Permalänk
Medlem

I Oktober får mitt Sweclockers-konto gå på bolaget.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

20 år idag, se där.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

medlem sedan 2001 / 29(30) inlägg. 100% Lurker

Besöker swec dagligen hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClucKe:

medlem sedan 2001 / 29(30) inlägg. 100% Lurker

Besöker swec dagligen hehe.

Imponerande ändå. Men ligger ändå över 1 inlägg om året. Du får ta och lugna ner dig så du kan hålla dig till ett om året

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Registrerad 2006-11-01 så några år har det blivit.

Permalänk
Musikälskare

21 år, sjukt men jag hoppas aldrig SweC försvinner

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Blivit ett par år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

21 år, sjukt men jag hoppas aldrig SweC försvinner

Tiden går men Sweclockers består

Permalänk
Medlem

För 21 år sedan på min födelsedag den 24e april står det att jag reggade mig det kanske var en present till mig själv!
Ser att det tog mig 10 år att skriva mitt första inlägg haha. Det var om vad ens nätverk ( <*)))>< ) hette och vad datorn (NX-01) hette, båda två är fortfarande samma och nej jag gillar inte förändring så mycket

Permalänk
Medlem

Snart 15 år. Satan vad tiden går!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

21 år på Swec, var är min "achievement" ikon?

Edit: Nöjer mig med ett diplom också! Eller post-it lapp.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

21 år på Swec, var är min "achievement" ikon?

Edit: Nöjer mig med ett diplom också! Eller post-it lapp.

Achievementikon? Vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Achievementikon? Vad är det?

Sådan som man får i t.ex. Steam när man nått ett mål i ett spel. :⁠-⁠)

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Byxmyndig i år

Dock hade jag ett annat konto från början med ett annat nick, med start 2003, som jag söp bort.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Medlem 254!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

19 år och 1 dag gammal. Viss mossväxt vid det här laget, stånkar när jag tar mig fram i forumet och käppen kan höras på långt avstånd.

Ah, där är ju mitt gamla konto också. Lite så jag ångrar att jag pensionerade mig från sidan men ett par månader senare efter återkomsten så känns det ändå rätt okej att vara tillbaks på sidan.

Oh well, nytt försök att nå 20 år inlett.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

16 år nu så nästan halva livet även jag inte vet ifall man kan kalla mig veteran i klass med urswecarna i början av tråden. Knappt 1000 inlägg på något vänster jag inte alls förstår.

Känns bra att swec finns (och även flashback på gott och ont) när teknikfluencers som Linus Tech senaste åren babblar om oberoende forum. Då sitter man som svenne man som svenne mest tänker "Jo tjena, har de någonssin försvunnit?"...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

old

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Tiden flyger iväg. Inte samma datorintresse sen start, med familj hus andra prioriteringar. Men följer nyheterna och läser så gott som dagligen här på swec.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Till vintern fyller mitt konto 22 år, tiden går nog fort allt.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Tiden flyger iväg. Inte samma datorintresse sen start, med familj hus andra prioriteringar. Men följer nyheterna och läser så gott som dagligen här på swec.

Så är det alltid, men de brukar komma tillbaka för min del..
Va ett tag jag bara körde mac, nu tillbaka i träsket

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Så är det alltid, men de brukar komma tillbaka för min del..
Va ett tag jag bara körde mac, nu tillbaka i träsket

Hehe jo så är det. Suget att bygga ihop en ny dator finns alltid. En dag kanske. (2600k får pensioneras).

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Räknas man som gammal om man har ett snart 17 år gammalt konto?

Permalänk
Medlem

12/4 fyllde mitt konto 20 år, jag hade dock ett konto 1-2 år innan som jag glömde lösen till. Inne dagligen nu för tiden men lurkar mest

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Räknas man som gammal om man har ett snart 17 år gammalt konto?

Kollar du första inlägget så frågades det om tioårs medlemmar elr mer. Så 17 är ju äldre än det så 😜

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Såg att den här tråden låg i aktiva trådar. Tänkte för mig själv, "ah var det inte juni någon gång som var min 10-årsdag?"

Hm det är lite skrämmande ändå

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Känner mig ganska gammal med mitt konto från 2005, har dock lurkat runt här sedan 2003 om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem

Snart 21 år nu i september.
Är inte här så speciellt ofta längre. Man slinker in då och då, men man gör inte speciellt mycket väsen utav det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Registrerad 2005-01-08, men började nog besöka forumet runt 2003 innan jag blev medlem tror jag.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xerez99:

Registrerad 2005-01-08, men började nog besöka forumet runt 2003 innan jag blev medlem tror jag.

2005-07-25... men precis som dig och säkert många andra så sniffade man runt bra länge (läs år) och läste tills den dag man var tvungen att skapa en egen tråd.