Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Tja, jag nötte D2 en del och D3 lite mer, och lirat grejer som Grim Dawn och Path of Exile ett par gånger... så hyfsat mätt på aRPG just nu.

Men man kanske får upp aptiten igen när man kollat runt på recensioner och kollat med folk vad de tycker, så det är risk för att jag gör ett par gästspel i Sanctuary efter den 6:e eller så.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Änsålänge, D4 verkar förbannat bra. Är bara level 23 i skrivande stund. Återstår ju att se endgame & första säsongen. Men roligt so far.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Det släpptes idag.
Och är tillgänglig för alla som vill betala mer.
Den 6e kostar det lite mindre.

Fast release date står June 5 4PM PDT eller Tisdag 6 beroende på tidszon. (onsdag var visst fel).
Pre-orderbonus räknas inte som release för det kräver att man pre-ordrar spelet vilket man såklart inte skall göra i dagens marknad. Vänta på release, checka om spelet är buggfritt (spelbart iaf) och betyg.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vänta tills priserna droppar lite och sen i alla fall en genomspelning. Är det kul så blir det mer. tror dock d2 blir svårslaget.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Det gick att stänga av i betan vilket var det första jag gjorde när jag såg att det var massa annat folk som sprang runt o babblade. Men du menar att dom tagit bort en så essentiell grej i den skarpa releasen?

Vad jag har hört kan man inte stänga av att se randoms springa runt och härja i open world. Finns det ett sätt att stänga av detta så är jag intresserad igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Värt att lägga några hundra mer för att få spela i helgen?har lite pengar som bränner i fickan:)

Känns ju halvdumt. Släpps midnatt mot tisdagen. Vi är lediga på tisdag så du får ändå en heldag där. Köp nåt annat bra spel du kan köra igenom i helgen om du har tid och ändå vill lägga de pengarna. Mer värde.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nej spelar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Känns ju halvdumt. Släpps midnatt mot tisdagen. Vi är lediga på tisdag så du får ändå en heldag där. Köp nåt annat bra spel du kan köra igenom i helgen om du har tid och ändå vill lägga de pengarna. Mer värde.

Det är ingen mening att försöka tala vett med någon som fastnat i speldjävulens klor, de måste få upptäcka det själva.

Permalänk
Medlem

HC för hela slanten. Gillar spelet starkt hittills!

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Hej. En fråga: Går det att spela i offline-läge? Så man kan ha det på laptoppen på tåget, t.ex.

Och om man måste in och verifiera mot battle.net, går det att i alla fall göra det på låg bandbredd, eller måste det vara full spruta hela tiden?

Jag såg något oroande om att man såg andra spelare springa omkring... Det låter som FPS-läge.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ett NES-spel på ca 16kB typ Balloon Fight kostade 250 pix i butik 1986 vill jag minnas. Det är över 620 spänn i dagens penningvärde. Med tanke på att D4 är nästan 80GB (komprimerade!) data så gnäller iallafall inte jag så värst mycket.

Dags att sluta klaga om priser på spel, om något är de billigare idag än de var förr.

Fast falukorv kostade inte 55 spänn ringen på den tiden heller, så man hade råd. Av de 80 GB så är 40 av dem föremål och placeholders i shopen.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Hej. En fråga: Går det att spela i offline-läge? Så man kan ha det på laptoppen på tåget, t.ex.

Och om man måste in och verifiera mot battle.net, går det att i alla fall göra det på låg bandbredd, eller måste det vara full spruta hela tiden?

Jag såg något oroande om att man såg andra spelare springa omkring... Det låter som FPS-läge.

Det är ett Online spel

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Hej. En fråga: Går det att spela i offline-läge? Så man kan ha det på laptoppen på tåget, t.ex.

Och om man måste in och verifiera mot battle.net, går det att i alla fall göra det på låg bandbredd, eller måste det vara full spruta hela tiden?

Jag såg något oroande om att man såg andra spelare springa omkring... Det låter som FPS-läge.

Du måste vara online men det går åt väldigt lite bandbredd att hålla en uppkoppling vid liv och att spela online.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

ska köpa på release, hoppas det inte är massa serverstrul

Permalänk
Medlem

Spelar inte. En rad saker som irriterade mig i betan, och dom struntade totalt i den feedbacken. Att dom kör med löjliga "betala mer för att få spela tidigare" är bara nya låga nivåer som nås.

Permalänk
Skrivet av NaturMackan:

Spelar inte. En rad saker som irriterade mig i betan, och dom struntade totalt i den feedbacken. Att dom kör med löjliga "betala mer för att få spela tidigare" är bara nya låga nivåer som nås.

Är väl bara bra att folk betalar mer för att vi som är lite mer tålmodiga o snåla slipper buggfixar med mera?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

ska köpa på release, hoppas det inte är massa serverstrul

Inga strul öht på PC.

Skrivet av NaturMackan:

Spelar inte. En rad saker som irriterade mig i betan, och dom struntade totalt i den feedbacken. Att dom kör med löjliga "betala mer för att få spela tidigare" är bara nya låga nivåer som nås.

Nu tror jag du missminner. Kan inte minnas några grova saker dom ignorerat feedback på.

Det finns många spel som kör Early access för att göra launchen smidigare. Så det är snarare *Puttenutte*-status på dig. Köp den billiga varianten om det nu svider så hårt.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är väl bara bra att folk betalar mer för att vi som är lite mer tålmodiga o snåla slipper buggfixar med mera?

Dessutom spelar det ju ingen roll när man får börja spela, "tävlar" ju bara med sig själv ändå tänker jag?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Kan man börja lira D4 nu?

Tänkte fixa en ny konsol till D4 men man kanske kan köpa digitalt så att man kan köra både på one S och sen på nyare när man uppgraderar eller behöver man köpa spelet två gånger då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Startade en Sweclockers clan (SWEC)

Yo, ansökte till klanen.
Zyces är jag.
Chainlightning scorcerer…

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Vad jag har hört kan man inte stänga av att se randoms springa runt och härja i open world. Finns det ett sätt att stänga av detta så är jag intresserad igen.

Det är inte alla man ser, utan bara ett fåtal bara för att visa att det är folk som spelar.
Du kommer knappt att märka dem…

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Det är ett Online spel

Tack. Synd.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

ska köpa på release, hoppas det inte är massa serverstrul

Det har ju redan släppts LOL

Tryck på buy knappen och du kan spela

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

När skall det accepteras till klanen?

Edit: Såg att jag blivit accepterad haha

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kan det här vara något för en casual-spelare som bara spelar en halvtimme åt gången ett par gånger om dagen?
Har inte kört Diablo tidigare men blir lite sugen på att skaffa det till Steam Decken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Kan det här vara något för en casual-spelare som bara spelar en halvtimme åt gången ett par gånger om dagen?
Har inte kört Diablo tidigare men blir lite sugen på att skaffa det till Steam Decken.

Det funkar fint att köra Diablo som casual, problemet är att ofta så fastnar man och kör mer än 30 min

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Det funkar fint att köra Diablo som casual, problemet är att ofta så fastnar man och kör mer än 30 min

Tack. Tror jag slår till
Verkar ju flyta fint på SD också.

Permalänk
Medlem

Strongholden högst upp i Act 2 och den där bollen som krokar fast en.. RIP 🫡

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Men att spendera 1000 kr på ett spel eller lägga samma summa på ett par glasögon som grabben behöver då?

Vissa jämför inte kostnaden mellan ett nöje och ett annat nöje utan mellan ett nöje och ett måste...

Om valet står mellan ett nöje och ett måste, finns det inget val.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

ska köpa på release, hoppas det inte är massa serverstrul

Release var 01 inatt ju?