Windows XP inloggningsloop

Permalänk
Medlem

Windows XP inloggningsloop

Har en äldre bärbar dator och någon gång förra året bytte jag till en lite snabbare och större hårddisk. Klonade innehållet rakt av, som bland annat består av Windows Me och Windows XP.

Efter bytet får jag inte igång XP längre utan det bara loggar in och ut oändligt.
Här är ett kraftigt komprimerat videoklipp för att demonstrera:
IMG_6817.mp4

Jag tycker mig ha provat det mesta, utan resultat. Inte ens felsäkert läge kommer förbi detta.

Kan det finnas någon lösning på detta?
Annars får jag väl tömma partitionen och använda den till annat...

Mina spekulationer är att det har med aktivering att göra, eftersom jag fick omaktivera en annan dator med XP efter byte av hårddisk. Aktiveringsguiden borde ju komma upp, istället för det som händer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Udihow:

Har en äldre bärbar dator och någon gång förra året bytte jag till en lite snabbare och större hårddisk. Klonade innehållet rakt av, som bland annat består av Windows Me och Windows XP.

Efter bytet får jag inte igång XP längre utan det bara loggar in och ut oändligt.
Här är ett kraftigt komprimerat videoklipp för att demonstrera:
IMG_6817.mp4

Jag tycker mig ha provat det mesta, utan resultat. Inte ens felsäkert läge kommer förbi detta.

Kan det finnas någon lösning på detta?
Annars får jag väl tömma partitionen och använda den till annat...

Mina spekulationer är att det har med aktivering att göra, eftersom jag fick omaktivera en annan dator med XP efter byte av hårddisk. Aktiveringsguiden borde ju komma upp, istället för det som händer.

Ska jag gissa, så var det något som gick fel vid kloningen. En del kloningsprogram grejar i filsystemet, och kan mycket väl ha ställt till det på något vis. Svårt att säga exakt vad dock. Jag hade nog helt enkelt installerat om XP.

Är det nåt du velat testa men inte kunnat pga loopandet kan du boota datorn från XP-installationsmedia och greja med systemet via recovery console. Därifrån kan du också köra chkdsk på partitionen, och en del andra recoverygrejor. Bäst är nog att du googlar.

Hade du autologon påslaget i installationen innan du klonade disken?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Sötast

Ser ut att kunna vara profilrelaterat.

Om du kan rensa bort profilerna så kan du eventuellt lyckas logga in igen. Dock, så om kloningen misslyckats med vissa filer, så kan den ha misslyckats med andra också... så kan vara ett evighetssnöre av problem oavsett