Sennheiser GSP 600 + Sennheiser GSX 1000

Permalänk

Sennheiser GSP 600 + Sennheiser GSX 1000

Produkt nummer 1:

Fantastiska hörlurar från Sennheiser för gaming. Med helt nya öronkuddar. Mer om produkten :

https://www.eposaudio.com/en/se/gaming/products/gsp-600-gamin...

Produkt nummer 2:

Sennheiser gsx 1000 är ett fantastiskt external ljudkort med ett rekommenderat pris över 2000 :-
Anledningen att det säljes är att jag införskaffat ett par Hd 650 som dessa dessvärre inte kan driva (600 ohm).
Mer info om produkten: https://www.inet.se/produkt/6600003/epos-sennheiser-gsx-1000

Både produkterna köptes från en annan ägare i tradera. Köptes bara för GSX 1000 men tyvärr såldes varorna tillsammans. Har ingen behov av GSP 600. Har köpt nya öronkuddar för den. Ljudkortet köptes för att jämföra den med min creative sound blaster x. Tyvärr kunde inte GSX 1000 driva min HD 650.

Hörlurarna kommer med bara sina kabel dvs ingen förpackning/kartong.
Samma gäller för GSX 1000. Både är testat är helt fungerande.

Tänker på

Gsp 600 : 450 kr eller bud
GSX 1000: 550 kr eller bud
Det gäller rabatt om både köps samtidigt.

Kan antingen hämtas i Malmö eller skickas.
Bud är inte bindande, jag som säljare får själv välja vem jag säljer till.
Hör av er om ni har några frågor.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

På vilket sätt klarar inte en GSX1000 att driva ett par HD650, fick du inget ljud i hörlurarna?

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

På vilket sätt klarar inte en GSX1000 att driva ett par HD650, fick du inget ljud i hörlurarna?

Fick ljud. Men Volymen räckte inte för musik. Behövdes vara helt maxad och ibland krävde man mer. Har en virtuell 7.1 ljud som där volymen är mer men det är inte bra för musik. För spel var volymen lagom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali Sina Assadinia:

Fick ljud. Men Volymen räckte inte för musik. Behövdes vara helt maxad och ibland krävde man mer. Har en virtuell 7.1 ljud som där volymen är mer men det är inte bra för musik. För spel var volymen lagom.

För just Sennheisers och andra tillverkare av högohmiga härlurar rekommenderas att använda någon typ av förstärkare. Ljudkort vare sig dom är av intern eller extern modell har ingen förstärkare och är därmed lite för svaga att driva hörlurar över 150 Ohm.

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

För just Sennheisers och andra tillverkare av högohmiga härlurar rekommenderas att använda någon typ av förstärkare. Ljudkort vare sig dom är av intern eller extern modell har ingen förstärkare och är därmed lite för svaga att driva hörlurar över 150 Ohm.

Är bara nyfiken, men en DAC hade väl fungerat fint för att driva tungdrivna lurar då DAC:s alltid(?) har inbyggda förstärkare? Eller är jag ute och cyklar?

Äger själv ingen DAC nämligen utan driver mina lurar med en gammal Yamaha-förstärkare vilket fungerar finfint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Är bara nyfiken, men en DAC hade väl fungerat fint för att driva tungdrivna lurar då DAC:s alltid(?) har inbyggda förstärkare? Eller är jag ute och cyklar?

Äger själv ingen DAC nämligen utan driver mina lurar med en gammal Yamaha-förstärkare vilket fungerar finfint.

DAC:ar finns både med förstärkare och utan, det vanligaste är utan då en DAC är en Digital Audio Converter och inget annat.

Permalänk

Jag behöver balanserad 4 pins XLR till mina Audezes LCD-X så jag kör på en Pioneer U-05 DacAmp. Funkar Strålande från datorn när jag spelar min flac music i Foobar2000

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

DAC:ar finns både med förstärkare och utan, det vanligaste är utan då en DAC är en Digital Audio Converter och inget annat.

Aah, just det! Tack för infon!

Skrivet av Rymdkryddan:

Jag behöver balanserad 4 pins XLR till mina Audezes LCD-X så jag kör på en Pioneer U-05 DacAmp. Funkar Strålande från datorn när jag spelar min flac music i Foobar2000

FLAC i foobar2000 är kärlek ❤️