Kraftig prisökning för LG:s nya värsting-OLED

Permalänk
Medlem

Sjukt skönt med svarta kanter igen. Silver är en jävel på att reflektera ljus, räcker med ett tänt värmeljus så blir det som att titta in i ett fönster

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Köpte en 65" C1 i slutet av 2021 för 18 lax, känner mig ganska nöjd med det

Japp, jag gav 15k för 65" CX sommaren där. Riktigt nöjd här också

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

G1 65 tum för 19 900:- i slutet av 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vit baksida och silvriga kanter är ju mycket snyggare och passar bättre i ett rum med ljus inredning. Men visst, om man har en svart hemmabioanläggning och svarta skinnfåtöljer med inbyggda mugghållare och fotstöd kanske man vill ha en svart tv för att matcha det. Vita prylar kommer dock alltid ha en högre WAF.

Överdriver much?

En silverkant (vid sidan av den svarta bildpanelen som täcker typ 98% av fronten) ger helt obetydligt "bättre" passning i rum med ljus inredning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Här är 2022 introduktions priser: https://www.sweclockers.com/nyhet/33971-lgs-nya-oled-modeller...
Så 28 100 kronor för C3 65" 2022 och 34 490 kronor i år.

Ohh, letade efter den. Märkligt att artikeln inte länkade till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Sjukt skönt med svarta kanter igen. Silver är en jävel på att reflektera ljus, räcker med ett tänt värmeljus så blir det som att titta in i ett fönster

man kan tro att folk klagade på svarta bezels så fick någon idiot för sig att införa silver på C2, de insåg väl att det var skit varför återgå till svart på C3 annars, det jag gjort är att måla kanterna med svart white board penna, funkar bra och går enkelt att ta bort då det inte fastnar.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Är prisökningen unikt för Sverige, dvs. ett resultat av en svensk krona, eller har MSRP i USD också höjts?

Är pga SEK, EUR-priserna är likvärdiga förutom för 55" av någon anledning.

C3 vs C2: Using those European prices as a guide, the C3 looks set to be roughly the same or a little bit cheaper than the C2 was looking this time last year

B3 vs B2: Again, based on last year’s Euro launch prices, they look bang in line with the 2022 RRPs

https://www.avforums.com/news/lg-announces-pricing-for-its-20...

Här priserna från 2022 vid släppet.

https://www.avforums.com/news/lg-2022-tv-lineup-oled-and-qned...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Överdriver much?

En silverkant (vid sidan av den svarta bildpanelen som täcker typ 98% av fronten) ger helt obetydligt "bättre" passning i rum med ljus inredning.

Det är en snygg detalj som påverkar helheten och intrycket i rummet som allt annat. Inte avgörande på något sätt, men för mig en bonus om något man ska se varje gång man går förbi också ser bra ut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Kommer inte ihåg statistiken exakt (eftersom det är andrahandsuppgifter), men någonstans 40–50 procent av TV-försäljningen sker under fjärde kvartalet för Sverige.

Men ja, det säljs till ordinarie fullpriser. Finns det som har råd och inte bryr sig, till de som bara vill ha det senaste nu. Samt förstås många som inte ens förstår att den finns en priscykel på TV-apparater som kan spara ihop många krogkvällar...

Annars misstänker jag att den som kliver in mitt på sommaren bara handlar på prislappen, "max 7000 kr" etc. Med lite tur kommer de hem med den bättre fjolårsmodell och med lite otur köper de en ny men sämre modell. Men bryr sig nog mer sällan om vilket egentligen.

Sant, du är klok som en bok
Det kanske även är därför rabatterna är så stora (periodvis), för att många inte har så bra koll helt enkelt.
Egentligen ganska lite hemelektronik som ser så stora prissvängningar på ganska kort tid så som TV apparater gör, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Om inte G3 serien är revolutionerande så ser jag inte hur LG kan motivera dom priserna med tanke på att S95C kommer vara tusenlappar billigare.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Uppdaterat artikeln med lanseringsdatum, tydligen är det 6 mars för förbokning direkt hos LG och 13 mars hos återförsäljare

Permalänk
Medlem

Förra gången lanseringspriserna steg så blev priserna ändå ungefär samma senare på året under reorna. Så jag gissar att det blir lite samma sak denna gång. Men kronan kan ju fortsätta påverka det framöver förstås, både uppåt och nedåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Japp, jag gav 15k för 65" CX sommaren där. Riktigt nöjd här också

Många som har hittat bra priser. Själv lyckades man köpa G2 77 för 28k via benify på BF i höstas. Då fanns g2 65 för 18k dessutom.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Inaktiv

Jämför man med Sonys priser så är dessa nya priser mer i linje vad det ska vara.

Synd bara att LG envisas med sitt egna "skit-OS".

Permalänk
Medlem

För mig som inte hängt med dom senaste åren, varför går alla och väntar på Oled gamingskärmar när en 42 tums TV förmodligen inte är prissatt speciellt mycket högre? Alla senaste tv apparater har väl ganska låg ms och diverse inbyggda funktioner för spel eller vad är den stora skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterbr:

För mig som inte hängt med dom senaste åren, varför går alla och väntar på Oled gamingskärmar när en 42 tums TV förmodligen inte är prissatt speciellt mycket högre? Alla senaste tv apparater har väl ganska låg ms och diverse inbyggda funktioner för spel eller vad är den stora skillnaden?

Ultrawide formatet samt displayport är väl ett par skäl. Samt mer än 120Hz.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

24k för 55" C3?!? Vafan..får väl bli C2 trots allt på BF av allt att dömma.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Här är 2022 introduktions priser: https://www.sweclockers.com/nyhet/33971-lgs-nya-oled-modeller...
Så 28 100 kronor för C3 65" 2022 och 34 490 kronor i år.

C2 55" Tycks ha samma pris. Så årets höga priser tyder på en svag krona

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ultrawide formatet samt displayport är väl ett par skäl. Samt mer än 120Hz.

Okej och displayporten gör stor skillnad mot hdmi? Är som sagt rätt outbildad i ämnet men 4k över 120 hz orkar väl knappt ens 4090? Sen visst om man vill steka 360hz i 800x600 i cs:go så förstår jag men är det stor skillnad för gemene man som kanske inte bryr sig jättemycket om bästa möjliga e-sportsförutsättngar? Tacksam för att ni tar er tid att svara en gamling som mig som snart behöver ny monitor 😂

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Coca:

Om inte G3 serien är revolutionerande så ser jag inte hur LG kan motivera dom priserna med tanke på att S95C kommer vara tusenlappar billigare.

Revolutionerande är väl att ta i, men de påstår att den ska kunna nå 1800 nits (vissa dokument säger 2100 nits). I tredjepartstester når G2 som mest omkring 1000, så det är ganska stor skillnad om det visar sig stämma.
Långt ifrån värt priset i mina ögon dock, men förr eller senare kommer väl sannolikt MLA till C-serien (och B-serien?) också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

För oss blev det en A2 under mellandagarna. 65" för 12k. Rätt bra pris för en väldigt bra tv. Då vi inte spelar mycket spel utan mest tittar på film så behövs inte högre uppdateringsfrekvens.

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med min LG CX också!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Aldrig lagt märke till kanterna eller några reflektioner i dessa, men alla är ju olika känsliga och har olika ljusförhållanden.

Samma här, och då retade jag mig också initialt på det när jag först fick TVn och tänkte att det skulle bli problem men har sen dess fullständigt glömt bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Men ja, det säljs till ordinarie fullpriser. Finns det som har råd och inte bryr sig, till de som bara vill ha det senaste nu.

Tur man inte känner någon som är så korkad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Tur man precis köpt en C2 65” för 18 stycken laxar.

Angående ram i silver på C2 är inget som stör mig, tycker nog snarare att det är snyggt.

Var ju en miss. 20k för 77 tum C1 i höstas.

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Många som har hittat bra priser. Själv lyckades man köpa G2 77 för 28k via benify på BF i höstas. Då fanns g2 65 för 18k dessutom.

Låter som en riktigt bra deal! När jag köpte vår CX 65 så hade C1 redan lanserats och de gamla modellerna skulle bort från lagret. Jag var ute i sista stund dock, beställde från Dustin som var en av de sista med TVn i lager. Nån vecka senare så var alla lager slut enligt prisjakt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Lg c3 kommer ha 20. Procent mer brightness än c2 modell. Tråkig prishöjning dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Lg c3 kommer ha 20. Procent mer brightness än c2 modell. Tråkig prishöjning dock.

vart har du läst det? det är samma panel som tidigare, det är G3 som de satsar på.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Innan alla kissar i brallan av glädje, är vi säkra på att C3 verkligen har svarta kanter? Jag vet att det ser ut så på vissa produktbilder men på video tycker jag det ser ut som samma silvriga kanter som tidigare

C2 med svart baksida fanns redan tidigare på vissa marknader, så det i sig är inget nytt.

Permalänk
Medlem

Köpte ny c2 48" i söndags för 8k för användning som datorskärm. C3 48" kostar 19k. 11k dyrare känns det inte värt sådär spontant.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|