Netflix siktar på betald kontodelning innan slutet av mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Hbo ska väl sägas upp och gå till discoveryolus eller paramountplus?

Skrivet av GSXswe:

Mest spekulation i den artikeln, men det är rimligt att anta att det kommer bli sämre. Om inte annat på grund av att en del innehåll försvinner och hyrs ut hit och dit.

Permalänk
Medlem

Helt förväntad utveckling av streamingtjänsterna, tyvärr. Hyr man, så har man mindre makt.

Förmodligen kommer villkoren skärpas mer och mer och priserna öka på samtliga streamingtjänster över tid för att tjäna mer pengar. Och om alla gör det, vem ska man då gå över till?

Vissa säger upp tjänsterna, men det är nog bara en fråga om tid innan de flesta använder det igen. Det är jobbigt att byta vana, så det finns en enorm tröghet bland konsumenter att byta något man är nöjd med bara för att det blir lite dyrare.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur de tänkt lösa detta rent praktiskt. Jag tittar ibland hemma på min TV/HTPC, andra gånger på min mobil. Kommer endera av dessa bli stängda i fortsättningen pga detta?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Frågan är hur de tänkt lösa detta rent praktiskt. Jag tittar ibland hemma på min TV/HTPC, andra gånger på min mobil. Kommer endera av dessa bli stängda i fortsättningen pga detta?

Ahh, det är väl den riktigt intressanta och relevanta frågan som jag ställde tidigare i den här tråden. Ingenstans har jag dock fått någon som helst förklaring på hur de tänker lösa detta rent praktiskt och tekniskt. Det är lite som att skapa nya lagar men utan någon som helst förmåga att följa upp att lagen följs. Totalt verkningslöst. Netflix måste rimligtvis bära bevisbördan för att du använder dina 4 samtidiga anslutningar "utanför hemmet".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozomi:

Men det är väl om man är fler än vad standardabonnemanget redan ger?

Ändå 4 pers på 70-80 kr st är ju svinbilligt. Det är en pizza liksom.

Var hittar du pizza för 70-80kr idag? Det billigaste jag haft i min närhet börjar på 115kr sedan flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Var hittar du pizza för 70-80kr idag? Det billigaste jag haft i min närhet börjar på 115kr sedan flera år.

Jag blev chockad när tom. barnpizzorna kostade över 100 sist vi köpte!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Var hittar du pizza för 70-80kr idag? Det billigaste jag haft i min närhet börjar på 115kr sedan flera år.

Skrivet av sandos:

Jag blev chockad när tom. barnpizzorna kostade över 100 sist vi köpte!

Vanlig pizza på pizzeria får man fortfarande för 70-80 kr.

Alla köper inte någon superspecialcustomcombocomboextrasås pizza. En Vesuvio, hawaii, cappricciosa mfl kostar 80 kr där jag bor i stort sett hos alla pizzerior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vanlig pizza på pizzeria får man fortfarande för 70-80 kr.

Alla köper inte någon superspecialcustomcombocomboextrasås pizza. En Vesuvio, hawaii, cappricciosa mfl kostar 80 kr där jag bor i stort sett hos alla pizzerior.

Då har nog dina lokala pizzerior inte justerat för inflationen ännu. Finns ingen pizzeria där vi bor som en vesuvio kostar under 100 kr. Vi bor inte i någon storstad heller.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vanlig pizza på pizzeria får man fortfarande för 70-80 kr.

Alla köper inte någon superspecialcustomcombocomboextrasås pizza. En Vesuvio, hawaii, cappricciosa mfl kostar 80 kr där jag bor i stort sett hos alla pizzerior.

Inte där vi bor. Barnen äter vesuvio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Inte där vi bor. Barnen äter vesuvio.

110:- för en Vesuvio här. Sedan 125:- för en "vanlig" pizza och 140-145:- för en Kebab/Gyros Pommes Sås Pizza.

Så i och med att pizza priserna höjs samtidigt som Netflix höjer sina priser så går det ju rätt jämt uppåt.

1 Pizza = 1 Netflix

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Hittade denna, verkar som att det är en ganska begränsande lösning om den fungerar rätt ens

Kanske man kan komma runt det med VPN och eller döpa om wifi till samma bara?

Permalänk
Medlem

Okej, låter lite märkligt men vi får väl se vad som händer med det. Kommer det en dag när jag inte kan titta på mobilen när jag har matrast så kommer jag skriva något väldigt elakt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

En tanke.

2 personer delar Netflixkonto, använder det ungefär lika mycket. Vilket blir "hemma Wi-Fi" ? Får man en fråga i appen?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Om man kör trådar hemma, hur ska den kunna avgöra vilket ”Wi-Fi” man sitter på?