Panasonic - hur växla mellan satellit och antenn?

Permalänk
Medlem

Panasonic - hur växla mellan satellit och antenn?

Kanske någon här har en lösning... hittar inget på nätet.
Har en ny Panasonic TX-50HX702E och vill ha ett enkelt sätt att växla mellan satellit och antenn.
Man kan gå in i Home/Inställningar/Kanal/Kanalinstallationsläge/ och välja mellan satellit och antenn men det är för komplicerat för mina gamla föräldrar. Finns det ingen enklare sätt? Tänker att detta är samma på de flesta nyare Panasonic TV apprater(?)
Kanske programmera de 4 färg knapparna? Men hittar inget om hur programemra heller.
Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Server: Dell PowerEdge T610 - 2x Xeon E5620 / 16 GB ECC
Perc 6/i - 8x SATA-2

Permalänk
Medlem

Låter som ett udda use case. Skulle tippa på att de flesta/"alla" använder antingen eller och att TVns gränssnitt är designat därefter. Sannolikt så är det därmed inte möjligt att göra det du är ute efter.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Låter som ett udda use case. Skulle tippa på att de flesta/"alla" använder antingen eller och att TVns gränssnitt är designat därefter. Sannolikt så är det därmed inte möjligt att göra det du är ute efter.

Nja, det går på min Panasonic såvitt jag minns utmärkt att köra flera varianter samtidigt och byta mellan dem, men bruksen till den frågan gäller antyder vid en mycket snabbt titt att kanske inte går. En metod om det inte går är förstås att köra satelliten på en separat box och köra den via en HDMI-ingång, men då får man ju en box och eventuellt fjärr till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Nja, det går på min Panasonic såvitt jag minns utmärkt att köra flera varianter samtidigt och byta mellan dem, men bruksen till den frågan gäller antyder vid en mycket snabbt titt att kanske inte går. En metod om det inte går är förstås att köra satelliten på en separat box och köra den via en HDMI-ingång, men då får man ju en box och eventuellt fjärr till...

De hade det så innan , men då var det 2 fjärrkontroller. Nu skaffade jag CI-kort så allt i TVn men men .. alltid är det nåt.

Visa signatur

Server: Dell PowerEdge T610 - 2x Xeon E5620 / 16 GB ECC
Perc 6/i - 8x SATA-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Låter som ett udda use case. Skulle tippa på att de flesta/"alla" använder antingen eller och att TVns gränssnitt är designat därefter. Sannolikt så är det därmed inte möjligt att göra det du är ute efter.

Rädd för det.

Visa signatur

Server: Dell PowerEdge T610 - 2x Xeon E5620 / 16 GB ECC
Perc 6/i - 8x SATA-2

Permalänk
Medlem

Nu var det ett par år sedan.
Men kan man inte lägga in kanalerna i favoriter och växla med blå knappen.
manual
https://support-se.panasonic.eu/app/products/detail/p/27788

kolla även sidan 20, Kanallista

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nu var det ett par år sedan.
Men kan man inte lägga in kanalerna i favoriter och växla med blå knappen.
manual
https://support-se.panasonic.eu/app/products/detail/p/27788

kolla även sidan 20, Kanallista

Precis min tanke också, men det verkade som om det var olika favoriter för antenn och satellit. Jag sparade iaf favoriter för satelliten men de var borta när jag växlade till antenn.

Tänkte lite om man skulle kunna använda google assistant , dvs trycka på fjärren, aktivera mikrofonen och säga : "byt till satellit" ... men hann aldrig testa detta tyvärr. Hade ju varit bästa/enklaste lösningen.

Visa signatur

Server: Dell PowerEdge T610 - 2x Xeon E5620 / 16 GB ECC
Perc 6/i - 8x SATA-2

Permalänk
Medlem

Borde inte satellit och antenn finnas med som källa i menyn där du väljer källa?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Borde inte satellit och antenn finnas med som källa i menyn där du väljer källa?

Något i den stilen är det på de dyrare OLED-apparaterna som kör deras eget system, men det såg när jag tittade ut som att den här (som jag har för mig körde Android) inte fungerade så. Det såg ut som att man väljer en mottagare och så är det den tills man ändrar bland inställningarna igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Något i den stilen är det på de dyrare OLED-apparaterna som kör deras eget system, men det såg när jag tittade ut som att den här (som jag har för mig körde Android) inte fungerade så. Det såg ut som att man väljer en mottagare och så är det den tills man ändrar bland inställningarna igen.

Rätt, så är det! Det ska inte vara lätt...

Visa signatur

Server: Dell PowerEdge T610 - 2x Xeon E5620 / 16 GB ECC
Perc 6/i - 8x SATA-2