Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur kan det ha runnit ut i Displayporten?

Vattentanken satt monterad ovanför grafikkortet.
Lådan var ett Corsair Carbide 600C där moderkortet sitter uppochner, så CPUn är längst ner och grafikkortet är ovanför. Precis framför PCIe uttagen i lådan så finns det ett galler där det passade att skruva fast reservoaren som man fyllde på ovanifrån, självklart så spillde jag när jag fyllde på vatten och det rann ner över grafikkort och moderkort.

Visa signatur

You think you know. What's to come. What you are. You haven't even begun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

löste sig. cs...nånting i bios. Blev en lång resa med vattenkylning som läcker. Be quiet luft beställd. Jag vet att risken för läckor är liten, men aldrig mer vatten.

CSM (compatibility support module) är för att köra moderkort med UEFI i ett legacy mode för att kunna stödja äldre operativsystem som inte har stöd för UEFI.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Råkat ut för liknande en gång, även om det var ett tag sen.
Då gick i princip allt åt, var nog endast CPU:n och ev minnena som klarade sig; grafikkort, ljudkort, nätverkskort, moderkort och minns inte om även nätagget gick åt även om det i sig inte fick vatten på sig som de andra gjorde.

Även om modernare saker ev kan vara något tåligare/bättre skyddade, så får du nog räkna med att det blir en del nyköp tyvärr. Om datorn börjar bete sig konstigt el ge blåskärmar osv så vet du vad det beror på. Räkna inte med att allt klarat sig helt även om det kanske verkar så nu.