Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Oops I did it again...... God dammit...

Jag måste fan ha timer påslaget när jag kyler öl i frysen

Skål....... när nu det blir idag eller imorgon

<Uppladdad bildlänk>

Krossa glaset och sug av den som en glass , hehe

Permalänk
Medlem

Rum punch och egenlagrad rom från Guyana.
🥰

Permalänk
Skrivet av llxt:

Krossa glaset och sug av den som en glass , hehe

Det blev en öl-slushie

Permalänk

3.5% nödraket och whisky

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Skål på er ...

Permalänk
Medlem

Öppnade mig just en TT nu när jag startade upp mitt nya 13700k system.
Kör dock med inbyggda grafikdelen i väntan på 4070 kortet.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Pantburk:

Öppnade mig just en TT nu när jag startade upp mitt nya 13700k system.
Kör dock med inbyggda grafikdelen i väntan på 4070 kortet.

<Uppladdad bildlänk>

Fint att man får bygga datorer i Kumlabunkern numera

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Glasflaska 50cl Heineken 3.5%; inte det skarpaste i tunnan men en bra början på semestern! Riktigt äkta sommarblask. Ska ta en Black session IPA till hemmagjorda pizzan senare ikväll.

Funderar som bäst på vilka öl man ska med på båten. Kör med i huvudsak alkoholfri öl där och den är ofta så söt...men finns en del som inte är så söta så ska botanisera lite bland utbudet. I små gästhamnsbutiker är utbudet i bästa fall klent. Är ute ca 25 dagar och tar nog åtminstone 1 alkoholfri öl per dag i snitt. Kanske 2.

Skrivet av Otori:

Oavsett pris så får den mig osökt att tänka på Monty Python. Det måste vara Galgbacken de pratar om

https://youtu.be/R8aPABF7nW4

Ja, jag gjorde ett blindtest en gång. Hade väl grundat lite först, men fick sedan för mig att försöka känna skillnaden på kylskåpskallt mineralvatten och Budweiser (den amerikanska) med förbundna ögon. Nära nog omöjligt rent smakmässigt, men mineralvattnet bubblade mer. Mycket märklig upplevelse.

Sedan är ju smaken som baken, jag kan uppskatta en ganska blaskig öl om den är ren och frisk (och kall) och inte "jolmig" på något svårspecificerbart sätt. Kan tänka mig att knäcka en kall Budweiser eller Corona om jag är törstig och det är varmt (dock räknar jag inte dessa som rena eller friska i smaken).

USA har ju levererat öl med rätt rejäl smak och beska ändå på senare tid. Fast volymsäljarna är väl just blask?

Är f.ö sugen på en riktig pilsner med bra fräs i. Är det Jever man ska köpa då tro?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Fint att man får bygga datorer i Kumlabunkern numera

Hahah! Tack för skrattet Det behövdes idag..

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Fint att man får bygga datorer i Kumlabunkern numera

@THB
Haha bor i radhus "3 våningar" med källaren som inte ingår i hyran så man har en fin datorhörna där till alla datorer.

Svalt och skönt med 🙂
Elen ingår i hyran med

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Fint att man får bygga datorer i Kumlabunkern numera

Andra får nöja sig med Hall...

Permalänk
Hedersmedlem

Red bull och malt,juice. Nej tack.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Lite mjöd o stout.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Dags för bastu.

Permalänk
Medlem

Idag blir det en Mesta Mästarnas öl, bryggt av Sibbarps Husbryggeri.
Svalkande gott i dessa varma tider.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

En Dry Martini.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Ikväll blev det lite diverse med svärföräldrarna för att fira beskedet att vår förstfödda blir en pöjk. Mellan mig och mina syskon blir det nu nio söner, och två päron som förlorar hopp om en dotter i familjen.

ps. glöggen tillåts för det är vinter här

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Glad midsommar! Premium Gold (Svensk öl med karaktär) till karln i huset medan sambon väljer en Sofiero original som vann silvermedalj i World Beer Cup 2004. Till detta äts vedrökt sidfläsk och chips OLW 3x lök.

Utanför dundrar åskan och solen skiner om vartannat. Skål Sweclockare!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Trevlig Midsommar på er.

Här inmundigas rom punch och pistonhead, grannen kör på three hearts.

Permalänk

Handlade nödraketer då det är söndag

Och på "skoj" köpte man en Budweiser.... king of piss...

Smakar ingenting..... För er som inte har provat Pabst Blue Ribbon "på skoj", ska ni göra det..... är ölen som Kenny's föräldrar dricker i South Park..... Det är "teoretisk öl".... Om man inte visste att det var öl skulle man inte tro det. Smakar ungefär som ett kranvatten utanför Skandinavien som inte smakar lika bra som vårat kranvatten.

Permalänk

Tips!

Ni som ska bjuda på öl på mingel osv i sommar, eller nåt sånt.

Välj gärna 33cl burkar om ni inte har 6+ timmar att kyla drycken. 50cl plastflaskor av plast tar fan evigheter att kyla, typ 3 timmar i frysen. 33cl flaskor kanske går lite fortare, och ser kanske lite trevligare ut att hålla i, men det tar tid med glas också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tips!

Ni som ska bjuda på öl på mingel osv i sommar, eller nåt sånt.

Välj gärna 33cl burkar om ni inte har 6+ timmar att kyla drycken. 50cl plastflaskor av plast tar fan evigheter att kyla, typ 3 timmar i frysen. 33cl flaskor kanske går lite fortare, och ser kanske lite trevligare ut att hålla i, men det tar tid med glas också.

Vad är det för klen frys? Här hemma ligger graderna på -20 och det tar 2 timmar för 50cl aluminium och jag vill inte ha slushi : )

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

Vad är det för klen frys? Här hemma ligger graderna på -20 och det tar 2 timmar för 50cl aluminium och jag vill inte ha slushi : )

<Uppladdad bildlänk>

Exakt. 2 timmar för aluminium som här...... Men prova plastflaskor så ser du skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Exakt. 2 timmar för aluminium som här...... Men prova plastflaskor så ser du skillnaden.

Jag köper aldrig plast men ska ha det i åtanke.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Ett gammalt knep...
Ta en stor skål och fyll den med is, en handfull skopa med salt och vatten. Salt sänker frysningspunkten på vatten, vilket gör att ölen kyls på blixtsnabba 5-7 minuter
Kanske tar en kvart

Permalänk
Skrivet av Dragonflame:

Ett gammalt knep...
Ta en stor skål och fyll den med is, en handfull skopa med salt och vatten. Salt sänker frysningspunkten på vatten, vilket gör att ölen kyls på blixtsnabba 5-7 minuter
Kanske tar en kvart

Jepp, men funkar det bra med glasflaskor? Säkert skapligt, men aluminumburkar så är det klockrent

Permalänk
Skrivet av Bean:

Jag köper aldrig plast men ska ha det i åtanke.

Köper bara Carlsberg 50cl i plastflaskor nu för tiden.... varför vet jag inte. Men det är därför jag skriver det

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Köper bara Carlsberg 50cl i plastflaskor nu för tiden.... varför vet jag inte. Men det är därför jag skriver det

Plast och öl fungerar inte för mig smaken blir dålig men självklart är mina 20 års av erfarenhet bara min åsikt.
Glas är bäst!
För övrigt tycker jag aluminium fungerar nästbäst, glas kan också ha en tendens att kosta mer.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!