Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

65
5.5/10

Adam Driver kraschlandar på jorden... för 65 miljoner år sedan, och försöker ta sig hem i sällskap med en liten 9-årig flicka som inte talar samma språk. Får 0.5 extra poäng enbart för att den är riktigt snyggt gjord allt som oftast, men fallerar när det kommer till engagemang. "Spänning" infinner sig aldrig riktigt i någon scen.... eller överlag. Och den drama som hinner utspela sig i denna "korta" (1.5h) "action-adventure"... det blir för mycket av en mash-up. De borde ha fokuserat på antingen drama-delen eller späckat den med mer brainless action.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

65
Kass
Avatar 2
Utdragen
Shazam 2?
Första var bättre
Dwaynes variant var även den bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Hereditary - Skräckfilm med en hel del wtf moments. En familj är utsatt för en demonisk ritual som blir värre och värre. När jag såg denna nu så la jag märke till i slutet att jag sett den innan. Men den var rätt bra ändå, och ryslig. 8/10

Obehaglig film faktiskt...
Där skådisen faktiskt bröt näsan i den klassiska skolbänksscenen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Last Shift
kass
65
riktigt kass
Avatar 2
klen story, utdragen

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Operation Fortune: Ruse de Guerre
7.5/10

Man kan ju lista ut vad man får när man kombinerar Guy Ritchie och Jason Statham, en action-osande "special-op" åktur ^^ Dock förvånansvärt lite action, med tanke på de två namnen, men riktig bra kemi mellan skådisarna och Hugh Grant gör en helt lysande roll. Upplagt för en ny franchise och jag skulle definitivt se en uppföljare.

Lättsam, bra med action i vissa moment men lite mer... teamwork/agent stuk över lag.
Inga "skumma" twist and turns "bara för att" utan det man ser är det man får.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Moneyball
Den får 8 av 10 fiskbullar

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Obehaglig film faktiskt...
Där skådisen faktiskt bröt näsan i den klassiska skolbänksscenen.

Jo den är läskig även för en van skräckfilmstittare,slutet gav mig kalla kårar faktist.

Permalänk
Hedersmedlem

The tomorrow war

4/10

CGI var bra, flera bra skådespelare, det pangades en del och det var fräckt och så. Actionrulle.

Men jag har nog aldrig sett en film med mer plot holes. Det blev tragikomiskt efter ett tag.
Tidresefilmer bygger i mångt och mycket på just logiken i hur tidsresor fungerar - och dess komplikationer. De har skitit i att ta hänsyn till det här.
Filmen hade mått bättre om de hoppat över tidsresandet. Byt ut mot portaler till annan planet eller nå liknande.
Men det hade inte räckt. Det var fullproppat med plot holes ändå.

Kanske förtjänar den 3/10 för manuset höll inte ihop - men den fick en extra poäng för filmen gav flera timmar av diskussion hemma kring alla logiska fel och tankevuropr de gjort. Så diskussionsunderlaget gav en hel del behållning efteråt

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

The Witch (2015).

Den är minst lika bra som jag minns att den var första gången jag såg den. Gillar atmosfären och den gotiska berättelsen. Sedan att Anya Taylor-Joy inte var sönderopererad och ser ut som ett lik, som hon gör i dag, är ju ett plus. 9/10.

65 (2023).

Filmen känns 65 miljoner år lång. Det enda positiva är CGI:n. 3/0.

Visa signatur

A4-H2O | 7950X3D | 4090 FE | 64 GB RAM | 4 GB SSD | XSX | OLED83C2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tully:

The Witch (2015).

Den är minst lika bra som jag minns att den var första gången jag såg den. Gillar atmosfären och den gotiska berättelsen. Sedan att Anya Taylor-Joy inte var sönderopererad och ser ut som ett lik, som hon gör i dag, är ju ett plus. 9/10.

https://abload.de/img/ezgif-2-fc90b07cedemchl.jpg
65 (2023).

Filmen känns 65 miljoner år lång. Det enda positiva är CGI:n. 3/0.

Framför allt så verkar hon ha gått rejält ner i vikt, lite väl mycket. Hon har förmodligen fått påtryckningar på att bli size zero.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Framför allt så verkar hon ha gått rejält ner i vikt, lite väl mycket. Hon har förmodligen fått påtryckningar på at att bli size zero.

Ja, men hon har också opererat näsan samt tagit bort fett i kinderna.

Visa signatur

A4-H2O | 7950X3D | 4090 FE | 64 GB RAM | 4 GB SSD | XSX | OLED83C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

The tomorrow war

4/10

CGI var bra, flera bra skådespelare, det pangades en del och det var fräckt och så. Actionrulle.

Men jag har nog aldrig sett en film med mer plot holes. Det blev tragikomiskt efter ett tag.
Tidresefilmer bygger i mångt och mycket på just logiken i hur tidsresor fungerar - och dess komplikationer. De har skitit i att ta hänsyn till det här.
Filmen hade mått bättre om de strökt tidsresandet. Byt ut mot portaler till annan planet eller nå liknande.
Men det hade inte räckt. Det var fullproppat med plot holes ändå.

Kanske förtjänar den 3/10 för manuset höll inte ihop - men den fick en extra poäng för filmen gav flera timmar av diskussion hemma kring alla logiska fel och tankevuropr de gjort. Så diskussionsunderlaget gav en hel del behållning efteråt

Hade så höga förhoppningar på denna film! Men efter jag såg den va det bara *facepalm*.
Manuset, tidsresandet och allt. Men mest av allt va ju slutet där bara, men herregud, ni måste skämta lixom.

Tänkte den skulle vara i samma anda som Edge Of Tomorrow. Men den är ju ljusår bättre och har sett den nog en 6-10ggr. Tomorrow War kanske blir en gång till sen arkiverad.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Såg igenom Blade 1,2,3 för ngn månad sedan. Tycker dem höll upp väldigt bra faktiskt. Va ngn "cgi" grej som såg ut som skit men annars va ju handlingen och vampyrerna och allt rätt gött. Bra musik och fina scener.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Creep 1 & 2
En lite speciell person anlitar kameraman för att filma vardagen.
Båda får 7/10

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

The last kingdom - 7 kings must die - Har man sett tv-serien så har man i princip sett denna redan för handlingen är ungefär likadan. det är en massa Aelf-nissar hit och dit som krigar, det är intriger och vikingar. En sak som jag noterade är att filmen är otroligt blek i sin färgsättning, nästan svartvit. Ok men inte så mycket mer. Tv-serien är bättre då karaktärerna får mer tid att utvecklas. 6/10

Dead man - Äldre western med Jack sparrow. Väldigt surrealistisk och konstig men ändå rätt intressant. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

The Pope's Exorcist (2023). Kan nog vara bland det sämsta och tamaste jag någonsin sett i "skräckfilmsväg". 3/10.

Permalänk
Medlem

The Last Kingdom: Seven Kings Must Die
(Netflix)

Kan inte riktigt sätta ett betyg på denna då det mer är två serie-episoder ihoptryckta till en film för att avsluta historien då Netflix inte förnyade serien för säsong 6. Men lite credz får de allt för att de ändå lät dem avsluta med en "film".

Likt serien är "storyn" ungefär likadan som den alltid varit inför varje ny säsong - dvs mer av samma. "Filmmässigt" ser den exakt ut som serien gjorde också och med facit i hand får man ändå säga att de lyckades ganska bra med att trycka ihop något som kunde vara en hel säsong till "två avsnitt".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The girl with all the gifts - En annorlunda take på zombie-genren som faktiskt har lite med The last of us att göra då det är en svampinfektion som skapar Zombisarna. Den har även en annorlunda story med ett oväntat slut. Väldigt bra. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

bond 025 ingen tid att dö

Permalänk

Såg Sisu på bio igår.
Det här var blodigt o kul o väldigt orealistiskt.
Men vill man ha underhållningsvåld så funkar den.
Som den finnen jag är så ger jag den en 8a men är kanske lite patriotiskt.
Betygen den på olika ställen är oväntat bra för en sådan här film.
Fotot är läckert med det karga landskapet.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

The wailing - En elak demon hemsöker en liten koreansk by. En polis jobbar med det men blir personligt indragen när hans egen dotter blir besatt av demonen. Otrevlig och klurig film. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

sista kund 2022

Permalänk
Medlem

The Portable Door
6/10

En novell adapterad till långfilm, får 1 högre i betyg endast för att den är så välgjord och solida skådespelarinsatser. Filmmässigt fattas det en hel del dock...

En ung kille får jobb som en "intern" på ett "konstigt" företag som visar sig vara de som "pushar" människor till att förälska sig, uppfinna saker etc. Det finns en konflikt på företaget och det är vad storyn går ut på och denna intern blir indragen i. Genom magi och goblins bör kanske nämnas då denna rör sig mer i "sago/övernaturliga" delen.

Finns, enligt mig, klar inspiration från författare som Douglas Adams och Terry Pratchett, dock ej lika "långt taget". Utan att spoila något tog jag en viss "handduk" som en klar hommage till just Douglas Adams

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tully:

The Witch (2015).

Den är minst lika bra som jag minns att den var första gången jag såg den. Gillar atmosfären och den gotiska berättelsen. Sedan att Anya Taylor-Joy inte var sönderopererad och ser ut som ett lik, som hon gör i dag, är ju ett plus. 9/10.

https://abload.de/img/ezgif-2-fc90b07cedemchl.jpg
65 (2023).

Filmen känns 65 miljoner år lång. Det enda positiva är CGI:n. 3/0.

Är nog inte massa op? Utan att hon blivit sjukligt smal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

The Last Kingdom: Seven Kings Must Die
(Netflix)

Kan inte riktigt sätta ett betyg på denna då det mer är två serie-episoder ihoptryckta till en film för att avsluta historien då Netflix inte förnyade serien för säsong 6. Men lite credz får de allt för att de ändå lät dem avsluta med en "film".

Likt serien är "storyn" ungefär likadan som den alltid varit inför varje ny säsong - dvs mer av samma. "Filmmässigt" ser den exakt ut som serien gjorde också och med facit i hand får man ändå säga att de lyckades ganska bra med att trycka ihop något som kunde vara en hel säsong till "två avsnitt".

Hur är serien? Gillar man den om man gillar Vikings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur är serien? Gillar man den om man gillar Vikings?

Det är absolut ingen dålig serie, jag skulle definitivt ge den en chans, men "tyvärr" är det liknande story i alla säsonger och de påminner väldigt mycket om varandra. T ex; A och B händer alltid och nu skall vi nå X som alltid. Eller, den har en överhängande story som avslutas med filmen... det är vägen dit där alla säsonger mer blir varianter av varandra där "samma saker" händer och "samma skäl" till "vägvalen" etc. Detta låter dock mycket mer negativt än vad det är, det är en välgjord serie dock och jag skulle absolut säga att den är sevärd

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag delar analysen av @Necrophor men det finns vissa episka scener i "The Last Kingdom", f-n vad jag garvade, stor humor.

Permalänk
Avstängd

Cocaine Bear. Inget vidare, de lyckades inte ens få en bra 80-tals retro-feel till filmen. Tummen ner.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

The Last Kingdom: Seven Kings Must Die
(Netflix)

Kan inte riktigt sätta ett betyg på denna då det mer är två serie-episoder ihoptryckta till en film för att avsluta historien då Netflix inte förnyade serien för säsong 6. Men lite credz får de allt för att de ändå lät dem avsluta med en "film".

Likt serien är "storyn" ungefär likadan som den alltid varit inför varje ny säsong - dvs mer av samma. "Filmmässigt" ser den exakt ut som serien gjorde också och med facit i hand får man ändå säga att de lyckades ganska bra med att trycka ihop något som kunde vara en hel säsong till "två avsnitt".

Den var faktiskt bra. Med några undantag.

Framförallt krigscenen i slutet. A thousand ships are coming!
Medans slaget är typ 50 pers på vardera sida.. och detta ska vara Aethelstans arme mot alla enade vikingar..

Dold text
Permalänk
Medlem

Joy Ride (2001). Hade inga höga förväntningar när jag läste handlingen och såg att Paul Walker spelade en av huvudrollerna, men filmen var bättre än jag trodde, och att Ted Levine gör rösten som mördaren gör att den får 7/10.