Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Texture Quality - High finns?

Måste vara redigt blind, ska kolla när jag kommer in igen...

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Keeper of Traditions

Blir till att testa öppna betan (om man ens kommer in) och sen vänta på att det släpps på GamePass

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Funkar couch coop för er? Frugan vill joina men de bara buggar sig och den låter inte hennes välja gubbe (xbox)

Permalänk

Kört till och från nu hela kvällen till lvl 10. Haft noll problem med mitt spelande. Förutom lite buggar då såklart. Hittade ett corps som jag kunde loota om och om igen. Va lite kul. Imorgon ska jag prova att joina en polare så får vi se hur det går.. o_O

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Japp, där rök jag med. Bytte zon och blev kängad till karaktärsmenyn efter 5-10 min av loading screen. Min gubbe dök då upp dubbelt, en level 1 och en level 9, försökte starta igen i 20+ min men fick bara error 316719. Kunde ej heller göra en ny karaktär då knappen inte existerade.
Så in i 1 timmes kön då! Fick ju i alla fall spela en bit innan jag blev kängad.

Max level är väl 25?

Såklart

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Texture Quality - High finns?

Nope, endast Medium som högsta?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Starta om, köa om. Tyvärr. Enda som funkade för mig.

Samma här. Wejstade en timme då jag inte ville köa om, men när man väl fått error som inloggad verkar enda sättet att lösa det att logga ut/in med ny kö…

Permalänk
Medlem

Är inne och lirar, är det lång kö ATM?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

https://i.imgur.com/M4k7YX9.png

Nope, endast Medium som högsta?

Kan välja high här.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

https://i.imgur.com/M4k7YX9.png

Nope, endast Medium som högsta?

Märkligt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt att Blizzard som haft wow sen 2004 fortfarande inte har spenderat 1kr på ett vettigt kösystem för spelare?

Varför måste man launcha hela spelet för att stå i kö och varför har man inte priority kö när man DCat. Känns som super enkla nobrain saker men som tydligen tar mer än 20år för Blizzard att engagera sig i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

https://i.imgur.com/M4k7YX9.png

Nope, endast Medium som högsta?

Man kunde ju välja bort high res textures vid installationen (så det bara tar lite över 40 GB istället för 85 GB). Har du inte gjort det kanske?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Hur är det möjligt att Blizzard som haft wow sen 2004 fortfarande inte har spenderat 1kr på ett vettigt kösystem för spelare?

Varför måste man launcha hela spelet för att stå i kö och varför har man inte priority kö när man DCat. Känns som super enkla nobrain saker men som tydligen tar mer än 20år för Blizzard att engagera sig i.

I WoW ska det ju ha funnits vid något tillfälle så visst har Blizzard möjlighet att göra det - man kanske bara valt att inte göra det. Det finns ganska stora nackdelar med "Priority kö" som sänker velociteten i kön eller åtminstone gör den ojämn och oförutsägbar.

Permalänk

Spelade ikväll, fick DC en gång, satt i kö igen sen funkade de tills ja blev less.
Är inget fan av att jag ser andra spelare. Hade kunnat acceptera de i städerna men ute i världen vill jag vara själv. Står i valet å kvalet ifall jag ska försöka refunda de eller inte.

Men jag tycker spelet är kul i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Man kunde ju välja bort high res textures vid installationen (så det bara tar lite över 40 GB istället för 85 GB). Har du inte gjort det kanske?

Är säker på att jag gjorde detta. Ominstallerar nu 100% säkerhet att High Res textures också installeras!

Edit: Efter ominstallation så kan jag fortfarande inte nyttja Texture Quality: High. Måste vara en bugg som ställer till det

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

I WoW ska det ju ha funnits vid något tillfälle så visst har Blizzard möjlighet att göra det - man kanske bara valt att inte göra det. Det finns ganska stora nackdelar med "Priority kö" som sänker velociteten i kön eller åtminstone gör den ojämn och oförutsägbar.

Den är inte oförutsägbart det minsta. Dom som får DC räknas fortfarande som inloggad i 5min innan deras spot försvinner. Givetvis sänks "velociteten" om 100000 spelare inte DCar och försvinner från serven men det är liksom poängen.....................

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Den är inte oförutsägbart det minsta. Dom som får DC räknas fortfarande som inloggad i 5min innan deras spot försvinner. Givetvis sänks "velociteten" om 100000 spelare inte DCar och försvinner från serven men det är liksom poängen.....................

Lugn och fin. Det är klart det är oförutsägbart, du verkar ju inte riktigt förstå hur det fungerar. Det är precis som en riktig kö.

Om ett gäng spelare som precis blivit utkastade försöker ta sig in igen så kommer kön helt stanna upp tills dessa har kommit in. Och det tar (by design) ganska lång tid, relativt sett, för en spelare att logga in. Det är därför man ofta försökt kraftigt begränsa tidsfönstret någon kan logga in igen när man använder metoden du pratar om.

Det har också tidigare använts för DoS.

Permalänk
Medlem

Försöker logga in nu på morgonen men får bara time out, någon annan som kommer in?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Försöker logga in nu på morgonen men får bara time out, någon annan som kommer in?

Jag lirar nu iaf. 1min kö

EDIT: Disconnect lol

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Försöker logga in nu på morgonen men får bara time out, någon annan som kommer in?

Jag spelade från 5.30 till 7.00 ca då jag vart dc'ad. Sen fick jag code 34203 ett par gånger innan jag kom in till character screen men nu har den stått o tuggat i 10 minuter på denna skärm

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Försöker logga in nu på morgonen men får bara time out, någon annan som kommer in?

Rätt hopplöst för min del verkar det som iaf... Jag kom in igår vid kl 17 och kunde spela till lvl 4, sedan dess har det varit omöjligt att komma in. Det var otal försök igår kväll, men efter varje väntan 1h i kö så blev det antingen ett fel att den inte kunde hitta min licens, eller något annat. Har försökt 5-6 gånger nu på morgonen också men får timeout/login error :(.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Hoppas Blizzard förlänger betan för oss som förbeställt med tanke på alla problem

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Failar vid authentication nu hela tiden

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Hoppas Blizzard förlänger betan för oss som förbeställt med tanke på alla problem

Gjorde dem något liknande förra gången?
Eller tänker jag på en annan beta..

Men tycker det ganska intressant.. så många som gnäller över Blizzard. Ändå är det sjukt många som vill testa det.

Antar om man ställer sig i kö och väl kommer in, man blir utkikad efter en stund om man är AFK?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

jag tror det är kört , fick denna nu istället

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Förbannade Blizzard, bara att fortsätta hamra tills man kommer in, jag ska nå till lvl 20 idag!!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Gjorde dem något liknande förra gången?
Eller tänker jag på en annan beta..

Men tycker det ganska intressant.. så många som gnäller över Blizzard. Ändå är det sjukt många som vill testa det.

Antar om man ställer sig i kö och väl kommer in, man blir utkikad efter en stund om man är AFK?

Menar du under closed beta? För den funkade klockrent, jag hade inga problem alls med connection osv, sen att det fattades lite grafik o ljud här o var var ju en annan sak

Vet inte hur det är med AFK men det brukar ju vara så att man blir kickad efter en stunds inaktivitet

Jag är bara lite smått frustrerad över att inte kunna spela, vill ju ha upp en karaktär till 25 innan betan avslutas...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Menar du under closed beta? För den funkade klockrent, jag hade inga problem alls med connection osv, sen att det fattades lite grafik o ljud här o var var ju en annan sak

Vet inte hur det är med AFK men det brukar ju vara så att man blir kickad efter en stunds inaktivitet

Jag är bara lite smått frustrerad över att inte kunna spela, vill ju ha upp en karaktär till 25 innan betan avslutas...

Tur man var dålig igår, hade laddat ner det.
Får bli att försöka idag..

Ja just det, skulle man få något om kom till en viss lvl?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag kom in!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

1 min kö, kom in direkt i game nu frulle sen näta vidare på LV 14

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"