Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem

Suveräna förklaringar, båda två! Tack!

Just det där med att skicka bild på sitt ID-kort kanske man då ska skippa hos Coinbase, iom att den tjänsten blir onödig för min egen del om den inte går att köpa PS5 spel med? Tänker att man ska försöka undvika att skicka bild på sitt ID-kort så lite som möjligt, men vad vet jag 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Suveräna förklaringar, båda två! Tack!

Just det där med att skicka bild på sitt ID-kort kanske man då ska skippa hos Coinbase, iom att den tjänsten blir onödig för min egen del om den inte går att köpa PS5 spel med? Tänker att man ska försöka undvika att skicka bild på sitt ID-kort så lite som möjligt, men vad vet jag 😅

Om du inte har tänkt använda Coinbase till något annat så finns det ingen anledning att göra det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om du inte har tänkt använda Coinbase till något annat så finns det ingen anledning att göra det.

Tack! Settled my mind 😀

Permalänk
Medlem

Okej, detta var konstigt. Lyckades precis köpa ett spel via turkiska affären med gamla Coinbase Card appen, det vill säga den gamla metoden som skulle sluta gälla igår. Hade typ 7 euro kvar så jag testade att köpa Awesome Asteroids för 79 TL och det gick. Ville bara dela med mig.

Permalänk
Medlem

Obegripligt nog har jag aldrig nånsin fått varken Coinbase och nu Spectrocoin att funka för att köpa Playstation Plus eller lägga till funds i wallet. Att köpa spel går bra men inte nåt av det andra tyvärr.

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande att gamla Coinbase kortet inte längre är aktivt och det stämmer nu. Den Coinbase Card appen kopplar inte alls längre med coinbase kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Fick ett meddelande att gamla Coinbase kortet inte längre är aktivt och det stämmer nu. Den Coinbase Card appen kopplar inte alls längre med coinbase kontot.

Tack för uppdateringen! 🙂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SittingDuck99:

Fick ett meddelande att gamla Coinbase kortet inte längre är aktivt och det stämmer nu. Den Coinbase Card appen kopplar inte alls längre med coinbase kontot.

Samma för mitt, och det går att koppla kontot, men inte få nytt kort.

Permalänk
Medlem

SpectroCoin fungerar utmärkt för köp av spel. Köpte senaste Borderlands och Ratchet & Clank för drygt tre veckor sedan och The Last of Us Part 1 Remake samt Resident Evil 4 Remake i förrgår utan problem.

Revolut skickar numera direkt till SpectroCoin men SpectroCoin själva verkar gå igenom SEPA-överföringar manuellt så det kan ta några timmar innan pengarna finns på kontot.

Snart är det dags att förnya PS Plus för mig så jag ska kika närmare på hur man får det att fungera med SpectroCoin.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

SpectroCoin fungerar utmärkt för köp av spel. Köpte senaste Borderlands och Ratchet & Clank för drygt tre veckor sedan och The Last of Us Part 1 Remake samt Resident Evil 4 Remake i förrgår utan problem.

Revolut skickar numera direkt till SpectroCoin men SpectroCoin själva verkar gå igenom SEPA-överföringar manuellt så det kan ta några timmar innan pengarna finns på kontot.

Snart är det dags att förnya PS Plus för mig så jag ska kika närmare på hur man får det att fungera med SpectroCoin.

Tack för uppdateringen! Väntar på att mitt virtuella kort hos Spectrocoin kan användas. Var något tekniskt strul när jag skulle fixa ett igår så deras support behöver ta en titt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

SpectroCoin fungerar utmärkt för köp av spel. Köpte senaste Borderlands och Ratchet & Clank för drygt tre veckor sedan och The Last of Us Part 1 Remake samt Resident Evil 4 Remake i förrgår utan problem.

Revolut skickar numera direkt till SpectroCoin men SpectroCoin själva verkar gå igenom SEPA-överföringar manuellt så det kan ta några timmar innan pengarna finns på kontot.

Snart är det dags att förnya PS Plus för mig så jag ska kika närmare på hur man får det att fungera med SpectroCoin.

Underbart att höra!
Ska väl förnya mitt också om ett par månader, så vore väldigt intressant att höra vad hur det går med SpectroCoin.
Är väl främst Playstation Premium jag älskat att betala en väldigt billig peng för (ca. 270 kr, för ett helt år) <3

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis skickat in bilder på pass + selfie med pass vid ansökan om "Card"/kort.
Stod att det skulle tag "ett par dagar" för dem att godkänna det. Så får vänta snällt 😅

Snabb fråga: Jag har inte fått möjligheten att välja "Digital card" eller liknande. Finns den möjligheten att söka det efter att man blivit godkänd för "SpectroCard"-kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Nu har jag precis skickat in bilder på pass + selfie med pass vid ansökan om "Card"/kort.
Stod att det skulle tag "ett par dagar" för dem att godkänna det. Så får vänta snällt 😅

Snabb fråga: Jag har inte fått möjligheten att välja "Digital card" eller liknande. Finns den möjligheten att söka det efter att man blivit godkänd för "SpectroCard"-kortet?

Efter att ens nummer och ID är verifierat så kan man då ansöka om ett ’Virtual Card’. Kortet började fungera direkt och kunde lägga till kortet via en webbläsare och även handla via nätet på datorn! Med gamla kortet via Coinbase kunde man bara handla på själva konsolen. Gick inte att handla spel hos turkiska Playstation store via mobilen eller datorn då. Men nu fungerar det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Efter att ens nummer och ID är verifierat så kan man då ansöka om ett ’Virtual Card’. Kortet började fungera direkt och kunde lägga till kortet via en webbläsare och även handla via nätet på datorn! Med gamla kortet via Coinbase kunde man bara handla på själva konsolen. Gick inte att handla spel hos turkiska Playstation store via mobilen eller datorn då. Men nu fungerar det fint!

Spännande!
Jag blev precis verifierad och har precis skapat ett "Virtual Card".
Ska försöka göra en SEPA-överföring strax men antar att du då också är inloggad på det turkiska kontot i webbläsaren och mobilen? För det finns väl ingen direkt växlingsfunktion som är smartare än att logga in Incognito, typ i Chrome (om du är auto-inloggad på ditt riktiga konto webbläsaren).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ska försöka göra en SEPA-överföring strax men antar att du då också är inloggad på det turkiska kontot i webbläsaren och mobilen? För det finns väl ingen direkt växlingsfunktion som är smartare än att logga in Incognito, typ i Chrome (om du är auto-inloggad på ditt riktiga konto webbläsaren).

Osäker på exakt vad du menar. För att ta reda på priset på spel gör man det nog smidigast genom att kolla priserna i deras egna webbshop: https://store.playstation.com/en-tr/pages/latest

Ska du handla så måste du förstås logga in med det turkiska kontot.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Spännande!
Jag blev precis verifierad och har precis skapat ett "Virtual Card".
Ska försöka göra en SEPA-överföring strax men antar att du då också är inloggad på det turkiska kontot i webbläsaren och mobilen? För det finns väl ingen direkt växlingsfunktion som är smartare än att logga in Incognito, typ i Chrome (om du är auto-inloggad på ditt riktiga konto webbläsaren).

Det stämmer! Jag loggar in på turkiska kontot hos Playstation Store i webbläsaren på datorn, och i Playstation appen på mobilen är jag inloggad med turkiska kontot. Jag var inloggad i appen innan med mitt standardkonto, men man kan bara använda ett konto i appen (går ej att växla) och jag vill kunna komma åt mitt bibliotek i appen för att t.ex börja ladda ner ett spel på distans. Nu med Spectrokortet kan jag köpa spel i appen medan jag är på jobb och även börja ladda ner spelen så de är redo att köras när jag kommer hem

På datorn eller via webbläsare så får det bli incognito ruta som du säger om jag vill in på mitt svenska Playstation konto eller mitt amerikanska.

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte göra ett köp med Spectrokortet, varken i appen eller webbläsaren, när jag ska köpa PS plus.
Det står bara "Something went wrong".

Är det någon som har tips på hur man löser det?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulven:

Jag lyckas inte göra ett köp med Spectrokortet, varken i appen eller webbläsaren, när jag ska köpa PS plus.
Det står bara "Something went wrong".

Är det någon som har tips på hur man löser det?

Funkar inte för mig heller och har aldrig tyvärr gjort det med nåt kort. Men köpa spel går alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Det sägs vara möjligt att köpa PS Plus om man gör följande:

1. Ansluter via en turkisk proxy tillfälligt
2. Fyller på sin PSN Wallet
3. Skaffar PS Plus

---------

Gå in på Settings > Network > Set Up Internet Connection > Options-knappen > Advanced Settings. Där kan du lägga till en proxy-server från denna sida. Testa om PS5 kan ansluta till PSN. Om inte, prova en annan proxy.

Om det fungerar, gå in på Settings > Users and Accounts > Payment and Subscriptions > Add funds. Lägg till pengar och betala sedan för PS Plus.

Ta sedan bort proxyn från inställningarna.

OBS! Jag har inte själv bekräftat att det fungerar ännu.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det sägs vara möjligt att köpa PS Plus om man gör följande:

OBS! Jag har inte själv bekräftat att det fungerar ännu.

Jag kan bekräfta att jag inte kan lägga till funds i wallet trots proxy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Jag kan bekräfta att jag inte kan lägga till funds i wallet trots proxy.

Testa att lägga till pengar med en dator och Chrome direkt på hemsidan utan VPN/proxy/liknande.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Testa att lägga till pengar med en dator och Chrome direkt på hemsidan utan VPN/proxy/liknande.

Funkar tyvärr inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Funkar tyvärr inte heller.

Med Coinbase kortet så fyllde jag inte på min plånbok. Utan jag köpte 12 mån PS+ via konsolen som jag köpt spel och det funkade inte då på dator/mobil. Vi som har PS+ redan kan gå in på typ profilens inställningar för PS+ och köpa ytterligare månader som läggs på när nuvarande medlemsperiod tar slut. Funderar på att testa det snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Funkar tyvärr inte heller.

Det verkar vara lite hit-and-miss tyvärr. För 12 timmar sedan kunde man använda proxyn 176.88.65.186:8080 och köpa PS Plus direkt utan att först lägga till pengar i plånboken men jag gissar att den inte fungerar längre.

Fler servrar hittar ni här: https://www.proxynova.com/proxy-server-list/country-tr/

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Är det någon som får det att fungera med Spectrocoin och ps plus? Ska man göra det på dator eller konsol?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det verkar vara lite hit-and-miss tyvärr. För 12 timmar sedan kunde man använda proxyn 176.88.65.186:8080 och köpa PS Plus direkt utan att först lägga till pengar i plånboken men jag gissar att den inte fungerar längre.

Fler servrar hittar ni här: https://www.proxynova.com/proxy-server-list/country-tr/

Vad är detta?
Är det för att hoppa över Spectrocoin som mellanhand? 😮

Ska försöka föra över pengar för att göra ett mindre köp så att jag ser att det fungerar.
Det tog också ett tag att föra över det till Spectrocoin. Är det ett dygn vi pratar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Vad är detta?
Är det för att hoppa över Spectrocoin som mellanhand? 😮

Ska försöka föra över pengar för att göra ett mindre köp så att jag ser att det fungerar.
Det tog också ett tag att föra över det till Spectrocoin. Är det ett dygn vi pratar om?

Nej, det är för att eventuellt kunna köpa PS Plus med kortet. Du måste fortfarande ha ett giltigt kort, så det går inte att skippa SpectroCoin.

Hur lång tid det tar varierar. Räkna med minst några timmar. Revolut skickar pengarna direkt, så då handlar det om hur lång tid SpectroCoin tar på sig att manuellt godkänna inbetalningar.

Vanliga banker skickar SEPA-överföringar vid specifika tidpunkter några gånger per dag, så det tar ännu längre tid. Utöver det tillkommer förstås fortfarande tiden det tar för SpectroCoin att manuellt godkänna inbetalningar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej, det är för att eventuellt kunna köpa PS Plus med kortet. Du måste fortfarande ha ett giltigt kort, så det går inte att skippa SpectroCoin.

Hur lång tid det tar varierar. Räkna med minst några timmar. Revolut skickar pengarna direkt, så då handlar det om hur lång tid SpectroCoin tar på sig att manuellt godkänna inbetalningar.

Vanliga banker skickar SEPA-överföringar vid specifika tidpunkter några gånger per dag, så det tar ännu längre tid. Utöver det tillkommer förstås fortfarande tiden det tar för SpectroCoin att manuellt godkänna inbetalningar.

Du nämnde att man kunde använda en proxy (176.88.65.186:8080), för att köpa PS+ direkt, men direkt från vilket kort?
Om du menar Spectrocoin-kortet så är det ju samma procedur som krävs som med Coinbase-kortet - men utan användande av proxy (vart skulle man då knappa in det dessutom)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Du nämnde att man kunde använda en proxy (176.88.65.186:8080), för att köpa PS+ direkt, men direkt från vilket kort?
Om du menar Spectrocoin-kortet så är det ju samma procedur som krävs som med Coinbase-kortet - men utan användande av proxy (vart skulle man då knappa in det dessutom)?

Du verkar ha hängt upp dig på ordet "direkt" och hoppas att det är något som ska göra så att du kan använda ditt vanliga svenska kort för all handel med turkisk PSN. Så är inte fallet och det kommer aldrig fungera - så släpp den tanken eller liknande tankar som du kan tänkas ha.

Skrivet av nu1mlock:

För 12 timmar sedan kunde man använda proxyn 176.88.65.186:8080 och köpa PS Plus direkt utan att först lägga till pengar i plånboken men jag gissar att den inte fungerar längre.

"Direkt" i detta sammanhang handlade enbart om att kunna köpa PS Plus med sitt SpectroCoin-kort utan att först behöva fylla på sin PSN Wallet eller annat.

Det går inte att köpa PS Plus överhuvudtaget utan proxy/VPN och det verkar variera huruvida folk måste fylla på plånboken eller inte först. Förlängning kan eventuellt fungera annorlunda, men jag kan inte bekräfta något eftersom jag fortfarande har tid kvar på mitt PS Plus i en eller två månader till.

Proxy ställer du in bland inställningarna för nätverket.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Du verkar ha hängt upp dig på ordet "direkt" och hoppas att det är något som ska göra så att du kan använda ditt vanliga svenska kort för all handel med turkisk PSN. Så är inte fallet och det kommer aldrig fungera - så släpp den tanken eller liknande tankar som du kan tänkas ha.

"Direkt" i detta sammanhang handlade enbart om att kunna köpa PS Plus med sitt SpectroCoin-kort utan att först behöva fylla på sin PSN Wallet eller annat.

Det går inte att köpa PS Plus överhuvudtaget utan proxy/VPN och det verkar variera huruvida folk måste fylla på plånboken eller inte först. Förlängning kan eventuellt fungera annorlunda, men jag kan inte bekräfta något eftersom jag fortfarande har tid kvar på mitt PS Plus i en eller två månader till.

Proxy ställer du in bland inställningarna för nätverket.

Nej, nej. Jag hade bara svårt att tolka det du skrev. That's all 😊
Jag hade inte läst mig till att det är en skillnad mellan Spectrocoin och Coibase i det avseendet att man behöver fylla på sin PSN Wallet för att köpa spel. Gick tillbaka och såg inte att någon skrivit om det heller tidigare, så lätt hänt.

Nytt verkar då också av det du skriver nu att man är tvungen att använda VPN/Proxy för att köpa det.
Men. Syftar du då på att göra det via en webbläsare? Hur är det om man köper det via konsolen?
Det gjorde jag tidigare med Coinbase-kortet kopplat till mitt turkiska konto.