Någon som beställt från fcomputer?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från fcomputer?

Hallå!

En skärm jag tänkt köpa kostar hos dem 3400kr, och ca 5000kr hos alla andra Svenska aktörer. Någon som vet om dessa går att lita på? De tar endast kort vad jag kan se.

https://www.fcomputer.se/

Permalänk
Medlem

Ser ut som en Dansk återförsäljare. Ser ok ut men om det blir fel på skärmen, vill du betala frakt till Danmark? Eller bjuder dom på returfraktsedeln?

Permalänk
Hedersmedlem

Har fått bra betyg i Danmark, men iom. att man marknadsför sig på svenska, anger priset i SEK osv., men endast erbjuder 2 års reklamationsrätt ser det sådär seriöst ut. Du kan ju höra av dig till fcomputer och höra om man följer svensk lagstiftning eller ej.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Suspekta priser då de ligger under alla andra butiker.. väntar också på någon som kan ge något omdöme?
Har läst runt lite och det verkar vara rätt seriöst då de har tre butiker i Danmark och funnits länge, sen kanske inte så är fallet.

Permalänk
Medlem

Och priserna är inte DKK? På vissa ställen har de inte hunnit översätta SEK till DKK, t.ex. om man klickar på 'Privat' och läser om privatkunder. "Frakt från 0 DKK!".

Så kan vara ett översättningsfel. Eller så är de bara billigare i Danmark än i Sverige helt enkelt

Ser ut o vara Danska Inet typ

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Och priserna är inte DKK? På vissa ställen har de inte hunnit översätta SEK till DKK, t.ex. om man klickar på 'Privat' och läser om privatkunder. "Frakt från 0 DKK!".

Så kan vara ett översättningsfel. Eller så är de bara billigare i Danmark än i Sverige helt enkelt

Ser ut o vara Danska Inet typ

Alla priser är satta i SEK. Tror inte att det är något konverteringsfel i valutor. En dansk krona får man betala 1.50 SEK för.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av att faktiskta köpa från dem? Finns på pricerunner som billigaste återförsäljaren av några grejer jag spanar in...
"Leverans samma dag om beställningen kommer in innan kl 16" - är intresserad av att höra om leveranstider i sådana fall.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Beställde ett chassi med hemleverans idag. Uppdaterar senare hur det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Beställde ett chassi med hemleverans idag. Uppdaterar senare hur det gick.

Hur gick det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Hur gick det?

Jättebra. Leveransen skickades snabbt från deras lager och därefter tar postnord över och det funkade som att köpa från svensk butik. Fast till mycket bättre priser.

Kan inte kommentera på support etc, men ska man bara köpa nån grej och gå vidare i livet så var det toppen.

Permalänk

Jag köpte en bärbar cd-radio från dom, som pajade efter 6 mån. Först ville de inte reparera den, utan hänvisade till Philips. Philips sa att det är återförsäljaren som ska fixa detta, först då gick Fcomputer med på det. Nu efter nästan 2 mån fick jag svar.

Vores leverandør har ikke været stand til at reparere denne.

Den er i stedet blevet krediteret, så du kan bestille en ny.

Fattar inte riktigt vad de menar, men mejlade tillbaka och frågade om jag kan beställa en likadan och om det går på garantin. Får se vad de svarar. Konstigt att de inte skickade ersättningsvara direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harrymason:

Vores leverandør har ikke været stand til at reparere denne.

Den er i stedet blevet krediteret, så du kan bestille en ny.

Fattar inte riktigt vad de menar, men mejlade tillbaka och frågade om jag kan beställa en likadan och om det går på garantin. Får se vad de svarar. Konstigt att de inte skickade ersättningsvara direkt.

Leverantören ville inte laga varan då den var mer trasig än det var värt, de ger dig pengarna tillbaka och vill du ha en ny så får du beställa en.

Inte svårare än så, fördelen att göra på detta sättet är ju att du har möjlighet att beställa en annan ifall du känner för det.

Permalänk
Skrivet av loefet:

Leverantören ville inte laga varan då den var mer trasig än det var värt, de ger dig pengarna tillbaka och vill du ha en ny så får du beställa en.

Inte svårare än så, fördelen att göra på detta sättet är ju att du har möjlighet att beställa en annan ifall du känner för det.

Tack, det var ungefär så jag tolkade det också, men var inte säker.