Diablo IV får tredje betatest i maj

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV får tredje betatest i maj

Den 12 maj öppnar Blizzard portarna till Sanctuary en sista gång innan lansering. För att sätta servrarna på prov är alla spelare välkomna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade egentligen inte tänkt att återvända men den där trofén vill man ju ha.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RekiN:

Hade egentligen inte tänkt att återvända men den där trofén vill man ju ha.

Svårt att inte lockas av samlargrejer alltså! Jag är en sån sucker för sådant.

Permalänk
Medlem

Tips är att sänka svårigheten till normal när man slåss mot Ashava för större chans att lyckas döda henne

Permalänk
Medlem

The FOMO is real, tänkt om man missar den där saken att hänga på hästen! Alla kommer ju ha den så det är ju mer unikt att INTE ha den.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Alltså köpt spelet men vet inte om jag vill testa upp till lv 20 igen

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Man kanske inte vill spoila sig sönder för på första zonerna i beta där man ändå inte får behålla karaktärerna. Man måste ju spela igenom act 1 igen för minst 5 olika klasser nu. Och för min del blir det ju definitivt paladin/crusader sedan när den kommer så man förstör ju bara för sig själv om man bränner igenom Act 1 för 5 gånger redan i betan.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig lite på den där bilden. Jag utgår från att hennes huvud hålls uppe med hjälp av magi. Inga muskler skulle orka hålla uppe det där huvudet med de där hornen.

Permalänk
Medlem

Hade gärna testat lite mer D4, men Zelda ToTK släpps ju den 12:e Maj så jag kommer ha fullt upp

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niolator:

Jag stör mig lite på den där bilden. Jag utgår från att hennes huvud hålls uppe med hjälp av magi. Inga muskler skulle orka hålla uppe det där huvudet med de där hornen.

Är hon inte en demon..?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

De sa även att DLSS 3 pluss optimeringar pluss mer grafikinställningar så ska bli intressant o se vad de gjort 😁

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag stör mig lite på den där bilden. Jag utgår från att hennes huvud hålls uppe med hjälp av magi. Inga muskler skulle orka hålla uppe det där huvudet med de där hornen.

Du förutsätter att hon har människomuskler och fibrer....så klart hon inte är mänsklig...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrii:

Du förutsätter att hon har människomuskler och fibrer....så klart hon inte är mänsklig...

Det beror väl vilket material hornen är gjorda av, dom kanske bara är för syns skull och kan vara ihåliga.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Jag gillade senaste betan, så ser framemot en till

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag stör mig lite på den där bilden. Jag utgår från att hennes huvud hålls uppe med hjälp av magi. Inga muskler skulle orka hålla uppe det där huvudet med de där hornen.

1. Hon är en demon, hur deras muskulatur och styrka fungerar vetifan.

2. De kan ju vara ihåliga 😉

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag stör mig lite på den där bilden. Jag utgår från att hennes huvud hålls uppe med hjälp av magi. Inga muskler skulle orka hålla uppe det där huvudet med de där hornen.

Men du stör dig inte på resterande "magiska" saker som spelet består av? 🤭

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har skickat rättelse om att level 20 inte var max level i dom tidigare betorna.

Spelade själv lätt till över 20 och flertalet spelare och streamers hade levlat flera eller alla klasser till 25 under dom helgerna som det var beta.

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt skoj att återvända än en gång!!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Man kanske inte vill spoila sig sönder för på första zonerna i beta där man ändå inte får behålla karaktärerna. Man måste ju spela igenom act 1 igen för minst 5 olika klasser nu. Och för min del blir det ju definitivt paladin/crusader sedan när den kommer så man förstör ju bara för sig själv om man bränner igenom Act 1 för 5 gånger redan i betan.

Kommer Paladin tillbaka? Kommer skillen zeal också återvända? Körde ju alltid den i D2. Tjoff tjoff tjoff!

Finns det fler klasser som ryktas komma tillbaka? Det var ju rätt uppenbart att det skulle komma. Bara i senaste mailet är ju till och med markerat i fetstil att det rör sig om launch klasser. Lämnar ju öppet för mer.

Men jag vet inte vad för klass som skulle få mig att öppna plånboken? Finns ju redan Rouge och Necromancer vilka är mina favoriter.
Necro kom ju till D3 men jag vägrade betala och väntade vid varje högtid på en rea som aldrig kom. Tycker det var för dyrt för att köpa bara en klass. Den borde ingått i expansionen som kom.

Permalänk
Inaktiv

Min hajp för spelet dog när de återigen har en OP klass.. så tråkigt när de envisas att ha en klass som ensam kan ta ut raid bossar som är ämnade 1 vs 12 raid..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon349426:

Min hajp för spelet dog när de återigen har en OP klass.. så tråkigt när de envisas att ha en klass som ensam kan ta ut raid bossar som är ämnade 1 vs 12 raid..

Det kan nog åtminstone 3 av klasserna, Necro/Sorc/Rogue, åtminstone dödsövergearade som många blev under förra betan. Tycker inte riktigt det ger någon riktigt vettig bild av hur det kommer bli sen dock, många av klasserna kan nog ses som OP med rätt gear osv.

Permalänk
Medlem

Inträffar samma helg som TOTK släpps, så det lär nog inte bli något D4 för egen del.

Permalänk
Skrivet av anon349426:

Min hajp för spelet dog när de återigen har en OP klass.. så tråkigt när de envisas att ha en klass som ensam kan ta ut raid bossar som är ämnade 1 vs 12 raid..

Min hajp dog redan när jag såg att Diablo IV blir exakt som ett Diablo 3.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon349426:

Min hajp för spelet dog när de återigen har en OP klass.. så tråkigt när de envisas att ha en klass som ensam kan ta ut raid bossar som är ämnade 1 vs 12 raid..

Spelet har inte släppts än.
Eller har jag missat något?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kotz:

Spelet har inte släppts än.
Eller har jag missat något?

Nej folk sitter och klagar och tror att beta-test = full release.

Jag har aldrig ens spelat ett diablo innan och jag förstår att denna beta inte är motsvarande vad full release kommer vara, sen kommer det väl patchar och ändringar då och då antar jag?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kommer Paladin tillbaka? Kommer skillen zeal också återvända? Körde ju alltid den i D2. Tjoff tjoff tjoff!

Finns det fler klasser som ryktas komma tillbaka? Det var ju rätt uppenbart att det skulle komma. Bara i senaste mailet är ju till och med markerat i fetstil att det rör sig om launch klasser. Lämnar ju öppet för mer.

Men jag vet inte vad för klass som skulle få mig att öppna plånboken? Finns ju redan Rouge och Necromancer vilka är mina favoriter.
Necro kom ju till D3 men jag vägrade betala och väntade vid varje högtid på en rea som aldrig kom. Tycker det var för dyrt för att köpa bara en klass. Den borde ingått i expansionen som kom.

Inget som de gått ut med officiellt. Men det känns relativt givet att dem kommer med en expansion om nått år efter släppet. Det är en av folks favorit-klasser, och det är mycket surr om den. Jag skulle bli mycket förvånad om inte blizzard släpper den vid något tillfälle.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Nej folk sitter och klagar och tror att beta-test = full release.

Jag har aldrig ens spelat ett diablo innan och jag förstår att denna beta inte är motsvarande vad full release kommer vara, sen kommer det väl patchar och ändringar då och då antar jag?

Se på Demonhunter i D3.. total broken, den klassen är helt off i balansen.. den klassen är typ som Thanos med alla infinity stenar..

D2, sorc.. missar aldrig, kan bli hur mäktig som helst genom endast level up.. behövs knappt någon bra equipment för att göra den klassen op..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Spelet har inte släppts än.
Eller har jag missat något?

var en streamer som dödade en av väldsbossarna själv ett antal gånger med rogue i betan.

knappast något som vi vet med säkerhet kommer funka lika enkelt i release versionen av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej folk sitter och klagar och tror att beta-test = full release.

Jag har aldrig ens spelat ett diablo innan och jag förstår att denna beta inte är motsvarande vad full release kommer vara, sen kommer det väl patchar och ändringar då och då antar jag?

inte bara patchar utan även del patchar.

Var en hel del skillnad i diablo 2 Lord of Destruction bara mellan 1.09 , 109a, 1.09b, 1.09c (spelade denna specifika patch i flera år) 1.09d

Dessutom är det lättare för spel utvecklare att hotfixa spel än det var förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Alltså köpt spelet men vet inte om jag vill testa upp till lv 20 igen

Tror du att det blir en trevlig upplevelse när de benämner det "Server slam"?

Den öppna betan var ju i princip ospelbar på grund av allt lagg. Med all rätt då de stresstestade, detta är väl bara stresstest nummer 2 efter lite fin-mekande. Har du torka på ARPG-spel och har kört det mesta inklusive Grim Dawn så tanka hem Reign Of Terror modden till Grim Dawn Diablo 2 blandat med GD, rätt obalanserat men ack så roligt och otroligt välgjord mod. Den/de som skapat den har lagt ner sin själ i det.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F