Geforce RTX 4060 presterar 18 procent bättre än RTX 3060

Permalänk
Avstängd

Har man exempelvis en gammal Gsync skärm (med modul) så är det svårt att se AMD som ett alternativ om man inte vill spela med tearing och microstutter orsakat av fluktuerande fps som inte smoothas ut av *sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

Om vi räknar med inflationen från 3060-släppet, så bör prestanda/pris se helt OK ut här egentligen om nu indikationer är på 15%+ prestanda stämmer

118/0,76 = 55,26% bättre prestanda/pris, räknar jag rätt då?

0,76 kommer från 9% lägre pris och 15% inflation, så 76% av priset, dvs 0,76 mot prestanda på 118%

Skrivet av Rödskägg d ä:

Prissänkningen och inflationen ska multipliceras, inte adderas. Så 0.91*0.85=0.77

Men ja med den beräkningen så är det ju inte alls ett så dumt kort, inte heller jämfört med amds 7600, någon procent hit eller dit. Sedan har ju kronan fallit som en sten...

EDIT: Eller ska det vara 1/(1.09*1.15)=0.79? Aja precis som prestandan så är det någon procent hit eller dit, ingen stor sak

Skrivet av Syglarn:

Ja, 0,79 bör det bli om man inte adderar... Kontrollräkningen blir då 299/(329*1,15), dvs nya 4060 MSRP/3060+inflation

118/0,79=49,36% bättre prestanda/pris, inte kattskit direkt (sen har jag inte koll på att 15% inflation är helt rätt, men det var så för 3060 Ti till 4060 Ti vill jag minnas)

VRAM är en grej såklart, men att 3060 hade högre VRAM än 3060 Ti hade sina underliga förklaringar vill jag minnas. Sen att USD/SEK och lönen/inflation inte riktigt gör vår köpkraft bättre. Jag kan själv tänka att 4050 och 4060 är korten som kan köras på 8gb VRAM för att pressa priser, men att 4070-konfigurationen skulle gått ner på 4060 TI och alla kort över bör ha fått 12-16gb åtminstone. Det finns alltid nästa generation att hoppas på!

Man bör förkorta bort/kvitta inflationen i beräkningen, då den slår likadant mot RTX3060 som den slår mot RTX4060.
Om 4060 kostar 3899Kr, så bör 3060 kosta 3304Kr för att vara lika prisvärt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Radeon Chill är väl exakt att begränsa framerate? Jag kanske missar något dock

Du bekräftar dock vad jag sa till viss del, listar x anledningar varför man tycker att gröna laget är värt att betala mer för

Kostar de exakt samma är såklart Nvidia ofta det bättre valet, håller med, men så är oftast inte fallet

Radeon chill begränsar allt, inte specifika spel.

Precis som med allt det här, snabbt gjorda och ogenomtänkta slarv-kopior av funktioner Nvidia lägger in flera år innan. En checkbox för sharpening, ingen slider så man kan välja nivå. Man är handikappad med AMD kort. Och AMD kort har begränsat minne med.

RX7600 ska konkurrera med RTX4060 är det väl tänkt? RX7600 har en extremt begränsad minnesbuss som redan nu ger problem vid 1440P. Och har 8GB minne.

Permalänk
Medlem

1070 kom 2016

2023-2016= 7 år

Kan bara prata för mig själv men jag kommer iallafall inte köpa ett kort med samma mängd 8 GB Vram 7 år senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Om 3060Ti och 4060 presterar likadant bör ju 4060 vara mer prisvärt iom DLSS 3. Om de nu kostar lika.

Det finns nog dock fall där man skulle föredra 4GB extra VRAM över DLSS3.

Permalänk
Medlem

Utvecklingen går så snabbt och det finns många snabba kort. Tyvärr är prisnivån på dessa kort över budgeten för många som spelar. Varför totalkostnaden för en spel PC har ökar mer i pris mot konsoler vet jag inte.

Jag har även svårt att förstå varför inte AMD och Nvidia släpper kort som gör att intel inte kan komma in i segmentet fristående grafikkort. Produkterna finns men prisnivån känns så fel.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Radeon chill begränsar allt, inte specifika spel.

Precis som med allt det här, snabbt gjorda och ogenomtänkta slarv-kopior av funktioner Nvidia lägger in flera år innan. En checkbox för sharpening, ingen slider så man kan välja nivå. Man är handikappad med AMD kort. Och AMD kort har begränsat minne med.

RX7600 ska konkurrera med RTX4060 är det väl tänkt? RX7600 har en extremt begränsad minnesbuss som redan nu ger problem vid 1440P. Och har 8GB minne.

Både 7600 och 4060 har 128-bit buss med 8GB minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Precis som med allt det här, snabbt gjorda och ogenomtänkta slarv-kopior av funktioner Nvidia lägger in flera år innan. En checkbox för sharpening, ingen slider så man kan välja nivå. Man är handikappad med AMD kort. Och AMD kort har begränsat minne med.

Jag gråter i badkaret varje dag av att jag bara har en checkbox för sharpening. Är verkligen helt handikappad (kan inte ens borsta tänderna själv) av att inte kunna installera spyware/bloatware för att kunna aktivera alla dessa fantastiska features. Och helt rätt, minnet är begränsat och inte oändligt. Oacceptabelt. Kan någon tänka sig att bara ta emot mitt 7900 XTX? Jag kan tänka mig att betala för att bli av med det.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Känns som att 4 år mellan GPU köp stämmer rätt bra.
5 år kan också funka om man sänker lite inställningar i spelen.

Instämmer köpte mitt 1080ti för ca 5år sen (kanske mer till och med) å gick nyligen över till ett 4080, kändes lagom 👌

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

Vad är Geekbench för spel? Vilka spelar det?

Det här låter som siffrorna Nvidia presenterade för 4060 Ti, där de naturligtvis glömde bort att nämna att rasteringsprestandan var så dålig att det genomsnittliga prestandaövertaget över 3060 Ti var i storleksordningen fem procent.

Geekbench för att utvärdera grafikkort, tillåt mig småle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Radeon chill begränsar allt, inte specifika spel.

Det går absolut att göra spelspecifika inställningar för Radeon Chill och de flesta andra grafikinställningnarna i Radeonmjukvaran.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbo:

Det går absolut att göra spelspecifika inställningar för Radeon Chill och de flesta andra grafikinställningnarna i Radeonmjukvaran.

Har för mig att AMD mjukvara för kontroll av inställningar är bättre än Nvidia. AMD problem är de övriga funktioner där Nvidia dominerar DLSS, Reflex, Cuda, RT och Streaming AMD erbjuder enbart rastrering prestanda.

Ifall RTX 4060 presterar likvärdigt eller lite bättre än RX 7600 så är RTX 4060 nog det bättre kortet dock så är inget av korten speciellt prisvärda idag.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Sen ska man ju komma ihåg att många av vi som köpte 3060 TI köpte det *innan* inflationen slog till. Kändes väldigt dumt att lägga ca. 1000:- över MSRP när jag köpte mitt 3060 TI men såhär i efterhand var det ju inte så tokigt ändå. De 1000:- åts upp av inflationen, så pris/prestanda landade ungefär som 4000-serien. Vilket betyder att vi får vänta till 5000-serien innan pris/prestanda förbättras. D.v.s. man kan sitta lugnt i båten 2-3 år till minst.

Alla kort hade överpris under kryptoboomen, och höga priserna är inte slut än, men priserna verkar som tur är vara på väg ner nu. Köpte själv ett 3060 Ti för överpris tyvärr

Skrivet av GuessWho:

Jo det hade med minnesbussen att göra.
RTX 3060 hade 192 bit minnesbuss.
Då får de välja att göra kortet med 6GB eller 12GB.

Eller göra någon variant med att blanda minneschip av olika storlekar.
Eller som GTX 970 som hade 4GB VRAM totalt...
...men delade upp det i en snabb och en långsam minnespool.
GTX 970 var ett kort som fick mycket negativ publicitet p.g.a. av dessa 3,5 snabbt + 0,5 långsamt minne.

Sa ja utan att ta till okonventionella tricks så blev alternativen att köra 3060 med 6GB eller 12GB (när de har 192bit minnesbuss).
Nvidia gjorde då bedömningen att 6GB VRAM var för lite.

Om man tänkt att slå på RT så verkar det som att det ofta tar ca 1-2GB extra VRAM.
Så ett RTX 3060 6GB med RT ON hade blivit ungefär motsvarande ett RTX 3060 4GB RT OFF.

Så tekniskt sett fick de välja mellan 6GB eller 12GB VRAM.
Eftersom Nvidia ville att RT ON skulle ge en bättre upplevelse än att dra pungen genom krossat glas så valde de att inte släppa ett 6GB RTX kort.

Och jag vill minnas att 3060 var tänkt att ha 6gb, precis som 2060, men man slog på stort och gav 12gb för att kontra något från AMD eller så. Därav det konstiga med att 3060 har mer VRAM än 3060 TI och 3070. Varpå 8gb VRAM denna generation inte är så konstigt egentligen

Det konstiga är att 3060 Ti marknadsfördes för 1440p, men 4060 Ti marknadsförs till 1080p, trots bättre GPU. Nvidia väljer att behålla 8 gb VRAM och halvera minnesbussen. Det hade med så små modifikationer varit ett väldigt dugligt kort för 1440p...

Skrivet av Fenrisulvfan:

Man bör förkorta bort/kvitta inflationen i beräkningen, då den slår likadant mot RTX3060 som den slår mot RTX4060.
Om 4060 kostar 3899Kr, så bör 3060 kosta 3304Kr för att vara lika prisvärt.

Nej, då vi jämför MSRP, dvs utvecklingen de senaste åren. Så är inflationen enbart för att jämföra kostnad vid släpp mot släpp

Sen bör ett kort på två år och sämre prestanda kosta mindre i butik idag, jämfört med nya ersättaren som har mer prestanda. Det är dock en annan diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

Och jag vill minnas att 3060 var tänkt att ha 6gb, precis som 2060, men man slog på stort och gav 12gb för att kontra något från AMD eller så. Därav det konstiga med att 3060 har mer VRAM än 3060 TI och 3070. Varpå 8gb VRAM denna generation inte är så konstigt egentligen

Det var nog en kombination av många faktorer. Något jag tror också spelade in var att 3060 släpptes när det fortfarande var stor brist på allt och övergången till 2GB-kretsar börjat, så det kan hända att de valde 2GB GDDR6-kretsar för att de helt enkelt var enklare att få tag på. Nvidia släppte ju även ett 2060 med 12GB lite senare också.

Det som dock är konstigt med denna generation är alla kort nu använder 2GB-kretsar medan förra generationen förutom 3060/3050 använde 1GB-kretsar, så mängden minne borde rimligtvis ha dubblats vilket är vad som skett vid tidigare skiften i minne per kets. Men Nvidia valde istället att använda färre minneskretsar för att hålla nere mängden minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

Nej, då vi jämför MSRP, dvs utvecklingen de senaste åren. Så är inflationen enbart för att jämföra kostnad vid släpp mot släpp

Sen bör ett kort på två år och sämre prestanda kosta mindre i butik idag, jämfört med nya ersättaren som har mer prestanda. Det är dock en annan diskussion

Då får man räkna på dollarns inflation och inte den Svenska kronans, eftersom MSRP sätts i dollar.
Dollarn har ju följt bitcoins värde jämnare än vad den Svenska kronan har följt bitcoin exempelvis.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Minst 25% förbättring hade varit en rimligare siffra i förhållande till priset

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Det finns nog dock fall där man skulle föredra 4GB extra VRAM över DLSS3.

Ja, det var verkligen tråkigt att 3060Ti aldrig fick mer VRAM än 4060. Inget DLSS 3 heller för den delen. Endast 3060, som är ett för segt kort för att utnyttja 12GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Har för mig att AMD mjukvara för kontroll av inställningar är bättre än Nvidia. AMD problem är de övriga funktioner där Nvidia dominerar DLSS, Reflex, Cuda, RT och Streaming AMD erbjuder enbart rastrering prestanda.

Ifall RTX 4060 presterar likvärdigt eller lite bättre än RX 7600 så är RTX 4060 nog det bättre kortet dock så är inget av korten speciellt prisvärda idag.

Jag håller med i stort, AMD ligger efter rent teknikmässigt, sen får man göra personliga val om man behöver den tekniken eller inte. Jag såg ett uttalande som helt enkelt är fel men presenterades som fakta och tyckte det behövde en rättelse.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Ja, det var verkligen tråkigt att 3060Ti aldrig fick mer VRAM än 4060. Inget DLSS 3 heller för den delen. Endast 3060, som är ett för segt kort för att utnyttja 12GB.

Jaaa det stämmer ju, tack jag hade glömt det. Då förstår jag verkligen att man föredrar 4060 framför 3060Ti om priset är ungefär detsamma. Och ja jag håller med, förvånad att 3060Ti inte fick 12GB.

Tycker NVIDIA Geforce GPUs är lite av en djungel numera. För många valmöjligheter som skiljer sig för lite sinsemellan. Jag har åtminstone själv svårt att särskilja mellan olika modeller och komma ihåg deras specs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Det är fan snudd på otroligt snart att de inte skäms över det här. Hur mycket DÅLIGT kan man släppa utan att det tillslut går in i skallen?

Hur mycket som helst så länge det finns idioter som köper.

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Jaaa det stämmer ju, tack jag hade glömt det. Då förstår jag verkligen att man föredrar 4060 framför 3060Ti om priset är ungefär detsamma. Och ja jag håller med, förvånad att 3060Ti inte fick 12GB.

Tycker NVIDIA Geforce GPUs är lite av en djungel numera. För många valmöjligheter som skiljer sig för lite sinsemellan. Jag har åtminstone själv svårt att särskilja mellan olika modeller och komma ihåg deras specs.

Förlåt om jag lät arrogant i mitt svar. Det var inte riktigt meningen, såg efteråt hur det kunde tolkas.

Handlade väl om minnesbussen. 3060ti, kunde få 8/16GB VRAM. Medan 3060, med sin klena minnesbus kunde få 6/12GB. 16GB hade antagligen gjort både 3060Ti, och 3070 för dyra gissar jag. Utan någon prestandaökning, annat än i väldigt specifika fall. 4060 marknadsförs som ett 1080p kort. Där tror jag ändå att 8GB räcker, utom i specifika RT fall i många år. Jag som närmar mig 50. kör fortfarande i 1080p också, och har inga problem med det. Jag gillar dessutom DLSS, och DLSS 3/FG. Även om jag bara använt det senare i Cyberpunk ännu.

Har budget varianternas budget variant av 4070. kostade 200kr under MSRP på webhallen 7547kr. Går 4-5 grader varmare än founders enligt tester. Men det drar ju så lite ström, så det blir aldrig varmt enligt Afterburner. Har aldrig hört fläktarna faktiskt. Och enligt Afterburner, borde jag inte gjort det heller.

Permalänk
Medlem

I stort sett alla sågar ett kort som i stort kommer sitta i alla pre-builds de kommande två åren. Skulle inte förvåna mej om kortet letar sig in på Steams topp 10 av de mest använda grafikkorten på plattformen.

Permalänk
Skrivet av employed:

I stort sett alla sågar ett kort som i stort kommer sitta i alla pre-builds de kommande två åren. Skulle inte förvåna mej om kortet letar sig in på Steams topp 10 av de mest använda grafikkorten på plattformen.

Är väl inget fel på kortet i sig. Det är väl priset folk sågar? Vilket till stor del beror på den svaga Svenska kronan. Det hade kostat 3000kr om kronan varit där den brukade vara, och då tror jag kritiken hade varit betydligt mildare. Det är regeringen/tidigare regering, och Riksbank som är boven i detta. Låna upp 30% till på Statsskulden, köp lite nya stridsvagnar, tamponger, eller vad som helst. Så kommer kronan stärkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Då får man räkna på dollarns inflation och inte den Svenska kronans, eftersom MSRP sätts i dollar.
Dollarn har ju följt bitcoins värde jämnare än vad den Svenska kronan har följt bitcoin exempelvis.

Ja, jag jämförde MSRP i USD vid släpp. Och Amerikanska CPI för att räkna ut inflationen. 15% är vad vi hade i inflation mellan 3060ti och 4060ti, så skiljer nog några % mot 3060 och 4060, men rimligen inte mycket tänker jag

Edit, dubbelkollade, 16.26% inflation

Så prisskillnaden är då totalt 21.8%. 118/78.2=51% bättre prestanda per USD, sen i bananvalutan SEK... Ingves skrattar hela vägen till banken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbo:

Det går absolut att göra spelspecifika inställningar för Radeon Chill och de flesta andra grafikinställningnarna i Radeonmjukvaran.

Tamefan det kan man, vilket absolut skräp UI som inte gör det tydligt.
Jag tar tillbaka den kritiken (sitter med ett AMD kort i dagsläget), och de har även nu (efter ca 5? år) lagt in ett val på nivå av skärpa. Ja då är RTX 4060 ett mycket sämre kort helt plötsligt

*edit* oh nej så bra var det inte, FPS spärren appliceras enbart på en uppstart av spelet, så andra och tredje klienten av spelet rusar till 500 FPS fortfarande. Så de börjar närma sig, fem år till innan funktionen finns helt hos AMD?

Tråkig utveckling från båda hållen, RTX4060 är en förolämpning mot tidigare Nvidia kort hursom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ackwell:

Det finns nog dock fall där man skulle föredra 4GB extra VRAM över DLSS3.

Har du något exempel på detta eller tänker du på ultra hetsen?
Tom HBU säger att ultra är dumt. Vilket alla borde göra.
Och dra inte in 4k i diskussionen gällande 1440p eller lägre kort.

Och har du en skärm med gsync modul så har du inget annat val än nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har du något exempel på detta eller tänker du på ultra hetsen?
Tom HBU säger att ultra är dumt. Vilket alla borde göra.
Och dra inte in 4k i diskussionen gällande 1440p eller lägre kort.

Och har du en skärm med gsync modul så har du inget annat val än nvidia

HUB har en poäng med sin "8GB-hets", det borde vara mer minne. Det är för mig odiskutabelt och självklart.

Men deras testförfarande och hetsande är ju rena tokerier, när dom tar dom värst optimerade spelen i stan, spel som inte fungerar riktigt bra på någon dator, hyllar dom och säger att det är så här PC spelande skall se ut framöver. Får med sig sina fans som hoppas att Jedi Survivor t.ex inte skulle fungera på normala datorer. Men det gjorde det, till hubioternas stora besvikelse.

Nu är ju spelen dom hyllar fixade, och fungerar bra på typ 3070 med höga settings (som ser ut nära ultra) och massa RT i Hogwarts men HUB reflekterar inte över det utan kör vidare.

Stor kontrast till t.ex Digital Foundry som attackerar problemet både från hårdvaru och mjukvaru fronten.

Permalänk
Medlem

Riktiga skitkort i "mellanklassen" som lanserats denna generation. Skitkort för att priset är på tok för högt med tanke på den väldigt modesta prestanda ökningen. 60 (o 70) serien för lite minne, lanseras som 1080p (1440p)kort... Vad blir draget i nästa generation? 60 serien som 720p kort?) Tyvärr har AMD hakat på Nvidias taktik.. undra om inte släktingarna Jensen o Su ... Nvidia o AMD inte har en deal för att hålla priserna uppe. Båda tjänar ju bra på det. Men de har nog tagit girigheten för långt, konsumenterna har tillslut äntligen reagerat o skiter i att köpa "skräpet" de försöker få oss att svälja. Det är helt enkelt så att det finns ingen konkurrens bolagen emellan o det lider gamers o spelutvecklare av.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lussarn:

HUB har en poäng med sin "8GB-hets", det borde vara mer minne. Det är för mig odiskutabelt och självklart.

Men deras testförfarande och hetsande är ju rena tokerier, när dom tar dom värst optimerade spelen i stan, spel som inte fungerar riktigt bra på någon dator, hyllar dom och säger att det är så här PC spelande skall se ut framöver. Får med sig sina fans som hoppas att Jedi Survivor t.ex inte skulle fungera på normala datorer. Men det gjorde det, till hubioternas stora besvikelse.

Nu är ju spelen dom hyllar fixade, och fungerar bra på typ 3070 med höga settings (som ser ut nära ultra) och massa RT i Hogwarts men HUB reflekterar inte över det utan kör vidare.

Stor kontrast till t.ex Digital Foundry som attackerar problemet både från hårdvaru och mjukvaru fronten.

Tappade respekten för HBU när de började hetsa och dödförklara allting baserat på dåligt optimerade spel som visade sig fungera rätt ypperligt med hjälp av patchar, en del användare även här på sweclockers försvarade spelen vid släpp också.

För mig är det DF, GN, level1techs, Zworms, Daniel Owens, Moors law is dead och någon till som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Tappade respekten för HBU när de började hetsa och dödförklara allting baserat på dåligt optimerade spel som visade sig fungera rätt ypperligt med hjälp av patchar, en del användare även här på sweclockers försvarade spelen vid släpp också.

För mig är det DF, GN, level1techs, Zworms, Daniel Owens, Moors law is dead och någon till som gäller.

hahaha, skulle nästan hålla med men Moores law is dead över Hbu skojarru?