Crucial ska släppa ny rekordsnabb SSD

Permalänk
Melding Plague

Crucial ska släppa ny rekordsnabb SSD

Med hjälp av PCI Express 5.0 ska Crucials nya SSD-familj T700 upp i hastigheter på över 12 000 MB/s.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ladda ner destiny 2 på 10 sekunder vore något

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Fynd24 får in dessa?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Någon som vet om Fynd24 får in dessa?

Tror de redan säljer dem faktiskt.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Någon som vet om Fynd24 får in dessa?

Nej för fan, så slöa diskar säljer dom inte.
Lär ligga på minst 24 000 MB/s och med en storlek på minst 8TB.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Tror de redan säljer dem faktiskt.

De har redan sålt dem sedan 2021 och 90% är nöjda

Permalänk
Medlem

Bästa tråden ever, å allt tack vare Fynd24.

Permalänk

Problemet med laptop har i läshastighet 2 400 MB/sek Skrivhastighet 1 950 MB/sek. Efter en tids spelande och det är dags att ladda in tex ny bana i spelet så är laddningstidden minnst dubblerad eller tredubblad antar att värmen av diverse komponeneter värmer upp min m2 disk. Vet ej hur jag ska lösa problemet men oavsätt så är jag nöjd sålänge min disk lever

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Någon som vet om Fynd24 får in dessa?

LOL!
Jag tänkte skriva något om att det låter dyrt, Fynd24 har dubbelt så stora (och antagligen snabbare) för en spottstyver.

Damn it, Fynd24 har förstört SSDnyheter fram till midsommar.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Va blir det... 96Gbit/s 🤔

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Damn it, Fynd24 har förstört SSDnyheter fram till midsommar.

När spriten går in går minnet ur ? Eller ?
Du tänker dig en blöt midsommar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

När spriten går in går minnet ur ? Eller ?
Du tänker dig en blöt midsommar?

Det är ju nästan så att man inte vågar sig på en drabbning på midsommar...
Man vaknar i grannens rabatt och tror att det är det värsta och så får man en SMSbekräftelse på en Fynd24beställning man gjorde i dimman!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Jag har aldrig förstått mig på kundgruppen supersnabb och superliten..
Med det sagt är min poäng att det är supernitchat att behöva en 1TB ssd snabbare än runt 5000MB/s. Det är när man kommer upp i storlekar som behovet också kan ökas.

Nå min poäng är den gamla klassiska att det kan prispresssa de näst snabbaste. Och ssd till t.ex. PS5 är på tok för dyr för vanligt folk idag om de ska ha en sådan stor att de kan ladda hem allt de vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har aldrig förstått mig på kundgruppen supersnabb och superliten..
Med det sagt är min poäng att det är supernitchat att behöva en 1TB ssd snabbare än runt 5000MB/s. Det är när man kommer upp i storlekar som behovet också kan ökas.

Nå min poäng är den gamla klassiska att det kan prispresssa de näst snabbaste. Och ssd till t.ex. PS5 är på tok för dyr för vanligt folk idag om de ska ha en sådan stor att de kan ladda hem allt de vill ha.

Säg att du jämför en SATA SSD som klarar 500MB/s överföringshastighet och en PCI-E 3.0 X4 NVME SSD som klarar 3000MB/s överföringshastighet.
Då är NVME 6 gånger så bra som SATA ... i teorin.

I praktiken?
Ja om du kopierar stora filer mellan 2st snabba SSD så kanske du kommer i närheten.
Men i många andra scenarion så kommer inte skillnaden att märkas alls lika mycket.
Exempelvis så kommer du troligtvis inte ens få dubbelt så många kills i Fortnite trotts att det "är 6 gånger så bra" (av att ha spelet installerat på NVME SSD istället för SATA SSD).

Att gå från SATA HDD till SATA SSD gjorde stor skillnad för många.
Men det var framförallt betydligt bättre accesstider som märktes, mer än skillnader i sekventiell överföringshastighet.

Om det inte blir att någon Direct Storage teknik eller dylikt som ökar kraven så tror jag de flesta skulle klara sig bra på en SSD med 2000-3000MB/s överföringshastighet i flera år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

När spriten går in går minnet ur ? Eller ?
Du tänker dig en blöt midsommar?

Jag var ju inne på att det krävs en blöt midsommar för att förtränga minnet av Fynd24

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Gör det någon skillnad i scenarier där grafikkortet tillåts ladda direkt från en SSD eller är det ändå accesstiderna som sätter gränserna där med?