Ska jag köpa denna dator eller ej?

Permalänk
Medlem

Ska jag köpa denna dator eller ej?

https://www.blocket.se/annons/105761485

Spelar typ bara CS, starcraft 2, Diablo 2 och snart diablo 4?

Är det ett ok köp?

Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

Processorn lanserad 2015 och är snart 8år gammal.
Tycker du bör satsa på något modernare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Processorn lanserad 2015 och är snart 8år gammal.
Tycker du bör satsa på något modernare!

trots priset och att jag är ute efter ett mindre case?

tack:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calfen87:

trots priset och att jag är ute efter ett mindre case?

tack:)

För det priset så är det helt klart en okej dator, lyckas man pruta ner en 500-1000kr så är det rent av prisvärt. Sure inget monster men för dom spelen du nämner så kommer det iallafall funka

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

För det priset så är det helt klart en okej dator, lyckas man pruta ner en 500-1000kr så är det rent av prisvärt. Sure inget monster men för dom spelen du nämner så kommer det iallafall funka

Topp tack:)

Permalänk
Medlem

Hej,

enligt mig, jag skulle aldrig köpa en PC via blocket. Du vet inte vad du får, plus det kan vara massa dolda fel som han/hon berättar inte. PC kan vara för varm, låsa sig då och då, kan hända att han tappade pc och då kan vara någon mikrospricka på MB som ger att pc beter sig konstigt. o.s.v.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Är som sagt ett äldre system men det kommer fungera utan problem i de spel du nämner.
Är ett helt ok fullhd spel system dock finns det ingen möjlighet att göra systemet snabbare då den redan har den snabbaste processorn som stöds,däremot kan du stoppa in ett snabbare grafikkort vid behov, dock kommer processorn flaska i vissa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Är som sagt ett äldre system men det kommer fungera utan problem i de spel du nämner.
Är ett helt ok fullhd spel system dock finns det ingen möjlighet att göra systemet snabbare då den redan har den snabbaste processorn som stöds,däremot kan du stoppa in ett snabbare grafikkort vid behov, dock kommer processorn flaska i vissa spel.

Exakt cpun å gpun är synkade vilket är tråkigt! Hade en tanke att byta just gpun framåt...

Permalänk
Medlem

Priset är ju dock rätt OK med tanke på att chassit är snordyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calfen87:

trots priset och att jag är ute efter ett mindre case?

tack:)

Det kan du själv bara avgöra. Personligen tycker jag CPU + Moderkort är för tunt inte är värt mer än max 1000kr.
Vad de andra delarna är värda för dig kan du bara själv avgöra.

Ett case ger inga extra FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Det kan du själv bara avgöra. Personligen tycker jag CPU + Moderkort är för tunt inte är värt mer än max 1000kr.
Vad de andra delarna är värda för dig kan du bara själv avgöra.

Ett case ger inga extra FPS

Samtidigt kan han nog utan problem köpa ett 3060 som är enormt mycket bättre innan cpun börjar bli en flaskhals i dom flesta spelen

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag hade nog inte gått för den datorn av den simpla anledningen att det är relativt utdaterade delar, i synnerhet processorn, utan möjlighet att uppgradera.
Jag förstår att nedan bygge är dubbelt så dyrt från butik men mitt tips hade varit att leta efter dessa delar eller strax däromkring här i marknaden för att komma ner i pris. Bygge från Komponentkoll

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Vill du ha en liten formfaktor och mer bestämt ett Loque så ser jag det som ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Allt är redan sagt. Om du verkligen vill ha ett litet chassi eller just ett ghost s1 till en billig peng är det ju ett bra köp förutsatt att den fungerar bra. Sen är ju prestandan därefter, men borde hålla okej till lättare spel.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Ska ge ett bud på 3600 kr och hoppas på de bästa!

Stänger tråden och önskar alla en god jul!