Spela Black Mesa mot varandra lokalt hemmavid?

Permalänk

Spela Black Mesa mot varandra lokalt hemmavid?

Hej! Fattar (till skillnad mot i CSGO) hur man spelar mot varandra i Black mesa. Måste jag dra igång nån console som i "svunna tider" och ställa in något där? Vad behöver jag resp den som ansluter till spelet göra? Min maskin är på ethernet och den andra på wifi, men tror inte det gör nån skillnad. Fixade och trixade med detta när vi lirade HL2 Deathmatch för nåt år sen, men kommer tusan inte på hur jag gjorde (eller om man kan göra samma sak i Black Mesa).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Följ instruktionerna för dedikerad server: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=220024...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Ah, det är inte som i HL Deathmatch Source, att man bara kunde knappa in nåt (mitt ip eller hur det var..därav denna tråd då jag inte minns tyvärr) och sen komma in i mitt spel som jag startat? Trodde det var ungefär samma sak.

Hm...det kanske inte behövs dedikera server?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Ah, det är inte som i HL Deathmatch Source, att man bara kunde knappa in nåt (mitt ip eller hur det var..därav denna tråd då jag inte minns tyvärr) och sen komma in i mitt spel som jag startat? Trodde det var ungefär samma sak.

Hm...det kanske inte behövs dedikera server?

All information du behöver finns bland dom länkade instruktionerna. Om du inte vill använda den inbyggda server-browsern och joina en publik server så behöver du sätta upp en privat dedikerad server.

Half-Life Deathmatch är gjort för att spelas i multiplayer. Black Mesa är singleplayer och kräver den länkade modden om du vill spela co-op.

Edit: Ber om ursäkt, jag tänkte nog på ett annat spel. Har inte Black Mesa PvP och inbyggd browser för PvP? För att spela storyn i co-op behöver du den länkade modden.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Jag menar alltså "mot varandra -i multiplayer" fast på var sin dator hemmavid. Är nästan hundra på att jag kunde starta ett spel i HL deatchmatch, skriva nåt i konsollen för den som ska ansluta - och vips var det klart. Är detta mer avancerat än så alltså?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma