Samsung Tab S8 Black Friday 2022 diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av estiswe:

Fick min idag, beställde i tisdags. Hade tänkt skicka tillbaka denna då jag beställde en till med 10% tricket och fick en 256gb för samma pris som 128gb, dock börjar jag tveka nu när det kanske är ovisst om nästa ens skickas då den beställdes i fredags... Går ju faktiskt att utöka minnet såg jag.

Idag när jag kollar min beställning så finns den inte, vilket känns oroväckande. Visserligen "försvann" beställningen i söndags för att dyka upp igen igår så det är väl bara att deras system har extremt tryck just nu.

Men mitt skärmskydd som jag beställde i lördags och fick igår har alltid gått att kolla upp när surfplattan inte "funnits".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Idag när jag kollar min beställning så finns den inte, vilket känns oroväckande. Visserligen "försvann" beställningen i söndags för att dyka upp igen igår så det är väl bara att deras system har extremt tryck just nu.

Men mitt skärmskydd som jag beställde i lördags och fick igår har alltid gått att kolla upp när surfplattan inte "funnits".

Om du öppnar en ny webbläsare i "privat" läge och söker på ordern här, finns den då?
https://shop.samsung.com/se/track-order

Permalänk
Skrivet av KplSteiner:

Idag när jag kollar min beställning så finns den inte, vilket känns oroväckande. Visserligen "försvann" beställningen i söndags för att dyka upp igen igår så det är väl bara att deras system har extremt tryck just nu.

Men mitt skärmskydd som jag beställde i lördags och fick igår har alltid gått att kolla upp när surfplattan inte "funnits".

Min order har alltid funnits på https://shop.samsung.com/se/mypage/orders (inloggad på mitt samsungkonto) som status "Behandlas".

Permalänk
Medlem

Båda mina står som "Behandlas" också. Får jag hem en S8 256 GB för 2792:- så är jag rätt nöjd.. Tyckte ju ändå att 3300:- dealen på Komplett var fin. Att avvara en ~20 år gammal telefon kan jag leva med om jag får ner priset ytterligare en femhunka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Om du öppnar en ny webbläsare i "privat" läge och söker på ordern här, finns den då?
https://shop.samsung.com/se/track-order

Skrivet av crille631:

Min order har alltid funnits på https://shop.samsung.com/se/mypage/orders (inloggad på mitt samsungkonto) som status "Behandlas".

Går jag in i en annan webbläsare så dyker den upp. Kanske har nåt att göra med att jag skapade ett Samsung-konto efter att jag köpte plattan, och att de inte kan hitta den kopplat till mitt konto efter registreringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Går jag in i en annan webbläsare så dyker den upp. Kanske har nåt att göra med att jag skapade ett Samsung-konto efter att jag köpte plattan, och att de inte kan hitta den kopplat till mitt konto efter registreringen.

Yes, det är likadant för mig.

Permalänk

Jag beställde min platta på kvällen den 23e och den står fortfarande som "behandlas". Frågade supporten när den kommer skickas och fick svaret:

"Jag kan se att vi har slut på S8 tabsen för tillfället, och vi har tyvärr inte fått något exakt datum om när de kommer skickas!"

De kunde heller inte ge mig en gissning på vilket datum de får in fler.

Permalänk

oj det lät inte alls positivt, lägger man en platta i korgen nu så stod det leverans 15e december tror jag

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

oj det lät inte alls positivt, lägger man en platta i korgen nu så stod det leverans 15e december tror jag

Man kan väl hoppas att dom går i turordning på alla ordrar, så om det nu skulle ta två veckor om man beställer idag, så är väl best case scenario att man får leverans nån gång 7-8e december om man beställde 23-24e november, men det återstår att se...

Permalänk
Medlem

Har ni fått kuvertet för att skicka in er inbytestelefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av katterna:

Har ni fått kuvertet för att skicka in er inbytestelefon?

Nix. Jag beställde 23 nov. Status: Behandlas.

Permalänk
Medlem

Hmm, börjar bli lite nojig att jag inte komma få plattan innan jag reser utomlands 13 december. Jag beställde den 26:e

Permalänk
Skrivet av katterna:

Har ni fått kuvertet för att skicka in er inbytestelefon?

Jag var också fundersam på detta förra veckan, och tydligen så kan det ta flera månader att få returpaketet för inbytesenheten, och att dom 14 dagarna man hade på sig att skicka tillbaka inbytet gällde från att man tagit emot returpaketet.

Skrivet av T4kti:
Skrivet av crille631:
Skrivet av T4kti:

Det kan dröja månader när det är så många som kör på inbyteskampanjen. Körde inbyte på min nuvarande Samsungmobil, beställde i augusti och fick returpaketet i början av november.

I min orderbekräftelse på S8an står det nedan, vilket känns lite konstigt då om man inte får returpaketet på flera månader. 🤔

Citat:

Vi rekommenderar att du postar din inbytesenhet så snart som möjligt. Om Vi inte har tagit emot din enhet inom 14 dagar efter det att din nya enhet har levererats, så kommer ditt inbyte att avbrytas och hela produktpriset kommer krediteras.

Jag var lika fundersam som du efter mitt köp så jag kontaktade dem när det närmade sig 14 dagar och fick då svaret:

"Det gäller då från och med att du tar emot returkitet då det är vi som har förseningar."

Inget avbröts eller krediterades, kan bara tala för hur det gick i mitt fall.

Permalänk
Medlem

Ska man åka bort inom några veckor så kan jag förstå att man nojar lite. Men annars det nog bara att sitta lugnt i båten. Butiker får väl slut i lager hela tiden på diverse produkter så att man får vänta ett antal veckor är nog inte så märkligt. Men jag har sett att en del är oroliga att beställningen skall tas bort bara för att det är tillfälligt slut. Varför skulle den göras det? Produkten har ju inte slutat tillverkats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hmm det var ett riktigt bra pris faktiskt. Lite åt det otympliga hållet dock, känner att gränsen mellan min laptop och surfplatta börja suddas ut mer och mer!

Jag köpte en sån och ska direkt skicka tillbaka. Väger nästan tre gånger så mycket som det stod på Amazon och är otroligt otymplig.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av katterna:

Hmm, börjar bli lite nojig att jag inte komma få plattan innan jag reser utomlands 13 december. Jag beställde den 26:e

Räkna inte med att du har den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Räkna inte med att du har den.

Det är nog klokt att tänka så, ska se till att jag har någon som kan hämta upp och även skicka iväg inbytestelefonen under dom 3-4 veckor jag är borta. Meckigt det blev nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av katterna:

Det är nog klokt att tänka så, ska se till att jag har någon som kan hämta upp och även skicka iväg inbytestelefonen under dom 3-4 veckor jag är borta. Meckigt det blev nu

Jag fick min via instabox och då är det iaf bara att ge koden till personen. Inga leg eller liknande krävs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Jag fick min via instabox och då är det iaf bara att ge koden till personen. Inga leg eller liknande krävs.

Just ja, jag valde instabox också, då löser sig den biten iaf. tack!

Permalänk
Medlem

Beställde den 24:e, pratade med chatten igår och fick svaret att en ny leverans kommer till dem nu på måndag. Han kunde dock inte svara på ifall min beställning fanns inräknad i den så har man tur så får man en leveransbekräftelse då.

Permalänk

Beställde också den 24:e och nu märkte jag att statusen ändrades från behandlas till "fraktförberedelse". Åker utomlands om 2 veckor så hoppas man får hem den innan dess.

Permalänk
Medlem

Galaxy Tab S7 | S8 - Book Cover Keyboard tillbaka i lager

https://shop.samsung.com/se/Accessories/Bookcover-Keyboard/p/...

Men till priset av 1400 kr :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Beställde också den 24:e och nu märkte jag att statusen ändrades från behandlas till "fraktförberedelse". Åker utomlands om 2 veckor så hoppas man får hem den innan dess.

Vilken version köpte du? Beställde också den 24:e och min står fortfarande som "behandlas".

Permalänk
Medlem

Jag beställde en S8 wifi 128gb grafit den 23e och den står nu som packas 😅

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jag beställde en S8 wifi 128gb grafit den 23e och den står nu som packas 😅

good for you. Mine is still behandlas and I'm afraid of opening the order history with that "Cancel Order" button. One wrong click and all this will be gone ...

Permalänk
Skrivet av Calania:

Vilken version köpte du? Beställde också den 24:e och min står fortfarande som "behandlas".

128gb wifi version, rosa färg

Permalänk

Jag beställde en silver kvällen den 23e och den står fortfarande som "behandlas".

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jag beställde en S8 wifi 128gb grafit den 23e och den står nu som packas 😅

Beställde min kvällen den 24e och nu står den som "fraktförberedelse".

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

En redigt dum fråga, går det fortfarande att beställa till sånt reducerat pris?

Kom på att jag har en knasig P30 pro till övers och min Lenovo Tab M8 känns som även den inte orkar med något mer :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

En redigt dum fråga, går det fortfarande att beställa till sånt reducerat pris?

Kom på att jag har en knasig P30 pro till övers och min Lenovo Tab M8 känns som även den inte orkar med något mer :/

Testa!