Ny laptop med bakgrundsbelyst tangentbord från Webhallen.

Permalänk

Ny laptop med bakgrundsbelyst tangentbord från Webhallen.

Hej

Är på jakt efter en ny laptop. Har egentligen inte så många eller stora krav men just Bakgrundsbelysning krävs då jag ofta använder den i lågt ljus. Spelar inga spel. Var länge sedan jag var insatt i vad som var bra så ber er om hjälp.
Har ett presentkort hos Webhallen så därför faller valet på Webhallen.

Behöver er hjälp med att välja någon i denna listan...

https://www.webhallen.com/se/category/3965-Laptop-Barbar-dato...

Tack.

Permalänk
Medlem

Föredragen skärm storlek?
Om du inte spelar (men kanske möjlighet att börja lite? ) . Vad kommer du ha den till annars? Arbete med textdokument, prgramering, bildhantering eller bara slösurfa på nätet och kanske kolla netflix?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Föredragen skärm storlek?
Om du inte spelar (men kanske möjlighet att börja lite? ) . Vad kommer du ha den till annars? Arbete med textdokument, prgramering, bildhantering eller bara slösurfa på nätet och kanske kolla netflix?

Tack för svar. Klart jag kan spela men spelar gärna äldre spel som dessutom ändå inte kräver något speciellt.
Glömde skriva, 15.6" föredrar jag men kan upp i storlek men inte ner. Börjar se lite sämre med

Mestadels dokument, bilder, surf, lite streaming och vnc. Så behöver ingen värsting men vill inte heller känna att datorn är seg å långsam.

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar är du villig att lägga?

En Macbook slår nästan alla laptops med hästlängder, särskilt eftersom du inte skall spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timebandit:

Tack för svar. Klart jag kan spela men spelar gärna äldre spel som dessutom ändå inte kräver något speciellt.
Glömde skriva, 15.6" föredrar jag men kan upp i storlek men inte ner. Börjar se lite sämre med

Mestadels dokument, bilder, surf, lite streaming och vnc. Så behöver ingen värsting men vill inte heller känna att datorn är seg å långsam.

Då hade jag nog valt Lenovo IdeaPad 5 Pro.
Dock en med dedikerad grafik kanske är något mer framtidsäker än en utan.

Men som okså nämts, klara du dig utan windows för spelen (eller andra program som behöver det) så är Appel rätt så sålida i både kvalitet, prestanda och batteri tid med deras nya M2 processor.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av izzie:

Hur mycket pengar är du villig att lägga?

En Macbook slår nästan alla laptops med hästlängder, särskilt eftersom du inte skall spela.

Hade en gräns på 10k men upp ner 2 till gör inget.
Förlåt men tyvärr kommer jag aldrig köpa en Apple produkt, har inte insett tjusningen med dom oxh kommer nog aldrig göra det heller. Är en Windows/Linux/Android användare

Skrivet av Mega-Dark:

Då hade jag nog valt Lenovo IdeaPad 5 Pro.
Dock en med dedikerad grafik kanske är något mer framtidsäker än en utan.

Men som okså nämts, klara du dig utan windows för spelen (eller andra program som behöver det) så är Appel rätt så sålida i både kvalitet, prestanda och batteri tid med deras nya M2 processor.

Då skall jag titta på dom olika IdeqdPad 5 Pro som dom har och beställa en under veckan, tack.
Gillar inte Apples produkter så dom är inte ett alternativ, tur det för priset på dom är löjligt högt