Någon som vet vilken modell detta är?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken modell detta är?

Har köpt ett hus och tagit över fiber. Det går en sladd från fiberdosan in i den här Wi-Fi-routern. Någon som känner igen den?

Permalänk
Medlem

Se ifall det finns ett klistermärke på baksidan.

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem

Borde finnas information om utrustningen som tillhandahålls av stadsnätet den är ansluten till.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Rekordmedlem

Logga in i den och läs vad den heter ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har inte flyttat in än tyvärr, men jag får väl se om den går att lirka bort från väggen nästa gång jag är där. Jag provade lite men vågade inte dra för hårt. Skulle bara kolla om någon visste om modellen är gammal nog att ha ett default pwd för admin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bålon:

Har köpt ett hus och tagit över fiber. Det går en sladd från fiberdosan in i den här Wi-Fi-routern. Någon som känner igen den?
<Uppladdad bildlänk>

Hade det inte varit för dessa två antenner så hade jag gissat på en GPON Telus router men det är svårt att avgöra då bilden på led dioderna är så suddig. Men helt klart en Telus modell. Är inte svaret på frågan men det kanske kan ta dig i rätt riktning för att komma närmare det du söker eventuellt.

Någon modell nyare än 7368 ISAM ONT E-240G-B skulle jag tro eller alcatel, den var klurig faktiskt. Antennerna gör allt mycket svårare.

Är det en GPON så prova: gp0wn

Permalänk
Medlem

Det ser ut som någon GPON CPE ja tyvärr. Väldigt ovanligt med GPON i Sverige.

Permalänk

Är du säker på att det är en router? Var går den svarta nätverkskabeln?

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem

Tack alla för spekulationer och hjälp. Det visade sig gå att lirka loss den från fästet och en lapp på baksidan visade modell (G-241W-A) och wpa-key + login.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bålon:

Tack alla för spekulationer och hjälp. Det visade sig gå att lirka loss den från fästet och en lapp på baksidan visade modell (G-241W-A) och wpa-key + login.

Det var nära det var åtminstonde en Alcatel! Kul att du återkom

Får man fråga ifall om det är i Sverige denna setup fanns eller bor du utomlands? Bara undrar allmänt för telia har använder också GPON routrar numera.

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför det finns Coax och fiber inkopplat i den?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mullvaden83:

Jag undrar varför det finns Coax och fiber inkopplat i den?

Den kan användas för att mata ut kabeltv, det är alltså rf ut och inte rf in.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den kan användas för att mata ut kabeltv, det är alltså rf ut och inte rf in.

Kabeltv från internet? från fibern?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mullvaden83:

Kabeltv från internet? från fibern?

Nästan, tv via fibern men inte via internet för det går inte över internet när man matar ut rf till en vanlig mottagare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.