Nintendo Switch problem joycons

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch problem joycons

Tänkte höra om någon mer upplevt detta för jag blir galen.

Jag har köpt nya Zelda Oledswitchen och upplevde direkt att kopplingen till joyconsen (främst en högra) var katastrofalt dålig.
Den tappar kontakten helt, har flera sekunders delay mellan tryck och reaktion etc, med andra ord ganska ospelbart.

Har googlat som en galning och testat allt jag kan ha hittat utan resultat.

Jag sitter ca 2.5m från tvn och aldrig haft problem med något annat trådlöst.

Nu för någon dag sedan så lånade jag hem jobbets switch som är en första versionen, satte den i samma docka och använde mina joycons och allt fungerade perfekt.

Tänkte att det var fel på min switch så lämnade tillbaka den och bytte till en ny (zeldaversion)
Men visst är det samma problem där också, dom var desutom från olika butker. Känns ju helt orimligt att jag bara skulle ha otur att få två måndagsex eller?

Någon som har någon erfarenhet eller tips att dela med av?

mvh

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Prova att gå in i systeminställningarna och uppdatera kontrollerna:
How to update the Nintendo Switch Joy-Con and Pro controllers
Press the home button on the Switch.
Tap or click the System Settings button.
Tap or click on Controllers and Sensors, then on Update Controllers.
Wait for the update to finish.

Hjälper inte det så får du lämna in kontrollerna på service och få dem reparerade.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Prova att gå in i systeminställningarna och uppdatera kontrollerna:
How to update the Nintendo Switch Joy-Con and Pro controllers
Press the home button on the Switch.
Tap or click the System Settings button.
Tap or click on Controllers and Sensors, then on Update Controllers.
Wait for the update to finish.

Hjälper inte det så får du lämna in kontrollerna på service och få dem reparerade.

Har gjort det men det finns inga uppdateringar.

Det är inte joyconsen då som funkar med jobbets switch, så det måste vara i konsolen

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Har gjort det men det finns inga uppdateringar.

Det är inte joyconsen då som funkar med jobbets switch, så det måste vara i konsolen

Då borde du prova att resetta kontrollerna:
https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Switch/Joy-Con-Mo...

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ska prova, men jag tror ju som sagt inte att det är joyconsen det är fel på eftersom dom funkar med jobbets switch

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Ska prova, men jag tror ju som sagt inte att det är joyconsen det är fel på eftersom dom funkar med jobbets switch

Prova även att starta om Switchen om du inte gjort det på länge:
Hold down the POWER Button on the top of the console for 3 seconds.
Select "Power Options" from the Power Menu that's displayed.
Select "Restart".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.