Permalänk
Medlem

Sharkgaming dator något att ha?

Hej! Kan absolut noll när det gäller till att bygga datorer så kollar på färdigbyggda. Spelar mest WoW just nu som inte är så krävande kanske men vill ändå ha något bättre ifall jag vill spela något nytt. Har siktat in mig på den här: https://sharkgaming.se/white-shark-massacre-gaming-pc

Vill köra på 1440p i framtiden och vad jag har läst så borde den köra det rätt så bra. Har läst lite olika gällande sharkgaming så vill kolla här mest om något har någon erfarenhet från dem på sistone eller om jag borde samla ihop delar på inet tex. och be dem bygga ihop något? kan som sagt noll så om någon vill fixa en lista som ligger i samma prisklass vore det uppskattat. Vad tycker ni? Help

Permalänk
Medlem

Helt ok dator för att vara färdigbyggd sett till priset men endast 16GB i ram-minne, skulle ändra till 2x16 GB.

Permalänk
Medlem

Den där ser väldigt vettig ut för priset tycker jag. RAM kan du alltid köpa till i efterhand om 16 GB inte skulle räcka.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3lmir:

Hej! Kan absolut noll när det gäller till att bygga datorer så kollar på färdigbyggda. Spelar mest WoW just nu som inte är så krävande kanske men vill ändå ha något bättre ifall jag vill spela något nytt. Har siktat in mig på den här: https://sharkgaming.se/white-shark-massacre-gaming-pc

Vill köra på 1440p i framtiden och vad jag har läst så borde den köra det rätt så bra. Har läst lite olika gällande sharkgaming så vill kolla här mest om något har någon erfarenhet från dem på sistone eller om jag borde samla ihop delar på inet tex. och be dem bygga ihop något? kan som sagt noll så om någon vill fixa en lista som ligger i samma prisklass vore det uppskattat. Vad tycker ni? Help

Känner du någon som studerar och har Mecenat så får du 15% rabatt också. Du får en kod av din studerande kompis.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Känner du någon som studerar och har Mecenat så får du 15% rabatt också. Du får en kod av din studerande kompis.

Tyvärr fanns det ingen kod just nu. Men tack för tipset, hittade en på 4% så får se om man kan hitta en högre!

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, blir nog ökning av RAM til 32GB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3lmir:

Tyvärr fanns det ingen kod just nu. Men tack för tipset, hittade en på 4% så får se om man kan hitta en högre!

https://mecenat.com/se/shark-gaming

Kommer nog igen ska du se

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av 3lmir:

Hej! Kan absolut noll när det gäller till att bygga datorer så kollar på färdigbyggda. Spelar mest WoW just nu som inte är så krävande kanske men vill ändå ha något bättre ifall jag vill spela något nytt. Har siktat in mig på den här: https://sharkgaming.se/white-shark-massacre-gaming-pc

Vill köra på 1440p i framtiden och vad jag har läst så borde den köra det rätt så bra. Har läst lite olika gällande sharkgaming så vill kolla här mest om något har någon erfarenhet från dem på sistone eller om jag borde samla ihop delar på inet tex. och be dem bygga ihop något? kan som sagt noll så om någon vill fixa en lista som ligger i samma prisklass vore det uppskattat. Vad tycker ni? Help

Köpte du datorn och isåfall hur är den? tänkt köpa samma nämligen.

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt denna dator är lite sugen på den, bara öka ramen och byta modekortet, men har sjuk beslutångest vilket modekort man ska ta osv, är inte allt för kunnig !

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommme84:

Någon som har köpt denna dator är lite sugen på den, bara öka ramen och byta modekortet, men har sjuk beslutångest vilket modekort man ska ta osv, är inte allt för kunnig !

Varför vill du byta moderkort?
Varför öka ram?
Det enda jag hade ändrat var att byta processor till 5800x3d!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Varför vill du byta moderkort?
Varför öka ram?
Det enda jag hade ändrat var att byta processor till 5800x3d!

MSI B550 GAMING GEN3 hade "bara" pcie 3 och tänkte man vill kanske ha pcie 4, vet it om det gör någon stor skillnad.
för typ samma slant får man en asrock modekort med pci 4 men då har jag hört dåligt om asrock .
och ramen för 400kr mer får du 32gb istället för 16, så bara lite mer
man kan inte byta till 5800x3d på den där modellen tyvärr :/
Men får gärna tips då min dator har kraschat och behöver ny !