Problem vissa spel XFX RX6950XT men Red Devil 6800 klockrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

2tim spel (jedi)sen vid omstart kraschade det igen, vid omboot så starta spelet och funkade 15min in i spelet sen krasch och dator boota om, provade då ghost recon på ultra och samma fel där igen.
Det enda jag gjort är att tala om för ea app och ubiconnect var de andra gamla spelen låg.
Körde furmark en liten stund och inga problem ca 67 grader med hotspot på under 80grader.
Man tycker väl att grafkkortet borde vara helt när bara 2 spel beter sig, körde igång lite andra spel med max och det var inga problem.

ska idag montera om grafikkortet samt mina minnen så man är säker på att allt har bra kontakt.
Det jag vet är ju att jedi survivor är kasst och bör bli bättre.
Ska testa efter jobb om det startar igen om inte stoppar jag in mitt rx5700 och provar lite.
Börjar bli lite tröttsamt detta.
Tror vi att kortet kan vara kasst iaf?

Det verkar som de problemen jag har med mitt kort, jag har inte Jedi Survivior så jag kan inte prova det. Men det kan fungera fint i någon dag sen börjar det krascha. Om jag stänger av datorn återställer bios och monterar om grafikkortet så kan det fungera igen.

Inga problem med temps eller liknande heller, bara ett lustigt problem som drabbar vissa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joov:

Det verkar som de problemen jag har med mitt kort, jag har inte Jedi Survivior så jag kan inte prova det. Men det kan fungera fint i någon dag sen börjar det krascha. Om jag stänger av datorn återställer bios och monterar om grafikkortet så kan det fungera igen.

Inga problem med temps eller liknande heller, bara ett lustigt problem som drabbar vissa spel.

Svårt att fixa såna problem, och det kan inte vara meningen att göra så för att kunna lösa problem, kanske en retur för dig med?

Jag har talat med komplett iaf och dom ansåg jag hade gjort vad jag kan för att fixa/hitta fel så jag beställde ett nytt kort idag och kommer returnera det jag har.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Svårt att fixa såna problem, och det kan inte vara meningen att göra så för att kunna lösa problem, kanske en retur för dig med?

Jag har talat med komplett iaf och dom ansåg jag hade gjort vad jag kan för att fixa/hitta fel så jag beställde ett nytt kort idag och kommer returnera det jag har.

Ja, jag tror det lutar åt det för mej med. Får se om Proshop är lika medgörliga som Komplett då, när jag pratade med dom först om detta så tyckte de att jag kunde skicka in det och hittade de inget fel så kunde jag få betala upp till 500kr i provavgift.

Då felet är lite sporadiskt så behöver jag väl förklara bättre vad som händer och vad jag gjort för att felsöka och hoppas på att de godtar en retur av det utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joov:

Ja, jag tror det lutar åt det för mej med. Får se om Proshop är lika medgörliga som Komplett då, när jag pratade med dom först om detta så tyckte de att jag kunde skicka in det och hittade de inget fel så kunde jag få betala upp till 500kr i provavgift.

Då felet är lite sporadiskt så behöver jag väl förklara bättre vad som händer och vad jag gjort för att felsöka och hoppas på att de godtar en retur av det utan problem.

Tittade på samma kort som dig men kände mig osäker på proshop vid händelse av retur så jag gjorde väl rätt val antar jag.
Du kan ju kanske använda mitt fall med till din fördel om att fler har liknande problem och kompletts goda retur system.
Oavsett så önskar jag dig lycka till.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering

Fick kortet idag.
Så många omstarter av dator samt spel har även spelat i omgångar, inte ett fel har dykt upp de spel som hade problem är som bortblåsta, nöjd som attan inte bara kortet utan även kompletts hantering av ärendet

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Har 2st separata kablar

har inte 6950 3 8-pins kontakter för så är det på mitt 6900xt och man ska köra 3 separata
8-pins sladdar så där kan du problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Liten uppdatering

Fick kortet idag.
Så många omstarter av dator samt spel har även spelat i omgångar, inte ett fel har dykt upp de spel som hade problem är som bortblåsta, nöjd som attan inte bara kortet utan även kompletts hantering av ärendet

Vad bra att det löste sig!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenis72:

har inte 6950 3 8-pins kontakter för så är det på mitt 6900xt och man ska köra 3 separata
8-pins sladdar så där kan du problemet.

Nej, XFX MERC RX6950XT har 2x 8-pin. (375W. 75+150+150)

Och problemen är borta nu enligt TS, med ett nytt kort.
Så det TS fick först ser ut att ha varit ett måndagsexemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Nej, XFX MERC RX6950XT har 2x 8-pin. (375W. 75+150+150)

Och problemen är borta nu enligt TS, med ett nytt kort.
Så det TS fick först ser ut att ha varit ett måndagsexemplar.

tråkigt när sån här händer men nu var det väll löst så bra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenis72:

har inte 6950 3 8-pins kontakter för så är det på mitt 6900xt och man ska köra 3 separata
8-pins sladdar så där kan du problemet.

På denna version är det 2 st tror powercolor red devil har 3st

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Vad bra att det löste sig!

Riktigt skönt, kan ju nyttja kortet nu som det är tänkt.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

På denna version är det 2 st tror powercolor red devil har 3st

ja det har dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Liten uppdatering

Fick kortet idag.
Så många omstarter av dator samt spel har även spelat i omgångar, inte ett fel har dykt upp de spel som hade problem är som bortblåsta, nöjd som attan inte bara kortet utan även kompletts hantering av ärendet

Hej, fungerar det fortfarande bra för dej? Jag fick fel i Quiet läge idag så nu har jag bett Proshop om att få mitt kort utbytt, jag håller tummarna för ett smidigt utbyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av joov:

Hej, fungerar det fortfarande bra för dej? Jag fick fel i Quiet läge idag så nu har jag bett Proshop om att få mitt kort utbytt, jag håller tummarna för ett smidigt utbyte

Sen jag fick ett nytt kort har det varit klockrent inte ett enda fel, det konstiga tycker jag att mina fel var begränsade till ett antal spel medans andra funkade.

Håller tummarna för att det löser sig för dig.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Sen jag fick ett nytt kort har det varit klockrent inte ett enda fel, det konstiga tycker jag att mina fel var begränsade till ett antal spel medans andra funkade.

Håller tummarna för att det löser sig för dig.

Tack, det känns som vi hade samma problem fast olika tillverkare på kortet, vissa spel fungerar bra medans andra bara kraschar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joov:

Tack, det känns som vi hade samma problem fast olika tillverkare på kortet, vissa spel fungerar bra medans andra bara kraschar.

Verkar så , nu har jag inte sökt på nätet om liknande men det kanske finns en del med lika fel som vi har/haft

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D