Windows Edge password varningar.

Permalänk
Medlem

Windows Edge password varningar.

När jag loggar in på Sweclockers får jag hela tiden en ruta i edge som poppar upp, där står:

"Your password for www.sweclockers.com is at risk.

Microsoft Edge found tour password in a set of known breached credentials. Change it immediately to make your account more secure."

Problemet är att jag har ändrat password flera gånger till riktigt krångliga sådana men denna rutan dyker ändå upp varje gång jag går in på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat det sparade lösenordet?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Du behöver nog uppdatera det sparade lösenordet i edge (eller plocka bort det), det räcker inte att du gör det på Sweclockers hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Har du uppdaterat det sparade lösenordet?

Skrivet av martengooz:

Du behöver nog uppdatera det sparade lösenordet i edge (eller plocka bort det), det räcker inte att du gör det på Sweclockers hemsida.

Tack så mycket, jag gick till password i Edge och raderade dom gamla.

Permalänk

är du orolig över lösen o inlogg att dom ska ligga i ngn hackad db kika in haveibeenpwned.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatismos1:

är du orolig över lösen o inlogg att dom ska ligga i ngn hackad db kika in haveibeenpwned.com.

Det är just det som gör att han får varningar från edge, Edge kollar upp lösenord mot den sidan

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk

Woah. Men ... om man har bytt lösenord efter det senaste av alla breaches sidan listar för min mejladress, är man safe då?

Permalänk
Skrivet av Rimmermann:

Woah. Men ... om man har bytt lösenord efter det senaste av alla breaches sidan listar för min mejladress, är man safe då?

kolla så dom inte ändrat alternativ mail som dom kan skicka återställningslösenord till