MSI förtydligar 12VHPWR med gula ändar

Permalänk
Melding Plague

MSI förtydligar 12VHPWR med gula ändar

För att förenkla säker montering av 12VHPWR vänder sig MSI till gul plast, som nu tar plats hos två nätaggregat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Most innovative tech"...

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Snusfri

Vad gulligt gjort av dem att göra det enklare för folk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Framtiden är här 😅

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Jaha, jag trodde hela kabeln lyste grönt om den var isatt och rött och om den inte var det. *Besviken*

Permalänk
Medlem

Har känt på min kontakt och den blir varm under belastning fast den sitter i ordentligt, se hur länge den håller.
Funderar på att byta till ett kort utan den

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

"Most innovative tech"...

Haha, ja jag tänkte samma sak. Ribban är inte hög om lite gul färg är mest uppfinningsrika teknologin.

Permalänk
Medlem

Virgin 12VHPWR vs. Chad 8-pin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Har känt på min kontakt och den blir varm under belastning fast den sitter i ordentligt, se hur länge den håller.
Funderar på att byta till ett kort utan den

Alla kablar blir varma, även 8 pin.
Jag kan när ombyggnation är klar hemma köra min termokamera för att påvisa temp vid ~350W på min 4070ti när jag kör högre volt och strömbudget

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

När det handlar om elsäkerhet så kanske man borde ha gjort det idiotsäkert från början.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

När det handlar om elsäkerhet så kanske man borde ha gjort det idiotsäkert från början.

Nästan omöjligt att göra något idiotsäkert - de är för påhittiga

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kanske räddar någons dator, men det löser verkligen inte grundproblemet med att kontakten är feldesignad.

Permalänk
Medlem

Sjukt att detta ska vara lösningen på för klent tilltagna kontakter…

Permalänk
Medlem

En enkel lösning som minskar risken för fel utan någon direkt nedsida. Definitivt en bra ingenjörsmässig lösning.

Skulle kontakten kunnat vara bättre från början? Definitivt. Men givet rådande förutsättningar så är det här definitivt en bra riskreducerande åtgärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

En enkel lösning som minskar risken för fel utan någon direkt nedsida. Definitivt en bra ingenjörsmässig lösning.

Skulle kontakten kunnat vara bättre från början? Definitivt. Men givet rådande förutsättningar så är det här definitivt en bra riskreducerande åtgärd.

Enkel lösning på på ett fel på en lösning ingen frågade efter 😅

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Snart krävs väl vattenkylning i strömkablarna till grafikkorten... xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg boosted media hade sin orginal 4090 adapter smälte hyffsat nyligen, kabeln kom uppefrån och pinnen en från mitten var det som smälte. Så även om saker sitter så verkar det kunna smälta.
Är väl ingenting nytt egentligen. Varför skulle de sätta så små stift, hade ju gett rätt mycket mer marginal för fel om det fanns mer kontaktyta från början.
Känns som molex där stift i kabeln kan åka ut lite och inte ha full kontakt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Kan dom inte sätta dit kylning på kontakten också så den slipper smälta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Snart krävs väl vattenkylning i strömkablarna till grafikkorten... xD

Faan så var jag tvåa på pucken! :F

Permalänk
Medlem

Är färgen eldfast?