Permalänk
Medlem

Det problemet drabbade bara en andel av AMDs egna MBA-kort. Inte något av de partnerdesignade och -tillverkade korten öht. Så jag tycker inte riktigt att man ska behöva dra öronen åt sig eller vara så överdrivet misstänksam.

Tycker man det är läskigt så undviker man att köpa direkt från AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rompa87:

Det problemet drabbade bara en andel av AMDs egna MBA-kort. Inte något av de partnerdesignade och -tillverkade korten öht. Så jag tycker inte riktigt att man ska behöva dra öronen åt sig eller vara så överdrivet misstänksam.

Tycker man det är läskigt så undviker man att köpa direkt från AMD

Din kommentar är lätt att misstolka som att de felaktiga korten bara är direkt från AMD och det bara står just AMD på dem?

Alla MBA kort, bland annat de som såldes på bland annat Netonnet, Komplett, Webhallen m fl kunde drabbas (och gjordes). Vi har flera här på forumet som fick problem med kort ”från” bland annat Asus och Powercolor.

Edit: För att förtydliga, det är alltså bara partners egendesignade kort som inte har problemet, alla kort av referensdesign kan ha problemet. Du kan själv läsa Sweclockers egna text i länken du svarat på. Notera sista meningen att de som köpte från exempelvis Inet ska vända sig dit, inte till AMD.

”Eftersom det är kylaren och mer specifikt dess ångkammare som ligger bakom problemen gäller detta enbart referensdesignen Made by AMD (MBA), och inte Radeon RX 7900 XTX med partnerdesign. Den som har problem med sin MBA-variant av RX 7900 XTX hänvisas till AMD:s kundsupport, men svenska konsumenter bör i första han vända sig till återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkan57:

La en beställning på kortet så tack för ditt tips, får nog bli en retur på Red devil kortet köpt från Inet. Verkar inte vara så stora prestanda skillnad mellan dessa kort. Sparar hellre 2500 kr 😌

Även jag ruskigt sugen på att trycka på beställ knappen.

Undrar, vad tror du om kommande prisutvecklingen på grafikkort?
Med tanke på världsläget, bör det inte komma prisdumpningar under 2023?

Permalänk
Medlem

Under hela gårdagen efter 15:00 så hade Inet två varianter av XTX i lager, de stod konstant på 10 st, likadant cirka 09:00 imorse.

Idag är alla slutsålda, jag misstänker att deras lagersystem inte hängde med riktigt

@Inet får ni in fler framåt?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Även jag ruskigt sugen på att trycka på beställ knappen.

Undrar, vad tror du om kommande prisutvecklingen på grafikkort?
Med tanke på världsläget, bör det inte komma prisdumpningar under 2023?

Kollar vi på hur dåligt grafikkort säljer just nu så kan vi definitivt förvänta oss sänkta priser inom kort.
Det är vad jag personligen tror iallafall 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Under hela gårdagen efter 15:00 så hade Inet två varianter av XTX i lager, de stod konstant på 10 st.

Idag är alla slutsålda, jag misstänker att deras lagersystem inte hängde med riktigt

@Inet får ni in fler framåt?

Mvh

Jag misstänker att de faktiskt inte sålde slut och många återförsäljare "gömmer" korten för att det ska se ut som att det är en hype och folk ska klicka köpknappen snabbt som attan när de släpps. På detta vis så kan de fortsätta ha scalper priser

Men marknaden är mättad och det är inte som under kryptoehypen där ALLA ville ha korten och du var tvungna att sitta uppe 24/7 för att ens se att de finns på lager. Så därför tror jag inte att AMD korten sålde ut och att de fortfarande har dessa på lager men insåg att hypen är död.

Det är bara min lilla teori

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag misstänker att de faktiskt inte sålde slut och många återförsäljare "gömmer" korten för att det ska se ut som att det är en hype och folk ska klicka köpknappen snabbt som attan när de släpps. På detta vis så kan de fortsätta ha scalper priser

Men marknaden är mättad och det är inte som under kryptoehypen där ALLA ville ha korten och du var tvungna att sitta uppe 24/7 för att ens se att de finns på lager. Så därför tror jag inte att AMD korten sålde ut och att de fortfarande har dessa på lager men insåg att hypen är död.

Det är bara min lilla teori

Om det stämmer så är det en tråkig verklighet, jag hoppas inte att Inet beter sig på det viset, även om jag förstår $$$ aspekten i det hela.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Även jag ruskigt sugen på att trycka på beställ knappen.

Undrar, vad tror du om kommande prisutvecklingen på grafikkort?
Med tanke på världsläget, bör det inte komma prisdumpningar under 2023?

Jag tror priserna kommer sjunka, främst på RTX 4080, 4070 Ti, och 7900 XT.

4090 och XTX kommer ligga kvar.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag misstänker att de faktiskt inte sålde slut och många återförsäljare "gömmer" korten för att det ska se ut som att det är en hype och folk ska klicka köpknappen snabbt som attan när de släpps. På detta vis så kan de fortsätta ha scalper priser

Men marknaden är mättad och det är inte som under kryptoehypen där ALLA ville ha korten och du var tvungna att sitta uppe 24/7 för att ens se att de finns på lager. Så därför tror jag inte att AMD korten sålde ut och att de fortfarande har dessa på lager men insåg att hypen är död.

Det är bara min lilla teori

Tyvärr tror jag inte att din privata gissning stämmer så väl med verkligheten.
Ett exempel i mängden som pekar på låg tillgänglighet

Dessutom tycker jag att det är rätt smaklöst att svartmåla andra (oavsett om det är företag eller privatpersoner) utan att presentera några faktabelägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Om det stämmer så är det en tråkig verklighet, jag hoppas inte att Inet beter sig på det viset, även om jag förstår $$$ aspekten i det hela.

Mvh

Jag syftar inte på Inet här utan leverantörer i sin helhet. Men som sagt bara en teori

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawanga:

Tyvärr tror jag inte att din privata gissning stämmer så väl med verkligheten.
Ett exempel i mängden som pekar på låg tillgänglighet

Dessutom tycker jag att det är rätt smaklöst att svartmåla andra (oavsett om det är företag eller privatpersoner) utan att presentera några faktabelägg.

Bara en teori och inget riktat mot någon specifik leverantör.

Du kommer inse ett och annat när det kommer rapporter om att GPU försäljningen har sjunkit. Det kommer att skyllas på inflationen men i själva verket så kommer leverantör och tillverkare minska antalet för att hålla priset uppe.

Simpel ekonomi, sälj färre för dyrare är samma som att sälja mycket för billigare. Man måste anpassa sig för att få ekonomin att gå runt tror det var det första vi lärde oss i ekonomi lektionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Bara en teori och inget riktat mot någon specifik leverantör.

Du kommer inse ett och annat när det kommer rapporter om att GPU försäljningen har sjunkit. Det kommer att skyllas på inflationen men i själva verket så kommer leverantör och tillverkare minska antalet för att hålla priset uppe.

Simpel ekonomi, sälj färre för dyrare är samma som att sälja mycket för billigare. Man måste anpassa sig för att få ekonomin att gå runt tror det var det första vi lärde oss i ekonomi lektionen.

Fast nu var det inte det du sa. Ditt påstående handlade ju om att återförsäljarna (underförstått webbhallen, Inet, Dustin, proshop mfl.) kör ett fulspel där de sitter och tjuvhåller på korten. Du sade att "många återförsäljare "gömmer" korten för att det ska se ut som att det är en hype"

Nu har du ändrat ditt påstående till att det är leverantörer och tillverkare som minskar produktionen.

"Du kommer inse"... Suck..
Det finns nog många här som förstår de ekonomiska mekanismerna kring tillgång/efterfrågan/produktion lika bra som du, eller möjligtvis bättre. Du är inte den enda som har en ekonomisk utbildning här i forumet. Det är som du själv säger "simpel ekonomi" men slänger man ur sig påståenden och kastar skit omkring sig gör man klokast i att kunna backa upp påståendet på något sätt. Och det gör du inte.

" inget riktat mot någon specifik leverantör." Nej, du kastar lika mycket skit på alla, jag vet inte varför det skall ses som någonting bra i sammanhanget.

Ditt påstående hade varit (och skulle fortfarande vara) riktigt intressant om du kunde belysa det med någon typ av fakta/referens som inte grundar sig i lösa påståenden eller gissningar.

-Edit Om vi skall referera till länken jag skickade verkar bristen på grafikkort verkar vara så stor att de som har fått defekta kort har svårt att få ersättningskort. Till och med om man är en youtuber med 76-tusen följare som har figurerat i grafikkortsdebatten och som har citerats på toppnivå av t.ex. nexushardware, jayztwocents, linus tech tips mfl. Det finns väl knappast någon mening i att sitta och tjuvhålla på ersättningskort för folk som har reklamerat sina kort. Det talar snarare från att det är genuina supply issues det rör sig om.

Kom igen nu, gräv lite! Hitta någonting som styrker din teori. Annars får du faktiskt finna dig i att den blir avfärdad. Det är din rättighet att presentera din teori och vår rättighet att avfärda den om vi tycker att den inte håller måttet.

Och till alla andra. Sorry. Jag skall försöka hålla mig till topic i fortsättningen.

-Edit. Snabb sammanfattning av tidigare skickad länk.
Permalänk
Medlem

Jag beställde mig ett ASRock 7900 XTX från inet igår. Nu håller vi tummarna att man inte åker på en defekt kylare.
Min förhoppning är att de leveranserna som nu kommer in från leverantörerna, som nu kommer efter att defekten uppdagades, har kontrollerats eller tillverkats efter att åtgärder gjorts.
Har redan haft ett Gigabyte 7900 XTX hemma och vänt kring jul. Gick lite varmt kan man säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawanga:

Fast nu var det inte det du sa. Ditt påstående handlade ju om att återförsäljarna (underförstått webbhallen, Inet, Dustin, proshop mfl.) kör ett fulspel där de sitter och tjuvhåller på korten. Du sade att "många återförsäljare "gömmer" korten för att det ska se ut som att det är en hype"

Nu har du ändrat ditt påstående till att det är leverantörer och tillverkare som minskar produktionen.

"Du kommer inse"... Suck..
Det finns nog många här som förstår de ekonomiska mekanismerna kring tillgång/efterfrågan/produktion lika bra som du, eller möjligtvis bättre. Du är inte den enda som har en ekonomisk utbildning här i forumet. Det är som du själv säger "simpel ekonomi" men slänger man ur sig påståenden och kastar skit omkring sig gör man klokast i att kunna backa upp påståendet på något sätt. Och det gör du inte.

" inget riktat mot någon specifik leverantör." Nej, du kastar lika mycket skit på alla, jag vet inte varför det skall ses som någonting bra i sammanhanget.

Ditt påstående hade varit (och skulle fortfarande vara) riktigt intressant om du kunde belysa det med någon typ av fakta/referens som inte grundar sig i lösa påståenden eller gissningar.

-Edit Om vi skall referera till länken jag skickade verkar bristen på grafikkort verkar vara så stor att de som har fått defekta kort har svårt att få ersättningskort. Till och med om man är en youtuber med 76-tusen följare som har figurerat i grafikkortsdebatten och som har citerats på toppnivå av t.ex. nexushardware, jayztwocents, linus tech tips mfl. Det finns väl knappast någon mening i att sitta och tjuvhålla på ersättningskort för folk som har reklamerat sina kort. Det talar snarare från att det är genuina supply issues det rör sig om.

Kom igen nu, gräv lite! Hitta någonting som styrker din teori. Annars får du faktiskt finna dig i att den blir avfärdad. Det är din rättighet att presentera din teori och vår rättighet att avfärda den om vi tycker att den inte håller måttet.

Och till alla andra. Sorry. Jag skall försöka hålla mig till topic i fortsättningen.

Oj vilka stora tår du har. För det verkar som att jag råkade gå på de 🥹

Permalänk
Medlem

Detta va ju tråkigt Ordern gick igenom 15.02 på releasedagen och det fanns 17 kort kvar i lager av 23 när jag kollade EFTER jag beställde. Komplett verkar ju ha lika uselt lagersystem som Inet, förrutom att Inet alltid hittat en lösning.

-----------------------
Hej,
Du är en av flera kunder som beställt och väntar på det nylanserade XFX AMD Radeon RX 7900 XTX MBA och vi vill ge dig en uppdatering av läget.

Vi har nu fått uppdaterad leveransinformation från AMD och XFX. Kortet du beställt finns inte tillgängligt i närtid och de lägre prissatta korten som följer AMDs referensdesign med sin unika kylningslösning ("Made by AMD") är just nu inte i produktion hos någon av de producenter som vi pratat med. Den information vi har i dag är att korten kan komma att produceras under 2023 men exakt tid för tillgänglighet finns inte.
Detta innebär att väntan på ditt kort kan bli lång och att leverans inte kan garanteras.

Vi har full förståelse för den frustration detta skapar hos dig som väntar på eftertraktat kort. Vi levererar alla beställningar i turordning och vi gör vårt yttersta för att du ska få ett kort så snart som möjligt. Vårt mål är givetvis att kunna leverera det kort du beställt och till det angivna priset. Din beställning ligger därför kvar hos oss tills vidare och du behåller din plats i kön. Du kan när som helst välja att avboka din beställning, om du förskottsbetalat så återbetalas dina pengar i samband med avbokningen.

Så snart vi har ny information så ser vi till att uppdatera ditt uppskattade leveransdatum som du ser på "min sida". Detta är den mest tillförlitliga leveransinformation vi har. Observera att detta datum är preliminärt och kan komma att flyttas både bak och framåt i tiden. Det du ser på "min sida" är exakt samma information som vår kundservice har tillgång till.

Har du frågor om din beställning så står vår kundservice redo att hjälpa dig.
Med vänliga hälsningar // Gänget på Komplett.se
-------------

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Inet
Skrivet av Aeig:

Under hela gårdagen efter 15:00 så hade Inet två varianter av XTX i lager, de stod konstant på 10 st, likadant cirka 09:00 imorse.

Idag är alla slutsålda, jag misstänker att deras lagersystem inte hängde med riktigt

@Inet får ni in fler framåt?

Mvh

Skrivet av Donhoz:

Jag misstänker att de faktiskt inte sålde slut och många återförsäljare "gömmer" korten för att det ska se ut som att det är en hype och folk ska klicka köpknappen snabbt som attan när de släpps. På detta vis så kan de fortsätta ha scalper priser

Men marknaden är mättad och det är inte som under kryptoehypen där ALLA ville ha korten och du var tvungna att sitta uppe 24/7 för att ens se att de finns på lager. Så därför tror jag inte att AMD korten sålde ut och att de fortfarande har dessa på lager men insåg att hypen är död.

Det är bara min lilla teori

Tjenare,

Vi hade en bugg i systemet som gjorde att vi översålde gentemot antalet vi egentligen hade. Kommer vara i kontakt med alla so det berör. Den infon jag har i dagsläget är att alla som har beställt PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Red Devil Oc - Limited Edition (*andas ut och tar paus*) kommer att få sitt kort. De landar i slutet av nästa vecka.
ASrock MBA-modellen inväntar vi just nu svar på.

Bara pinga igen om ni har funderingar kring något

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Oj vilka stora tår du har. För det verkar som att jag råkade gå på de 🥹

Tack för ditt fina argument.

Nej. Jag gillar bara när man kommer med schysst argumentation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazchi:

Jag beställde mig ett ASRock 7900 XTX från inet igår. Nu håller vi tummarna att man inte åker på en defekt kylare.
Min förhoppning är att de leveranserna som nu kommer in från leverantörerna, som nu kommer efter att defekten uppdagades, har kontrollerats eller tillverkats efter att åtgärder gjorts.
Har redan haft ett Gigabyte 7900 XTX hemma och vänt kring jul. Gick lite varmt kan man säga.

Samma skit med detta kort. Åker tillbaka genast.
50C delta på hotspot och core. når 110C hotspot efter ca: 1 minut vid full belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Oj vilka stora tår du har. För det verkar som att jag råkade gå på de 🥹

Kan inte ge en bakgrund till ditt påstående i stället för att håna en annan forummedlem (som dessutom verkar ha koll på vad han säger)? Mer produktivt för oss alla.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazchi:

Samma skit med detta kort. Åker tillbaka genast.
50C delta på hotspot och core. når 110C hotspot efter ca: 1 minut vid full belastning.

Fantastiskt surt med tanke på hur svårt det är att få tag på korten 🫣.

Det verkar ju vara riktigt klurigt att veta vilka batchar MBA-kort som är påverkade. Du borde ju ha fått ett som blivit tillverkat senare?
Fick själv tag i ett MBA Powercolor-kort från inet utan problem med vapor chamber från decemberbatchen men det verkar finnas andra som har problem med tidiga kort från powercolor.. Helt omöjligt att gardera sig utan att satsa på ett AIB med andra ord. Hoppas det löser sig för dig till slut.

Permalänk
Medlem

Verkar vara totalt lotteri. Antingen så har jag fantastik otur eller så är det en större felaktig batch än vad man vill erkänna.
Man kan också bara konstatera att de kort som kommer ut till försäljning nu är fortfarande drabbade.
Jag skulle tro att man har tagit beslutet att bara köra på och hantera skiten som det kommer, alltså att kommer det ut kort till kunder som inte fungerar så får de reklamera dem. Man har alltså inte tittat på sina produkter på väg ut och kontrollerat dem utan allt bara får lösas eftersom. Sen får butikerna ta hand om problemet och hantera besvikna kunder.
Problemet finns ju hos flertalet tillverkare av kort, om inte alla.

Det som jag också misstänker är att det finns en hel del köpare av dessa kort som förstår bättre utan kör på, tycker att, ja, det kanske låter en del men det fungerar ju. Det är ju klart ett mörkertal, sen hur stort det är kan man bara gissa.
Detta lär väl visa sig när man har kört kortet under kanske ett år eller två med bristfällig kylning.

Permalänk

Tror ni att det är säkert att köpa denna 7900 xtx modell av NR Info på Amazon? Vad är risken för lurendrejeri här?
https://www.amazon.se/dp/B0BNLSW23M?ref_=cm_sw_r_apin_dp_J3JV...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostfrallan97:

Tror ni att det är säkert att köpa denna 7900 xtx modell av NR Info på Amazon? Vad är risken för lurendrejeri här?
https://www.amazon.se/dp/B0BNLSW23M?ref_=cm_sw_r_apin_dp_J3JV...

Var också osäker först men de har sålt mycket på Amazon med väldigt många 5/4 stjärniga kommentarer
Runt 19 000 positiva kommentarer har de samlat på sig av olika kort de säljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostfrallan97:

Tror ni att det är säkert att köpa denna 7900 xtx modell av NR Info på Amazon? Vad är risken för lurendrejeri här?
https://www.amazon.se/dp/B0BNLSW23M?ref_=cm_sw_r_apin_dp_J3JV...

Jag har en, fick den för några dagar sedan, funkar klockrent helt ny inget konstigheter alls.
Skickades från Portugal så tog lite tid men ändå snabbt.
Är ett väldigt tyst och extremt svalt kort! Önskar bara jag väntade ett par dagar för nu är kortet mycket billigare.
Inget coilwhine alls dock är min låda isolerad (R5 utan HD burar för att få plats med kortet).
Kan återkomma med temperaturer från 3Dmark om en stund.
Önskas någon annan info?

Permalänk
Skrivet av Krakkan:

Jag har en, fick den för några dagar sedan, funkar klockrent helt ny inget konstigheter alls.
Skickades från Portugal så tog lite tid men ändå snabbt.
Är ett väldigt tyst och extremt svalt kort! Önskar bara jag väntade ett par dagar för nu är kortet mycket billigare.
Inget coilwhine alls dock är min låda isolerad (R5 utan HD burar för att få plats med kortet).
Kan återkomma med temperaturer från 3Dmark om en stund.
Önskas någon annan info?

Återkom gärna med temperaturer, jag uppskattar det jättemycket! Det verka ju låta som att NR INFO är ett seriöst företag ändå. Kanske är värt att köpa ett då.

Om något skulle strula med ett kort från dem, hur fungerar garantin då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostfrallan97:

Återkom gärna med temperaturer, jag uppskattar det jättemycket! Det verka ju låta som att NR INFO är ett seriöst företag ändå. Kanske är värt att köpa ett då.

Nr Info är en officiell XFX ÅF i Europa, så de är 100% seriösa

Kortet i sig är fantastiskt, de flesta klockar riktigt bra och kylaren är väl tilltagen för kretsen.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostfrallan97:

Återkom gärna med temperaturer, jag uppskattar det jättemycket! Det verka ju låta som att NR INFO är ett seriöst företag ändå. Kanske är värt att köpa ett då.

Om något skulle strula med ett kort från dem, hur fungerar garantin då?

Firestrike Ultra 17 937
Junction Temp 77c
Finns OC bios men den har jag inte pillat på än.
X570 Taichi med 3700X och 32GB Corsair 3200 med XMP på.
Märkte att om man använder AMD's overlay på under benchmark so tankar score extremt så blev HWinfo.
edit: ingenting överklockat förutom XMP på minnena och kortet är ju fabriksöverklockat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Firestrike Ultra 17 937
Junction Temp 77c
Finns OC bios men den har jag inte pillat på än.
X570 Taichi med 3700X och 32GB Corsair 3200 med XMP på.
Märkte att om man använder AMD's overlay på under benchmark so tankar score extremt så blev HWinfo.
edit: ingenting överklockat förutom XMP på minnena och kortet är ju fabriksöverklockat

Kan även rekommendera GPU-Z om du vill ha det så minimalistiskt som möjligt

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag misstänker att de faktiskt inte sålde slut och många återförsäljare "gömmer" korten för att det ska se ut som att det är en hype och folk ska klicka köpknappen snabbt som attan när de släpps. På detta vis så kan de fortsätta ha scalper priser

Men marknaden är mättad och det är inte som under kryptoehypen där ALLA ville ha korten och du var tvungna att sitta uppe 24/7 för att ens se att de finns på lager. Så därför tror jag inte att AMD korten sålde ut och att de fortfarande har dessa på lager men insåg att hypen är död.

Det är bara min lilla teori

Den är felaktig, inet hade över 80-beställningar och korten var slut fast det fortfarande stod att 10 stycken fanns. Prel datum för fler kort var i slutet på Mars innan jag avbeställde.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Den är felaktig, inet hade över 80-beställningar och korten var slut fast det fortfarande stod att 10 stycken fanns. Prel datum för fler kort var i slutet på Mars innan jag avbeställde.

Jag beklagar att du ej hann med på de första

Jag tyckte det var märkligt då lagerstatus från 15:20 (cirka) var konstant 10 st till morgonen efter, då förstod jag att något inte stod rätt till, detta har nämligen hänt förut till och från, blir nog lika dyrt för dem varje gång.

Eloge till @Inet som i god ordning tar hand om sina kunder, det är exempel som dessa som gör att jag gärna handlar hos dem. Även om de brister ibland (som alla ÅF) så är de bra att ha att göra med och hedrar allt som oftast sina åtaganden.

Undrar vad de fick betala extra för att säkerställa att alla som beställde Red Devil Limited Edition får varsitt kort, det finns bara mig veterligen några tusen exemplar, jag tror inte grossisten har dessa liggandes.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED