ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC V2

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC V2

Efter byte till 4070ti vill jag nu sälja mitt gamla grafikkort. Köpt 2022-04-10 hos inet tillsammans med mitt dator bygge som de gjorde, garanti är fortfarande giltig. Kvitto medföljer vid försäljning.

Finns att hämta i Solna, Stockholm eller skickas mot port + förskottsbetalning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du separat kvitto på grafikkortet eller är det på hela bygget ?

Permalänk
Medlem

6300 bjuder jag, kan mötas upp. Inget konstigt med clockspeed eller temp på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Har du separat kvitto på grafikkortet eller är det på hela bygget ?

Nej, det var på hela bygget bara. Köpte ett fullt paket där inet byggde hela datorn, sedan hämtade jag den på sveavägen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskov:

6300 bjuder jag, kan mötas upp. Inget konstigt med clockspeed eller temp på kortet?

Noterat, inget konstigt alls, fick det nya kortet via jobbet därav bytet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tylvaen:

Nej, det var på hela bygget bara. Köpte ett fullt paket där inet byggde hela datorn, sedan hämtade jag den på sveavägen bara.

Gäller Garantin på Enskilda komponenter när du plockat ur dom ur datorn ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Gäller Garantin på Enskilda komponenter när du plockat ur dom ur datorn ?

Ja, då konsumentköplagens träder i kraft. Jobbar själv extra som säljare, inet är inget undantag för detta så självklart gäller garantin på även enskild komponent. Har varken overclockat eller ändrat något på kortet.

Garanti och reklamationsrätt är två olika saker som ibland blandas ihop. Garanti är frivilligt för företag att lämna men du har alltid rätt att reklamera enligt konsumentlagstiftningen. Du har rätt att reklamera en felaktig vara i tre år, oavsett om du har garanti eller inte. Har du köpt en tjänst har du rätt att reklamera i tre eller tio år, beroende på vilken typ av tjänst du köpt.
Om du till exempel har en garanti på en vara i två år och varan går sönder efter det kan du reklamera varan i ett år till, eftersom du har reklamationsrätt i tre år enligt konsumentköplagen.

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen gäller väl bara den ursprungliga köparen och inte vara i sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Konsumentköplagen gäller väl bara den ursprungliga köparen och inte vara i sig?

Från min erfarenhet i butik mot uppvisat kvitto gäller det inte enbart för ursprungliga ägaren. Vi har aldrig nekat någon garanti/reklamation med anledning utav att de inte var första ägaren.

Permalänk

6400 + frakt

Permalänk
Medlem

6450. Upphämtning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tylvaen:

Från min erfarenhet i butik mot uppvisat kvitto gäller det inte enbart för ursprungliga ägaren. Vi har aldrig nekat någon garanti/reklamation med anledning utav att de inte var första ägaren.

Det är produkten som har garanti. Inte köparen. Så garantin följer produkten och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Det är produkten som har garanti. Inte köparen. Så garantin följer produkten och inget annat.

Garanti JA, Reklamtionsrätt Nej

Reklamationsrätten är lagstadgad och gäller i tre år från köp (23 § 3 st. konsumentköplagen). Rättigheten ger konsumenten en möjlighet att lämna tillbaka eller få en vara reparerad som redan var trasig vid köpet. Rätten att reklamera gäller alltså inte vid fel som uppkommit efter köpet. Reklamationsrätten gäller för köp mellan ursprunglig konsument och näringsidkare, alltså inte vid köp av begagnade varor mellan privatpersoner.

https://lawline.se/answers/galler-garanti-for-begagnade-varor

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad