Permalänk

Vattenresistent tangentbord?

Hejsan...

Har under loppet av ett år dödat tre tangentbord. Två gamla (Corsair k70) som har tjänat mig länge och väl, och ett nytt (Corsair k55) som jag köpte förra veckan (som har IP42-skydd btw) som jag råkade spilla lite på i lördags som efter det också bestämde sig för att dö. Så nu sitter jag här med skärm-tangentbordet o skriver och är lagom irriterad.

Jag är klumpig av mig. Jag behöver tips på något som kan ta lite spill då och då utan att det går sönder.

Mekaniskt eller membrane spelar ingen roll.

Tack ska ni ha <3

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppetlord:

Mekaniskt eller membrane spelar ingen roll.

Tack ska ni ha <3

https://hygieniskatangentbord.se/webshop.html#!/products/pure... typ ett sådant. Måste just inte vara denna, men med dessa så har du både mekanisk med livslängden på brytarna sen så får du typ membran känsla när du skriver på dom. Sök annars på ip67 tangentbord. Men d flesta är som denna för att få den vattentät.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Skrivet av gummybearkiller:

Har ju kvar båda mina Corsair K70. Men alla knappar från A och till vänster är döda på den ena, Har redan tvättat den och låtit torka så vet inte om det skulle hjälpa.

Mitt andra K70 har legat oanvänt i säkert 6 månader om inte mer sedan jag spillde på det sist. Men den vaknar inte till liv alls. Inga ljus, eller något. Har öppnat upp o kikat och ser inget som ser fel ut.

Misstänker att de båda fick en kortslutning för mycket. Måste ändå ge lite cred, dem har fått mycket kaffe o grejer på sig under åren. Och ibland har jag inte ens orkat byta o bara spelat vidare. Nästan fått ut 10 år av den äldsta av dem.

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!