Granskog i badrummet med Hue Lightstrip.

Permalänk
Medlem

Granskog i badrummet med Hue Lightstrip.

Tänkte sätta Hue lightstrips i taket i badrummet, för att få grön känsla som påminner om granskog.... Dock är jag oorolig att dioderna ska lysa för starkt. Finns det något sätt att diffusera dessa, enkelt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Tänkte sätta Hue lightstrips i taket i badrummet, för att få grön känsla som påminner om granskog.... Dock är jag oorolig att dioderna ska lysa för starkt. Finns det något sätt att diffusera dessa, enkelt?

Nu har jag inte hue, men Rgb brukar man kunna ställa in ljusstyrka på

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Deras utomhusslinga är väldigt diffus (och mer lämpad för våtutrymmen)

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Tänkte sätta Hue lightstrips i taket i badrummet, för att få grön känsla som påminner om granskog.... Dock är jag oorolig att dioderna ska lysa för starkt. Finns det något sätt att diffusera dessa, enkelt?

Lightstrip har en gummislang runt sig, som diffuserar hyfsat. Sen går det självklart att dimra via appen.

Har du inte Hue sedan tidigare rekommenderar jag ett annat fabrikat, om du inte tänkt bygga ut med mer Hue i framtiden. Är onödigt dyrt och komplicerat om du bara är ute efter en LED-slinga.

Ett annat tips är att sätta ”stripen” så att den är dold. Annars kommer det nog se lite B ut.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag har extremt mkt HUE. Och... Vill som sagt inte se dioderna så därav frågan om att diffusera.

Permalänk
Avstängd

https://www.inet.se/produkt/8309685/philips-hue-lightstrip-ou...

Utomhusstripes är som sagt bra. Har en sån på min balkong.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inet
Skrivet av hardrade:

Jag har extremt mkt HUE. Och... Vill som sagt inte se dioderna så därav frågan om att diffusera.

Det går bra att diffusera dom ganska enkelt med en list sök på "rgb light strip channel" så borde du få upp alternativ.
Om du vill köpa färdig lösning så är det som någon nämnt utomhusdioderna som fungerar bäst.

You and me both, man blir lätt fast i deras ekosystem
Skicka gärna bild när du är färdigt, lät intressant.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Jag har extremt mkt HUE. Och... Vill som sagt inte se dioderna så därav frågan om att diffusera.

Så här ser mina light strips ut, dvs dioderna syns tydligt. De är även svåra att böja i sidled utan att använda deras små förlängningskablar som endast kan användas mellan 1m-bitarna (2m i startkit).

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobi the Dobi:

Så här ser mina light strips ut, dvs dioderna syns tydligt. De är även svåra att böja i sidled utan att använda deras små förlängningskablar som endast kan användas mellan 1m-bitarna (2m i startkit).

<Uppladdad bildlänk>

Ja de för "inomhusbruk" är väldigt synliga. Då får man köpa till en diffuser.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Tänkte sätta Hue lightstrips i taket i badrummet, för att få grön känsla som påminner om granskog.... Dock är jag oorolig att dioderna ska lysa för starkt. Finns det något sätt att diffusera dessa, enkelt?

när det gäller led strip som man vill ska hålla länge då bör dessa monteras i alulist för kylning, (värme dödar lister fort)
när det gäller diffuser kommer listen behöva vara rätt djup för att du inte ska se de enskilda diodrarna om du monterar deffuser på listen, ett mycket bättre sätt är att rikta dom mot taket i stället, dvs köp en vägglist som riktar dom uppåt, vanligen sätter man denna 10-20cm från taket men det går sätta närmare med större vinkel. då får du en väldigt mjuk belysning.

(du kan se hur det ser ut om du kollar mitt galleri för led, den stora lampan har rgbnw riktat mot taket dock mycket närma taket)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag tror utomhus listen blir bättre faktiskt.. Är den böjbar ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hardrade:

Jag tror utomhus listen blir bättre faktiskt.. Är den böjbar ?

Jag känner att din egen ansträngningsnivå är extremt låg just nu

Har du klickat på länken till inet till exempel?

Visa signatur

Mr. Scriptman