Det är dags att byta ut min Iphone 11 - men till vad?

Permalänk
Medlem

Det är dags att byta ut min Iphone 11 - men till vad?

Har under de senaste åren rockat en Iphone 11. Gick tillbaka till iPhone igen efter att ha kört android i ett antal år.
Under det senaste halvåret har mobilen dock börjat tappa rejält i batteritid och därutöver så är ena högtalaren sprängd. Det är således dags för en uppgradering. Drog igång min Samsung Galaxy S8plus för att ladda över lite bilder för ett tag sedan och slogs av att skärmen på en enheten är milsvid bättre än skärmen på min iPhone. Har därmed börjat fundera över om det kan vara lägligt att köra Android igen.

Hängde tidigare med i svängarna även när det kommer till telefoner men har helt tappat intresse för att ha koll på marknaden under de senaste åren. Skulle därför behöva er hjälp med att hitta min nästa telefon.

Kravspec:
Köper mobilen kontant och vill inte betala mer än 10 000kr.
Skärmen ska vara minst lika stor som skärmen på Iphone 11 (men helst större) och av modell Oled.
Vill ha bra batteritid.
Desto mer lagring desto bättre (får ständigt slut på iPhonen och vill ogärna betala för "molnet").

Har ni några bra idéer eller förslag?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Har under de senaste åren rockat en Iphone 11. Gick tillbaka till iPhone igen efter att ha kört android i ett antal år.
Under det senaste halvåret har mobilen dock börjat tappa rejält i batteritid och därutöver så är ena högtalaren sprängd. Det är således dags för en uppgradering. Drog igång min Samsung Galaxy S8plus för att ladda över lite bilder för ett tag sedan och slogs av att skärmen på en enheten är milsvid bättre än skärmen på min iPhone. Har därmed börjat fundera över om det kan vara lägligt att köra Android igen.

Hängde tidigare med i svängarna även när det kommer till telefoner men har helt tappat intresse för att ha koll på marknaden under de senaste åren. Skulle därför behöva er hjälp med att hitta min nästa telefon.

Kravspec:
Köper mobilen kontant och vill inte betala mer än 10 000kr.
Skärmen ska vara minst lika stor som skärmen på Iphone 11 (men helst större) och av modell Oled.
Vill ha bra batteritid.
Desto mer lagring desto bättre (får ständigt slut på iPhonen och vill ogärna betala för "molnet").

Har ni några bra idéer eller förslag?

Din iPhone 11 har en medioker LCD-skärm. Alla nyare iPhones sedan iPhone 12 har OLED skärmar tillverkade av Samsung och är några av de bästa skärmar som sätts i telefoner, så bara den anledningen är ingen anledning att byta från iPhone om du inte vill. Den bästa iPhone du får för under 10.000 är väl iPhone 14 med OLED-skärm och 128GB lagring. Men vill du ändå byta till Android så anses ju Samsung som sagt tillverka de bästa telefonskärmarna så se till att skaffa en sån t.ex. Pixel 7/7 Pro, Samsung S23 i valfri variant är ju säkra kort. Men bestäm dig först för om du vill fortsätta med iPhone eller byta till Android, av andra anledningar än skärmen.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Synd att du bara betalar kontant. Annars har samsung se kanonbra erbjudande på deras flaggskepp s23/+ och ultra för runt 5000-8000kr beroende model och vid inbyte av äldre lur.