Permalänk
Medlem

Sitter AIOn rätt?

Precis installerat en AIO. Har jag satt den rätt, eller borde jag vänta på den på något annat sätt?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Är det det vi ska göra idag, bråka?

Skämt åtsido, så går väl åsikterna isär, men det finns en bra video här:

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Så länge pumpen inte är högsta punkt i loopen lär det inte spela så stor roll vart du sätter den, hur den är vriden eller på vilken sida fläktarna sitter.
Loopen är aldrig helt proppfull med vätska, vilket gör att om pumpen är högst, finns risken att den torrkör och det håller inte lagren för, det är i alla fall större risk att pumpen går sönder i förtid.
Med tanke på hur litet chassit ser ut att vara kunde du nog inte monterat den på så många andra sätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric66:

Precis installerat en AIO. Har jag satt den rätt, eller borde jag vänta på den på något annat sätt?<Uppladdad bildlänk>

Den sitter korrekt, som någon ovan skrev. Sålänge pumpen inte är den högsta punkten så är det lugnt hur du än sätter den.

felstavning
Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Uppskattas!