rea för tillfället d.v.s. Var riktigt sugen på Final Fantasy XVI, men det kändes inte helt självklart att betala 700:- för det, även om det säkert är värt det.

Permalänk
Medlem

Captain of Industry, riktigt rolig factory-simulation fast med en twist.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Brukar inte hinna spela särskilt mycket på somrarna, men när det väl blir spelande i sommar så blir det nog det vanliga. Guild wars 2 eller Heroes of might and magic 3, oftast det sistnämnda.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Diablo 4 och Baldurs Gate 3 på PC, med mitt inköpta, uppstartade och lämnade Hogwarts Legacy i reserv. Fast - Tears of the Kingdom och Metroid Prime remastered på Switchen pockar också på uppmärksamhet.

Och Starfield kommer till hösten, så jag kan fylla alla mina luckor det närmaste året! 😅

Permalänk
Medlem

För mig hoppas jag på en hel del brädspel vänner och god mat, fungerar även brädspel över nätet! och då är det brädspel som Terraforming Mars, 7 Wonders, Wingspan.

När det kommer till PC så hoppas jag ta tag i backloggen, har redan börjat köra lite Metroidvania spel (Blasphemous, Bloodstained)
Kanske äntligen blir dags att testa FF7 Remaken.

annars på vanlig front blir det väl Dota2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag har bestämt mig för att börja beta av backloggen!

På PC: Kör just nu Doom Eternal. Ska sedan spela BF5 campaign, Rise of Tomb Raider, Subnautica, Death Stranding, Wolfenstein: New Colossus och Control.
På Switch: Just nu Shredders Revenge, sedan Hollow Knight, Ori and the Blind Forest, Little Nightmares och Oxenfree.

Och sedan finns det många andra storspel jag har köpt men aldrig ens provat....

Subnautica är det bästa spelet av dom alla.

Permalänk
Medlem

Tropico 6, Endzone, Medieval Dynasty, Sims 4, X4 Foundations, Flight Simulator, Farming Simulator 22, Cyberpunk 2077

Ja, jag har ganska spretig smak inom spel.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har en stor backlog som jag borde spela igenom. Typ Witcher 3, Cyberpunk 2077, Pathfinder, CK3, Wartales och Stellaris med senaste DLC.

Men så har vi också Age of Wonders 4, Trepang2, Aliens Dark Descent och sådant nyare man borde köra. Tror jag börjar med Aliens, då jag läst bra saker om det.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Last of us 2, har ägt det i evigheter och älskade 1an. Måste hugga tag i det i sommar.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Elden ring, last of us och förmodligen lite HALO CE

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮