Remove device outlook konto

Permalänk
Medlem

Remove device outlook konto

Hej,
Har installerat dator med win10 åt mina föräldrar för ett par år sedan. Satt den på mitt hotmailkonto för att jag ändå måste hantera fel och lösenord åt dem. Blev problem då microsoft pushat ut onedrive så har deras foldrar börjat synka mot min onedrive som blir full.
Vill bara få bort att de synkar mott mitt konto.

1) Kan jag bara ta bort deras dator från mina enheter utan att det blir problem med deras pc?

2) Om jag tar bort deras pc från mina enheter på microsoft kontot kan jag sen deleta deras filer från onedrive utan att de försvinner på deras dator?

Vi bor i olika städer så lite jobbigt att hantera men remote anslutning är ju möjligt.

One drive borte vara något man aktivt väljer att aktivera efter att man vet om man vill ha funktionen.

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Borde vara som i alt 1 du nämner eller inaktivera att det ska laddas upp automatiskt, till sist kanske bara inaktivera onedrive helt.

Alt 2: om du tar bort enheten så borde även åtkomst och filer försvinna i samma veva, men ta backup innan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tack, för hjälpen.
Ta bort föräldrarnas enheten från mitt konto på microsoft kan jag göra utan åtkomst till deras dator. Jag behöver min hotmail fungerande och måste få ner datamängden på onedrive. Har inte åtkomst till föräldrarnas dator då de är bortresta, men deras windows och filer på deras dator måste vara kvar. Var väl dumt att jag satte deras dator på mig men funkade utmärkt innan de fick onedrive.

Nu hoppas jag att de ändå kan loggan in på datorn och har kvar filerna. Kan ta bort deras onedrive så småningom.

Ingen