HBO Max rättar felaktig information kring prishöjning

Permalänk
Melding Plague

HBO Max rättar felaktig information kring prishöjning

HBO Max undersöker varför vissa användare fick felaktig information kring tjänstens "livstidsrabatt" i samband med prisändringen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fick precis samma mail
Undrar hur det går med dem som avslutat sitt abb i ren protest?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Fick rättelsen idag kl 14:02

Permalänk
Medlem

Det kommer ju nästan garanterat att försvinna när HBO Max blir Max även i Sverige men det är ju najs att ha kvar det här priset (plus en femma lololol) ett tag till iaf.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Fick också precis samma mejl, tror nog de fått en ordentlig shit storm efter sitt utskick igår.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Låter lite som ett A/B test som gick väldigt fel.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Om folk vore läskunniga så hade dom vetat att avtalet innebar 50% livet ut, inte 44.50 kronor.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Om folk vore läskunniga så hade dom vetat att avtalet innebar 50% livet ut, inte 44.50 kronor.

Det var inte det som folk reagerade på, utan att vissa med 50% livet ut fick meddelande om att priset blir 99 kr/mån och inte 49,50 kr/mån.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som redan har sagt upp det, det kommer faktiskt upp en liten ruta vid uppsägningen om just rabatten så även om man missade det i mailet så är det svårt att missa där... Om man inte rage quittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det var inte det som folk reagerade på, utan att vissa med 50% livet ut fick meddelande om att priset blir 99 kr/mån och inte 49,50 kr/mån.

Jag vet, men dom vet ju vad avtalet var. Och med enkel matematik kan man räkna ut att hälften av 99 kronor är 49.50 kronor. Det stod ju inget i mailet om att avtalet inte längre gäller, så jag förstår inte varför folk antar det. Jag räknade med att betala hälften av den nya avgiften, men jag verkar vara en minoritet 😛

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Fick precis samma mail
Undrar hur det går med dem som avslutat sitt abb i ren protest?

Mejlet var tvetydigt men inte glasklart. Tycker man får ta det som en läxa och jobba på sin impulskontroll om det första man gjorde var att säga upp abonnemanget istället för att vänta på klargörande.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

5 kr extra spelar ingen roll, fortfarande typ den billigaste legitima "streaming-sajten" som finns. Behöver tips på serier, någon användare som kan tipsa lite?

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kyraal:

Låter lite som ett A/B test som gick väldigt fel.

Hade exakt samma fundering igår och verkar närmast som att med tanke på utfallet och ramaskriet...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Om folk vore läskunniga så hade dom vetat att avtalet innebar 50% livet ut, inte 44.50 kronor.

Möjligen. Men jag tror inte man ska underskatta effekten av att "låsa in" folk på ett lägre pris. Många som annars hade prenumererat bara några månader när deras favoritserie kanske behåller abonnemanget året om istället i många år.

Om snittanvändaren är kund 6 månader av 12 så börjar det löna sig redan efter ett år att "låsa in" användare. Säger de sen upp abbonemanget går de till fullpris. Jag antar att de inte tar något jätterisk här utan det är förmodligen en fin vinstaffär.

Skrivet av Pugilisten:

Jag vet, men dom vet ju vad avtalet var. Och med enkel matematik kan man räkna ut att hälften av 99 kronor är 49.50 kronor. Det stod ju inget i mailet om att avtalet inte längre gäller, så jag förstår inte varför folk antar det. Jag räknade med att betala hälften av den nya avgiften, men jag verkar vara en minoritet 😛

Nej det står ju faktiskt att standardpriset på abbonemanget ändras till 99 kr. Men lätt med förvirring där.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det var inte det som folk reagerade på, utan att vissa med 50% livet ut fick meddelande om att priset blir 99 kr/mån och inte 49,50 kr/mån.

Det stog också att det höjdes från 89kr/mån till 99kr/mån, så det var ju inte skitsvårt att lista ut att det gällde priset innan rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Jag vet, men dom vet ju vad avtalet var. Och med enkel matematik kan man räkna ut att hälften av 99 kronor är 49.50 kronor. Det stod ju inget i mailet om att avtalet inte längre gäller, så jag förstår inte varför folk antar det. Jag räknade med att betala hälften av den nya avgiften, men jag verkar vara en minoritet 😛

Folk blev förvirrade av att vissa fick mail om att halva priset-erbjudandet fortsätter som vanligt, och andra, som har rabatten, fick ett vanligt utskick som gick ut till dem som inte har någon rabatt. Jag antog också, precis som du, att jag skulle fortsätta få halva priset, även fast jag fick det vanliga mailet. Hade de dragit 99 kr så hade det nog bara varit att höra av sig. Dock förstår jag varför folk reagerade på det dubbla budskapet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det stog också att det höjdes från 89kr/mån till 99kr/mån, så det var ju inte skitsvårt att lista ut att det gällde priset innan rabatt.

Nej, det var så jag tolkade det. Men sen började folk säga att det stod 49,50 kr/mån i deras mail, och därav uppstod det förvirring på nätet i klassisk anda.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hakeemzo:

5 kr extra spelar ingen roll, fortfarande typ den billigaste legitima "streaming-sajten" som finns. Behöver tips på serier, någon användare som kan tipsa lite?

Spelar ingen roll om det är den billigaste streaming sajten när det bara finns skräp där med några få undantag. Kolla deras Top 10 lista och när man ser att gammal skåpmat som Big Bang Theory och Friends ligger på Top 5 så inser man snabbt att även om det är billigt så vill man inte slänga pengar i sjön på det varje månad typ.

Permalänk
Medlem

Folk har verkligen svårt att ta in hur 50% rabatten funkar!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlanBean:

Spelar ingen roll om det är den billigaste streaming sajten när det bara finns skräp där med några få undantag. Kolla deras Top 10 lista och när man ser att gammal skåpmat som Big Bang Theory och Friends ligger på Top 5 så inser man snabbt att även om det är billigt så vill man inte slänga pengar i sjön på det varje månad typ.

Topplistan är ju dock totalt ointressant på alla streamingtjänster.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att rage quitta är ens eget problem om man inte kan sansa sig 1 dygn och tänka igenom saker gäller allt i livet så får man faktiskt stå sitt kast.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyllbert:

Topplistan är ju dock totalt ointressant på alla streamingtjänster.

Jag har inte tid att kolla på gammal skåpmat även om dom var bra en gång i tiden. Ser bara nya bra serier som har höga betyg på imdb och då räcker det med en eller kanske två månader på HBO och då tjänar jag pengar även om jag har halva priset abonnemang.

Skulle det släpps något riktigt bra som inte dyker upp på topplistan så är något fel…

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Fick precis samma mail
Undrar hur det går med dem som avslutat sitt abb i ren protest?

Jag sa upp mitt direkt när jag fick första mejlet.
Vid andra fick jag möjlighet att gå tebax till gamla,ja eller nya för 49spänn då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Folk har verkligen svårt att ta in hur 50% rabatten funkar!

Hur skulle du tolka det om du får ett mail där det står:
"Din första betalning till det nya priset på 99 kr/mån. kommer att infalla vid ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023. Om du inte vill fortsätta med ditt abonnemang till detta nya pris kan du ändra eller avsluta ditt abonnemang när som helst innan detta datum i abonnemangsinställningarna för ditt HBO Max-konto."

Det kan så klart tolkas som att det är 49.50 kr som skall betalas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

5 kr extra spelar ingen roll, fortfarande typ den billigaste legitima "streaming-sajten" som finns. Behöver tips på serier, någon användare som kan tipsa lite?

Billigaste streaming sajten enligt dig..Men ändå har dom inte tillräckligt stort utbud om du frågar mig. Bara skräp.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har livstidsrabatten på 49,50 kr/mån, så blev lite fundersam då dom skickade ett mail med prisökningen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte läsa deras mail mer än att något skulle ändras i mitten av Juli och tänkte kolla närmare på det innan dess..

Bra då har jag kvar prenumerationen

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

5 kr extra spelar ingen roll, fortfarande typ den billigaste legitima "streaming-sajten" som finns. Behöver tips på serier, någon användare som kan tipsa lite?

White Lotus, The Flight Attendant, Chernobyl. Succession
Last of us, Barry

Finns mkt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Det kommer ju nästan garanterat att försvinna när HBO Max blir Max även i Sverige men det är ju najs att ha kvar det här priset (plus en femma lololol) ett tag till iaf.

Men när sker detta? Vad jag läst så skulle de ske "Spring 2023". Sen är det en (imo) väldigt märklig merger. Varva "Wahlgrens Värld" med lite "Last of Us"? Discovery plus tycks mest innehålla svenska dokusåpor med "varierande" budget..