Diablo IV slår Blizzard-rekord – 10 000 års speltid de första dagarna

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV slår Blizzard-rekord – 10 000 års speltid de första dagarna

De senaste fyra dagarnas kollektiva speltid överstiger 93 miljoner timmar och Diablo IV är redan bästsäljare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch usch, att konsumenterna fortfarande köper Blizzards produkter. De kommer bli rejält mjölkade på sina stålar :D.

Gamers lär sig aldrig.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Blev rejält utskälld på en discord när jag nämnde Diablo IV
Man får tydligen inte ge Blizzard en enda krona längre :'O

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag köpt på länge, väl värt alla pengar även om jag skulle sluta spela nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Blev rejält utskälld på en discord när jag nämnde Diablo IV
Man får tydligen inte ge Blizzard en enda krona längre :'O

Låter lite som samma klick som hatade på Hogwarts Legacy.

Permalänk
Medlem

Kaching! Fan skulle ha investerat i Blizzard innan dom släppte WoW, men det är lätt att vara efterklok i såna här fall. Toppen på deras aktie var i februari 2021 dock.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Lirat ungefär 40 timmar nu och är lvl 47. Inte klar med kampanjen än men börjar närmar mig slutet. Gjort mycket annat under vägen och verkligen tagit mig tid att utforska och läs allt.
Än så länge ett väldigt trevligt spel.

Tror de flesta som köper Delux for Early Access är sådana som verkligen köttar igenom spel så snabbt som bara möjligt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Välförtjänt. Ett fantastiskt spel! Bästa spelupplevelsen sedan typ Elden Ring.

Permalänk
Medlem

Alltså, du har kunnat slänga pre-order på det i typ över ett halvår och alla streamers på jorden har hypat det i månader och de har teasat med beta testning osv.. givetvis blir det massvis med spelare då.

Jag väntar fortfarande på att de ärliga recensionerna ska hagla in på metacritic.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Detta var faktiskt ett spel som jag inte ångrar att jag köpte

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte deluxe veckan innan release för att kunna spela med polarna den 2e juni. Mycket underhållande. Lite buggigt, laggigt och någon del av storyn jag tyckte var dum men nöjd, det var längesedan jag satt och spelade 12-16 timmar i sträck utan att behöva paus. Kommer fortsätta spela parallellt med BDO.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Spelet är helt okej! :). Försöker hoppa mellan totk och Diablo nu men det är svårt att sluta spela Zelda T_T.

Permalänk
Medlem

Level 51 necro, kör mest en massa sides så har knappt börjat på ACT 3. Tycker det är kul, skall spela på lite main så jag får mitt mount.

Permalänk
Medlem

Vi satt fyra stycken och spelade igår och alla var lika förvånade över hur bra lanseringen verkar vara. Inget lagg, ingen kö, inga servrar som kraschar och ingen blev utslängt pga buggar mm. Är detta sant?!

Ganska patetiskt på ett sätt att man är så förvånad över en bra lansering haha

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Grymt spel och imponerande storyline.
Enda kritiken jag har är att spelet är lite för enkelt och att bossfighter saknar dynamik. Blir lite för samma sak. Finns en riktigt bra grund att bygga vidare på nu och tror att spelet kommer bli riktigt bra i s3-4 nånting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Alltså, du har kunnat slänga pre-order på det i typ över ett halvår och alla streamers på jorden har hypat det i månader och de har teasat med beta testning osv.. givetvis blir det massvis med spelare då.

Jag väntar fortfarande på att de ärliga recensionerna ska hagla in på metacritic.

Hur definerar vi en ärlig recension? Jag har spelat hela helgen och haft skitkul i spelet, väl värt pengarna. Mina enda klagomål är typ att öron+gems äter för mycket inventory och att det kändes som det fanns ett glapp i mid-game där mobsen outscalade karaktären rätt rejält vilket försvann efter några paragon levels.

Permalänk
Medlem

Klarade storyn igår!

Tycker det är riktigt bra och välgjort.

Tycker gott man kunde fått ha en till skillslot för fler kombos. Och tycker de skulle gjort en inventory som tidigare = olika saker tar upp olika mycket plats. Här tar en ädelsten upp lika mycket plats som ett två-handsvärd

Får se om endgame är lika bra. Diablo 3 blev ju bra först efter RoS expansionen.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Usch usch, att konsumenterna fortfarande köper Blizzards produkter. De kommer bli rejält mjölkade på sina stålar :D.

Gamers lär sig aldrig.

Det är ju enligt mig bra spel så givetvis köper jag och lirar dem. Sett fram emot D4 sedan innan de ens officiellt visade upp det för några år sedan och jag har inte blivit besviken. Grymt kul, kommer lägga mycket tid i detta spel framöver.

Ser inte problemet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kul spel, men monstren vandrar inte med sina ben, de skrider omkring helst genom steglös rotation.

Att det är serverlagg på att dricka hälsodryck och ett lågt begränsat antal gör det orättvist. (ofta hör man ljudet från drickandet, men ingen vätska hinner ner i halsen förrän döden inträffar) Bossar som sedan släpper hälsodrycker utanför var man kan plocka dom, gör inte saken bättre.

Sedan behöver jag nog inte förklara nivåskalningen som agerar lite som gummiband i racingspel där kompetens bestraffas.

Står man ut med detta så är det dock ett kanonspel, men det känns lite för kort/litet för att vara värt 800 pesetas.

Jag väntar därför med köp.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Konstigt att det kan vara så populärt med tanke på att det är ett Diablo 3.5. Känslan, inlevelsen grafiken, storyn, spelmekaniken från de två första spelen speciellt tvåan lyser med sin frånvaro. Istället är det en lootfest där man har miljoner i hitpoints. Diablo 4 har mer härmat Path of Exile eller andra mer moderna ARPG-spel.

Kan inte förstå att folk hyllar spelet så mycket. Inget dåligt spel men inte värt att vara ett Diablo spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Hur definerar vi en ärlig recension? Jag har spelat hela helgen och haft skitkul i spelet, väl värt pengarna. Mina enda klagomål är typ att öron+gems äter för mycket inventory och att det kändes som det fanns ett glapp i mid-game där mobsen outscalade karaktären rätt rejält vilket försvann efter några paragon levels.

Det som kommer någon månad efter hypen och inte de som fått spelen gratis för att recensera eller dem som köper allt blizzard publicerar och avgudar det.

sitter själv och lirar WoW just nu och kör på min dötid igenom D2 Resurrected så ingen brådska med D4 då jag bara är intresserad av kampanjen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Spelet är grymt bra 10/10. Lätt mitt nya favoritspel. Så kul att läsa att det går bra!

Tar tid på mig och spelar igenom allt. Ska precis börja akt 2 och är level 40. Även side quests är bra gjorda och riktigt kul.

Grafiken är väldigt bra och lyfter med HDR aktiverat med .

Permalänk
Medlem

Väntar på recensioner, BETAn var så där. Sen att det kostar typ 800kr för ett spel med microtransactions är ju ett skämt!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Har folk tagit ut tidig semester i år?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har folk tagit ut tidig semester i år?

Jag har tagit ut en vecka semester just för detta spel : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Testpilot
Skrivet av NaaR:

Usch usch, att konsumenterna fortfarande köper Blizzards produkter. De kommer bli rejält mjölkade på sina stålar :D.

Gamers lär sig aldrig.

Svårt att inte köpa och testa det spelet som mest troligen blir GOTY-contender jämte Zelda:TotK för 2023. Finns en anledning att kritiker och medier gett spelet nästintill full pott, det är kort sagt ett jäkla bra spel

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Väntar tills priset blivit lägre!
Spelar Valheim så har inte speciellt bråttom att hitta något nytt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har folk tagit ut tidig semester i år?

nejnej, kolla twitch det är ju tusentals streamers som spelar det dygnet runt för views, det är arbetslösa och streamers som sitter och nöter det just nu

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Hur definerar vi en ärlig recension? Jag har spelat hela helgen och haft skitkul i spelet, väl värt pengarna. Mina enda klagomål är typ att öron+gems äter för mycket inventory och att det kändes som det fanns ett glapp i mid-game där mobsen outscalade karaktären rätt rejält vilket försvann efter några paragon levels.

Jag tycker MrLlamaSC gör rätt bra diablo-content. Förstås fokus på d2 och d2r då det är hans grej. Han gjorde en recension så här långt och tycker han har många bra poänger. Den (recensionen) kanske mest passar personer som tycker väldigt mycket om d2 och inte lika mycket om d3.

https://youtu.be/RY4vS3E05tc

Förtydligande: jag menar att recensionen kanske träffar bättre för folk som tycker mer om d2 än d3, vilket jag insåg var otydligt skrivet.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tycker också att spelet är riktigt bra.
Dock så förblir Path of Exile mitt ARPG of choice, men D4 blir nog avslappnande mellan PoE ligorna.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |