Facebook följer Twitter med betald verifiering

Permalänk
Melding Plague

Facebook följer Twitter med betald verifiering

Efter Twitters tester med betalade verifierade konton undersöker Facebook möjligheten att testa liknande funktion.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag är mest intresserad av se Mark Zuckerberg verifierad som människa och inte robot.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna utläsa var man är i ordningen? T.ex. är man den första, andra, hundrade etc att bli verifierad? Jag vill kunna se vem den första idioten är

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Godaste nyheten på länge, Facebook är en zombie som bara vägrar dö.
Hoppas detta blir spiken i kistan.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad innebär det ens med olika priser för web vs mobil? Beror priset på var man registrerar sig, eller är det att verifieringen bara syns på andras mobilenheter för det högre priset?
Om det är det förstnämnda verkar det ju ganska idiotiskt att inte registrera sig på webben oavsett vad man använder mest.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Hur kan man ens överväga att betala en månadskostnad för Facebook eller Twitter? Jag förstår inte det, men det kanske finns värde i det för politiker eller högre uppsatta, vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Hur kan man ens överväga att betala en månadskostnad för Facebook eller Twitter? Jag förstår inte det, men det kanske finns värde i det för politiker eller högre uppsatta, vad vet jag.

Kommunikation, men det är sjukt att de tar betalt för det. Enda anledningen till att märket ens finns är för att minska risken för bedrägerier och felaktig information, vilket plattformen har ansvar för, inte användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Vad innebär det ens med olika priser för web vs mobil? Beror priset på var man registrerar sig, eller är det att verifieringen bara syns på andras mobilenheter för det högre priset?
Om det är det förstnämnda verkar det ju ganska idiotiskt att inte registrera sig på webben oavsett vad man använder mest.

Antagligen för folk med Apple och de tvingas betala 30% till dem. Varför de gör det på Android är frågan dock, eftersom de inte är tvingade att använda Google pay där.

Permalänk
Medlem

Nice, då går de under fortare än planerat.

Hoppas girighet tar koll på massa företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Nice, då går de under fortare än planerat.

Hoppas girighet tar koll på massa företag.

Det blir allt svårare för dem att snoka i folks privatliv tack vare nya lagar kring informationsinsamlande, de måste tjäna pengar på något sätt.

Permalänk
Medlem

E det detta som är starten för IRC-comeback:en måntro? 🤔😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Godaste nyheten på länge, Facebook är en zombie som bara vägrar dö.
Hoppas detta blir spiken i kistan.

Alltså, är jag ensam om att faktiskt använda facebook? När det kommer till bilkretsar så känns det som om 99% av alla forum är döda, men på Facebook är dessa gemenskaper levande och det delas frisk med information och kunskap i respektive grupper där.

Permalänk
Medlem

Det är ju märkligt att man kan få ett ID-kort/pass för $40-50 som gäller 5-10 år och fungerar "överallt", medan en enskild tjänst vill att man ska betala $144/år för att verifiera sig. Tjänsten lägger ansvaret på kunden att de ska betala för att andra inte skapar falska profiler i deras identitet.

Tycker hela upplägget är absurt och girigt. Kanske är man för gammal för att förstå men jag kräker lite i munnen av sånt här.

Inte direkt så att de självmant lagt vilja på att stoppa skräpkonton, spam och bedrägerier.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

En idiotisk idé, skapad av en idiot, kopierad av en annan idiot.

Skrivet av TheFlyingFin:

Alltså, är jag ensam om att faktiskt använda facebook? När det kommer till bilkretsar så känns det som om 99% av alla forum är döda, men på Facebook är dessa gemenskaper levande och det delas frisk med information och kunskap i respektive grupper där.

Därför vore det väl trevligt om bacefook gick under, så kanske det blev mer liv i forumen igen.

Forum >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> bacefook.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vänta här nu, har jag förstått det här rätt?
Ett reklamföretag som lever på att sälja sina användare för reklam vill börja ta betalt av sina användare?
Mycket märkligt
Om jag minns rätt estimerade man att Facebook drog in ungefär 100 USD per användare per år.

Ser hur som helst ingen anledning till att skaffa konto i vare sig Facebook eller Twitter avre sig nu eller i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Alltså, är jag ensam om att faktiskt använda facebook? När det kommer till bilkretsar så känns det som om 99% av alla forum är döda, men på Facebook är dessa gemenskaper levande och det delas frisk med information och kunskap i respektive grupper där.

Nejdå men det går hand i hand med övrigt beteende på forumet, kan man nog säga. Facebook är en bra plattform i många avseenden (och mindre bra i andra) med stor användarskara och hög omsättning. Det är snarare avvikande om man inte använder plattformen alls.

Skrivet av FredrikMH:

Det är ju märkligt att man kan få ett ID-kort/pass för $40-50 som gäller 5-10 år och fungerar "överallt", medan en enskild tjänst vill att man ska betala $144/år för att verifiera sig. Tjänsten lägger ansvaret på kunden att de ska betala för att andra inte skapar falska profiler i deras identitet.

Tycker hela upplägget är absurt och girigt. Kanske är man för gammal för att förstå men jag kräker lite i munnen av sånt här.

Inte direkt så att de självmant lagt vilja på att stoppa skräpkonton, spam och bedrägerier.

Tror att om du har en gångbar lösning så kan du presentera den för dem. Tjänsten är antagligen riktad mer mot influencers och liknande och då får man tänka att om Bianca Ingrosso tjänar 80 miljoner på ett år och hennes målgrupp och marknadsföring är på plattformar så som Instagram och Facebook så är det givet att hon bör lägga 1 500kr per år på att ha en verifierad profil. Att användare skapar fejkprofiler som länkar till allt från Onlyfans till MLM med mera är ett problem. Sedan vet jag inte om just detta är lösningen men det är ett steg på vägen.

Permalänk

Borde ni inte på swelockers göra samma sak? Jag tror att om ni skapar en pool så kommer över 90% vara för förslaget.

Annars mycket skit hör man om facebook men vad för alternativ finns det som en stor del av ens bekantskapskrets med släktingar finns? Problemet för uppkomlingar är att det är trögt att få över den stora skaran att använda.

Jag ser det lite som ICQ VS MSN. De av min bekantskapskrets som var nördar gillade ICQ bättre, dock fanns det individer som de ville prata med som valde MSN och då fick de göra detsamma om de ville prata med dessa.
När dessa individer som körde msn ofta var unga snygga kvinnor, så av någon anledning började mina nördpolare också använda msn och tillslut övergav icq.

Permalänk
Medlem

Vem vill betala en endaste krona till korrupta facebook ?? Om nåt ska dom betala oss med tanke på vilka pengar dom tjänar på alla.

Permalänk
Sötast

Jag kan förstår att twitter behöver verifiering då det tydligen är världens styre där som kontrollerar allt ifrån vilka kön vi har till vad vi får säga och vem som får säga saker.

Men facebook?
Ska faster Gunnild verifiera att det är hon som lagt ut bilder på sina krokusar som hon delar med sin grupp pensionärer?

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett Paradise PD så är det enda jag tänker på när jag ser Zuckerberg, ”higher hair please”. 😂

Men till Topic, skulle inte betala varje månad för en ikon på min profil, 20 spänn för lifetime är det värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Borde ni inte på swelockers göra samma sak? Jag tror att om ni skapar en pool så kommer över 90% vara för förslaget.

Jag vill inte betala för någon sketen verifiering (sådant ska en plattform med självklarhet tillhandahålla gratis), men däremot betalar jag gärna för att slippa reklam.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

E det detta som är starten för IRC-comeback:en måntro? 🤔😄

IRC lär aldrig komma tillbaka, men det var svinkul att hacka hej vilt där under glada 90-talet och tidigt 2000-tal. 😄

Minns fortfarande lilla Perrra @IRCNet som ville vara med de stora pojkarna men inte fick och gjorde en låt om oss för att håna oss, tyckte synd om dem efter ett tag så de fick tillbaka #Sweden efter motattacken efter hans låt. 😂

Nu när det är preskiberat, det var vi som snodde #IRCOP genom att överbelasta kanalen med 20000 bottar så alla IRC-operatörer åkte ut med dead socket och inte kunde återansluta. 😁😎

#Hell 😉

Permalänk
Medlem

Så det räcker alltså inte längre med att de vet typ allt om användaren utan nu ska de ha pengar också? Snålt, och jag tror inte det kommer funka. Hade varit skillnad om det var en ung cool hip plattform. Men Facebook är inget av det längre. Försöker de ta död på sig själva? För det här är nog ett bra sätt i så fall

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om man slutar betala, blir man avverifierad då?

Permalänk
Musikälskare

Tur man inte använder sociala medier förutom SweC och Reddit

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vänta här nu, har jag förstått det här rätt?
Ett reklamföretag som lever på att sälja sina användare för reklam vill börja ta betalt av sina användare?
Mycket märkligt
Om jag minns rätt estimerade man att Facebook drog in ungefär 100 USD per användare per år.

Ser hur som helst ingen anledning till att skaffa konto i vare sig Facebook eller Twitter avre sig nu eller i framtiden

Hur är det märkligt?
Microsoft tar ju betalt för Windows och säljer samtidigt massiva mängder information till sina annonsörer.
Facebook bara hänger på en vedertagen trend

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag vill inte betala för någon sketen verifiering (sådant ska en plattform med självklarhet tillhandahålla gratis), men däremot betalar jag gärna för att slippa reklam.

Problemet är att Facebook tillhör den fjärde industriella revolutionen. I Sverige skulle BankID på plattformar som Sweclockers duga väldigt väl och handlar mer om en förtroendefråga.

Skrivet av Ozzed:

Så det räcker alltså inte längre med att de vet typ allt om användaren utan nu ska de ha pengar också? Snålt, och jag tror inte det kommer funka. Hade varit skillnad om det var en ung cool hip plattform. Men Facebook är inget av det längre. Försöker de ta död på sig själva? För det här är nog ett bra sätt i så fall

Återigen, Facebook går bra. Förändringar i sig själva är bra. Poängen med verifierade användare är sunt samt att det är frivilligt. Det kommer bli viktigt för influencers och de med många följare. För ubåtar och skärmscrollare fyller det inget behov och tjänsten är heller inte för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Om man slutar betala, blir man avverifierad då?

Troligtvis ja. Om jag förstått rätt så kommer Twitter att göra detta om de inte redan har gjort det. Dvs, alla som redan är virifierade sedan tidigare och som väljer att inte bettala, kommer bli eller har redan blivit av med sin verifiering.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Hur stängda platformar som Facebook fick bli så stora som dom blivit är en gåta för mig. Det är lite som om Telia bara skulle ha tillåtit sina mobil-abonnemang att ringa till andra telia-abonnemang eller nått och ingen fick använda deras linor. Klart som faen det blir monopol-liknande till slut. Känns som lagstiftarna är så där 20 år efter när det gäller Internet fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Alltså, är jag ensam om att faktiskt använda facebook? När det kommer till bilkretsar så känns det som om 99% av alla forum är döda, men på Facebook är dessa gemenskaper levande och det delas frisk med information och kunskap i respektive grupper där.

Det är många som använder Facebook, det fungerar bra som en plattform för ytliga officiella/offentliga konversationer och företags reklamspridning och för att jaga status.

För privatliv är det dock extremt volatilt.
"Everything you say, can and will be used, against you." gäller.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.