Netflix vill ta bort funktionen att dela lösenord och konton

Permalänk
Medlem

Netflix vill ta bort funktionen att dela lösenord och konton

Permalänk
Inaktiv

Känns som att detta är ett 6 månaders gammal nyhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Känns som att detta är ett 6 månaders gammal nyhet.

Ja men förlåt då. Har du vaknat på fel sida i dag. Har mest pratat om lägga till reklam och massa andra saker. Men jag och Nyhete24 Tycker det är intressant att prata om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Känns som att detta är ett 6 månaders gammal nyhet.

ja detta va inget nytt..
dom har ju jobbat med att banna konton i flera år som delar mellan flera parter.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Perdonotknow: Japp, man kommer att köra igång detta efter årsskiftet.

Ska bli intressant att se hur man tänker sig klara detta utan få en hög med dålig PR

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Perdonotknow: Japp, man kommer att köra igång detta efter årsskiftet.

Ska bli intressant att se hur man tänker sig klara detta utan få en hög med dålig PR

Precis. Jag kör men Netflix 179 Kr, HBO MAX 44,50 KR, Disney+ 89 kr. Bara priserna säger allt vad som kommer hända i framtiden.
Sen Netflix tycker jag inte har några titlar som är bra längre och kommer aldrig något bra.
Tror många personer kommer säga . Ja a bra mer er. Nu säger jag upp kontraktet helt. Finns bättre och billigare. 179 kr är ett galet pris. När man inte får något längre. För var det bra tyckte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Precis. Jag kör men Netflix 179 Kr, HBO MAX 44,50 KR, Disney+ 89 kr. Bara priserna säger allt vad som kommer hända i framtiden.
Sen Netflix tycker jag inte har några titlar som är bra längre och kommer aldrig något bra.
Tror många personer kommer säga . Ja a bra mer er. Nu säger jag upp kontraktet helt. Finns bättre och billigare. 179 kr är ett galet pris. När man inte får något längre. För var det bra tyckte jag.

Håller med att det bara blir sämre å sämre film/serie mässigt. Kör själv Netflix 4K å skulle kunna tänka mig att betala max 89 kr/mån för detta, nu får man ingen info om filmen/serien har Dolby Atmos ljud - såg bl.a Wednesday Addams för ett tag sen - enligt recvierns display Atmos ljud - bara Dolby Vision enligt Netflix. Mycket dåligt.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Förstår inte deras hets kring detta delande heller? Man kan ju enligt deras egna recept köpa olika abonnemang för att kunna spela upp på flertalet skärmar samtidigt. Så oavsett om mitt konto belastar alla 4 tillgängliga skärmar på min hemadress, eller 2 skärmar hemma och 2 i sommarstugan, så brukar jag ju inte mer än deras 4 tillåtna skärmar. Vilket jag då betalar för.

Så fort dom implementerar detta så ryker Netflix här hemma. Dom kan inte ta ut ockerpriser (gentemot andra tjänsters priser) och ändå vara giriga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde318:

Förstår inte deras hets kring detta delande heller? Man kan ju enligt deras egna recept köpa olika abonnemang för att kunna spela upp på flertalet skärmar samtidigt. Så oavsett om mitt konto belastar alla 4 tillgängliga skärmar på min hemadress, eller 2 skärmar hemma och 2 i sommarstugan, så brukar jag ju inte mer än deras 4 tillåtna skärmar. Vilket jag då betalar för.

Så fort dom implementerar detta så ryker Netflix här hemma. Dom kan inte ta ut ockerpriser (gentemot andra tjänsters priser) och ändå vara giriga.

Kör 4K Netflix på 4K Chromecast Google TV å 4K Apple TV å kördes på TV:ns app (används inte längre). Jag är imot delning på andra hushåll (kompisdelning), vilket bidrar till högre priser.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Kör 4K Netflix på 4K Chromecast Google TV å 4K Apple TV å kördes på TV:ns app (används inte längre). Jag är imot delning på andra hushåll (kompisdelning), vilket bidrar till högre priser.

Gör det? På samma sätt som att piratkopior är en förlorad försäljning, antar jag? Dvs inte alls.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Om det leder till lägre pris för oss som inte delar är jag all for it. Har nyss sagt upp Netflix för jag tycker det börjar bli för dyrt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weenan:

Om det leder till lägre pris för oss som inte delar är jag all for it. Har nyss sagt upp Netflix för jag tycker det börjar bli för dyrt.

Det kommer snarar bli höjda priser för det kommer leda till färre som betalar för Netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Det kommer snarar bli höjda priser för det kommer leda till färre som betalar för Netflix

Tror inte det kommer leda till färre betalande, men det återstår att se.

Permalänk
Avstängd

Blast from the past:

Netflix CEO Says Account Sharing Is OK
https://techcrunch.com/2016/01/11/netflix-ceo-says-account-sh...

det var enklare att säga så när man typ var the only game in town

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Gör det? På samma sätt som att piratkopior är en förlorad försäljning, antar jag? Dvs inte alls.

T.ex: Om jag har en firma med ca 200 betalade kunder å råkar förlora 75 st av dessa kunder - vad händer då? Jo färre intäkter i kassan. Får då höja priserna å gnäll från kunderna, kanske tappar fler kunder p.g.a denna prishöjning.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

T.ex: Om jag har en firma med ca 200 betalade kunder å råkar förlora 75 st av dessa kunder - vad händer då? Jo färre intäkter i kassan. Får då höja priserna å gnäll från kunderna, kanske tappar fler kunder p.g.a denna prishöjning.

Det var inte det saken gällde. Om nån som inte är kund tidigare delar konto med en kund, så kommer inte automatiskt den avstängda delaren att bli en kund. Alternativet till delat konto är inte alltid, kanske inte ens oftast, att skaffa eget konto.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

T.ex: Om jag har en firma med ca 200 betalade kunder å råkar förlora 75 st av dessa kunder - vad händer då? Jo färre intäkter i kassan. Får då höja priserna å gnäll från kunderna, kanske tappar fler kunder p.g.a denna prishöjning.

Huh?

En väldigt nära vän betalar inte för Netflix och tänker inte betala för Netflix. Om jag delar mitt konto med honom (vilket jag inte gör) så förlorar inte Netflix en kund. Tvärtom så ökar det chansen att han tycker att det är så smidigt så att han skaffar det själv om jag slutar prenumerera, eller att han rekommenderar det till sina släktingar eller vad som helst.

Men någon förlorad inkomst är det då verkligen inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd

Tar dom bort den möjligheten så måste dom också ta bort det skyhöga priset.

Det måste finnas en anledning till att konkurrenterna kan ta halva priset om inte lägre för liknande material.

Permalänk
Medlem

Jag reser mycket i Norden och jag betalar för 4K aka 4 användare och jag delar mitt konto med några släktingar där jag brukar stanna när jag reser inom Norden men tänker Netflix strula till det för mig med det här så säger jag jag bara adjö Netflix och tar någon annan tjänst.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Tycker ni med att det har kommit mer och mer Filmer som inte är engelska. Då italienska, Grekiska och mycket mer. Jag vet inte vad ni tycker. Men jag stör mig på att de ligger bland allt annat. De gör det för att folk ska se det som att de har stort bibliotek/sortiment. När de inte har det nu längre. De har ju förlorat många licenser som nu Filmbolagen har startar en egen Sida. Som tex Paramount+ kör ju nu själv Star Trek: Discovery. Som jag gillar. Det är många titlar de har förlorat på det sättet. Så Intresset för Netflix är så lite nu när bra filmer ligger hos andra bolag. Som då tar halva priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Tror inte det kommer leda till färre betalande, men det återstår att se.

Det kommer det, minst en vad jag vet.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perdonotknow:

Tycker ni med att det har kommit mer och mer Filmer som inte är engelska. Då italienska, Grekiska och mycket mer. Jag vet inte vad ni tycker. Men jag stör mig på att de ligger bland allt annat.

En Eu-lag att det ska vara typ 48% europeiska filmer eller nåt sådant