Tävling: Skapa Kompletts skrivbordsbakgrund – vinn valfri speldator

Permalänk
Medlem

Mörk:

Ljus:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Snyggt! Skulle även vara väldigt snygga utan loggan eller text (!)

Tack! Det var en bra idé! Här kommer uppdaterade versioner utan text (om det är ok rent logotypmässigt).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bidrag #2

Testade göra ett AI assisterat bidrag, har inte använt några photo texturerar 100% AI genererat grund material (förutom loggan i 3Ds max )

Slutgiltiga bilden består av att kombinera över 2000 st Ai genererade bilder (utvecklade en egen programvara för att kunna göra högupplösta bilder med Stable Diffusion.)

Program:
Midjourney + Stable Diffusion + Photoshop + Egen Programvara + 3Ds Max

Preview:

[ 7680x4320 | PNG | 35MB ]
http://www.patan77.com/download/komplett_swec_wallpaper_2022_...

Making of:

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Bidrag 1

Här kommer mitt första bidrag. Mitt gamla grafikkort (GTX 780 Ti) brakade ihop medan jag snickrade ihop det här, så jag fick färdigställa det på iGPU. Jag är med andra ord i akut behov av ett nytt grafikkort. 😅

- A -

- B -

Gjorde en variant med mer realistiskt ljus och en med lite plattare. Renderat med Blender, och sedan aningen färgkorrigerat i GIMP.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Bidrag 2

Skapade också en mer minimalistisk variant.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Här kommer ett par mer avskalade och lugnare bakgrunder (jämfört med mina andra bidrag).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Kan lika gärna slänga in några som jag inte var nöjd med, varför inte.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

PAC(K)MAN
En sorts förklaring av koncept. Upplever att allt fler spelar spel från barndomsminnen, enkelt att slänga in tusen spel på retropie eller unna sig en NES mini classic. Själv så installerade jag just Lost Viking och börjat spela igenom för uppleva barndomen igen. Med det sagt så ville jag skapa något avskalat med en hint av klassiker, men i denna variant så är det Kompletts robotlager bestående av PACKMAN's (eller kanske PACKHEN's?) som får jobba hårt för att sluka åt sig alla beställningar som ska levereras i en hiskelig fart.

Dark

Light

Ännu mer avskalat och utan packtejp.

Dark

Light

Permalänk

Chansar 😅

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk

Provar jag också. Fick komprimera dom lite för att kunna ladda upp dom här. Lycka till allihop!

Bidrag nr 1 i dark och light

Bidrag nr 2 i dark och light

Permalänk
Medlem

Ytterligare några!

Denna fick jag inte till två varianter av tyvärr.

Denna har jag dock i ljus/mörk, dag/natt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Brukade vara en personlig jultradition att ställa upp i Sweclockers julpyntartävlingar men i och med att dessa uteblivit de senaste åren blev detta en bra ersättare till den traditionen. Blev 3D-modellering istället för illustration denna gång men alltid kul att pröva något nytt.

Länkar till rätt upplösning via imgur: https://imgur.com/i0J48GS
https://imgur.com/zX28KjB

Lycka till alla andra tävlande!

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag i både Dark och Light!

Roligt att vara med, många bra bidrag detta år!

Permalänk

Här kommer mitt bidrag 1 minut innan deadline!

edit: 8k upplösning finns

Permalänk

sista sekunden bidrag

när alla andra är så duktiga på digitalt så använde jag analoga medel för att sticka ut. finns såkart i full upplösning och även ljus variant om jag tänder taklampan.

glömde länka bilden..
Permalänk
Medlem

Visst var även denna med förra året?
Riktigt nice!

Permalänk
Skrivet av Jegendal:

Visst var även denna med förra året?
Riktigt nice!

Yes! 😁
Försökte göra ett lite enklare bidrag nu, fick dock inte så mycket tid över så blev aldrig klar

Dold text

Edit: Tack!

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Skrivet av Eestimees:

sista sekunden bidrag

när alla andra är så duktiga på digitalt så använde jag analoga medel för att sticka ut. finns såkart i full upplösning och även ljus variant om jag tänder taklampan.

https://i.ibb.co/ByYyyPr/komplett2.jpg

Kan ge lite info vad som användes i skapandet.

1st a4 papper och penna att kopiera logga från skärm
1st furubräda modell spillplank
4cm tejp att hålla papper mot plank för att skapa konturerna
1st morakniv
1st ficklampa
3 st kvällar/nätter när barnen sov
20 min PS för att justera till rätt storlek och fixa nyanser

Originalet (plankan) kan lämnas till komplett om intresse finns.

Permalänk
Komplett.se

Så galet många bra bidrag! Våra designers, grafiker och ett gäng utvalda kollegor har spenderat den senaste veckan med att titta, värdera, kommentera, fundera och välja ut 11 finalister -som vi nu skickat över till SweClockers redaktion.

En omröstning kommer att publiceras lite senare, men det kommer nog bli svåra val. I år var det exceptionell många bra bidrag och vi är ärade att så många kreativa och talangfulla medlemmar vill delta.
Det blir lätt lite upprepning men det var förbaskat svårt att välja ut ett fåtal finalister bland alla bidrag.

Stort tack till alla och vi ser med spänning fram emot omröstningen och vilken bakgrundsbild som SweClockers väljer ut.

//Erik & gänget på komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Det här var en svår omröstning, väldigt många fina alternativ och jag ville rösta på flera.

Finns många fina alternativ i tråden också som jag gärna sett gå till final men tyvärr inte blev utvalda.

Permalänk
Medlem

Shit vilka finalbidrag det är ändå 👏🏼👏🏼 Bidrag 6 @Alek747 får mitt då den iaf i mobilen ser ruskigt bra ut! Men övriga bidrag är galet fina också 🥳

Permalänk
Medlem

Avstår röst då jag tyckte det var för svårt att välja.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@komplett,
varför kom inte bidragen från @Hulle med, de var ju riktigt fina!?
Jag avstår min röst.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Riktigt jäkla bra bidrag allihopa! Väldigt svårt att välja EN som ska vinna. 😀

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Allvarligt, skicka med alla bidrag och slå på slideshow på bakgrunden bara! Möjligen göra en ’komplett mörk’ och ’ljus komplett’ som två paket att välja mellan

Permalänk

Svårt att välja!

Hade riktigt svårt att välja mellan nr 1, 2, 4 och 7. Håller med om att Hulles bakgrunder med landskapen var skitsnygga, de borde verkligen varit med i omröstningen. Slutligen föll rösten iallafall på nr 2 för kreativiteten. Dock tyckte jag 7 var mest stilren. Grymt jobbat alla, riktigt hög konkurrens!

Permalänk
Medlem

Shit vad många bra bidrag! Otroligt svårt att välja bara en favorit, men nr 7 fick min röst!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Vilka vansinnigt bra bidrag! Det var otroligt svårt att välja enbart en, men 6, 7 och 11 låg mig varmast om hjärtat, även om loppet var tight.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av griid:

@komplett,
varför kom inte bidragen från @Hulle med, de var ju riktigt fina!?
Jag avstår min röst.

Skrivet av Chukkolatte:

Hade riktigt svårt att välja mellan nr 1, 2, 4 och 7. Håller med om att Hulles bakgrunder med landskapen var skitsnygga, de borde verkligen varit med i omröstningen. Slutligen föll rösten iallafall på nr 2 för kreativiteten. Dock tyckte jag 7 var mest stilren. Grymt jobbat alla, riktigt hög konkurrens!

Vi håller med om att många av @Hulle s bidrag var riktigt bra men de kvalificerade inte till finalomgången av olika anledningar. Ett flertal kollegor och inte minst våra grafiker har gått igenom bidragen flera gånger och värderat många aspekter av bilderna. Många bilder är riktigt snygga, kreativa och imponerande. Men för att kvalificera som en kandidat till att bli vår officiella bakgrundsbild måste helheten vara bra. Exakt vad som anses som "bra" beror på en mängd faktorer som är unika för varje bild och som endast framkommer när helheten bedöms.

Vi är enormt tacksamma och hedrade över att så många vill skicka in bidrag till tävlingen och om skaparna som inte kom med önskar personlig feedback på sina alster så ger vi givetvis det.

Ha det fint!

//Erik

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Helt klart rätt bidrag som vann.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra