Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med att mata in IMEI-nummer på inbytestelefon (specifikt mot Tab S8) hos Samsung.com?
Fick ursäkten om att det pågår "tekniska problem" med jag är tveksam till det..

Konversation läses nedifrån upp
https://imgur.com/a/xap4UYr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammpe:

Jag fick till det, han såg när han klickade runt att det borde fungera men automatiken ville inte få till det, så till slut matade han in typ 5 artikelnummer manuellt och då gick det! Så det är ett haxx. Värt att nämna var att han var väldigt sugen på att göra lika dant till sig själv efteråt...

Tror det kan också bero på vem man får som säljare. Vet att vissa säljare vägrar eller går långt för att undvika sälja grejer i sitt namn som ger - på sina siffror.

Isådanafall rekommenderar jag att göra det via butikens support. Deras lön påverkas inte på samma vis som säljare så de kan sälja lite mer fritt utan att behöva bry sig om siffrorna.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Har det dykt några fler erbjudanden för Microsoft365 än det som finns på amazon.de?
Flera av oss hade ju svårt att aktivera det.

Permalänk

Någon som har sett erbjudande på Xbox game pass Ultimate?

Permalänk

Samsung 10 procent!

Hej någon som vet om de e en personlig kod för 10 procent extra hos samsung? Skulle uppskatta om någon kan koden isåfall:) Har ej fått någon mvh

Permalänk
Skrivet av Tommtysnake:

Någon som har sett erbjudande på Xbox game pass Ultimate?

undrar också detta. någon som har ett bra erbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Produkt: Arctic Cooling MX-4 8g
Länk: https://www.amazon.se/ARCTIC-MX-4-v%C3%A4rmeledningsf%C3%B6rm...
Kategori: Kylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6029939
Pris: 75kr

OBS: Prime berättigad 20% extra , så har man prime och köper andra prime saker så blir det 60kr.

I alla dessa uppgraderingsköp så kanske lite kylpasta behövs

@Nivity
Jag vill varna lite för denna pasta, jag köpte den och har använt men fick sedan se efter jag skulle byta kylare så har pastan orsakat kraftiga repor på cpu samt kylare.

Går även googla och andra har samma fenomen.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Nivity
Jag vill varna lite för denna pasta, jag köpte den och har använt men fick sedan se efter jag skulle byta kylare så har pastan orsakat kraftiga repor på cpu samt kylare.

Går även googla och andra har samma fenomen.

Mx4 är typ en av de mest använda kylpastorna(antagligen den mest sålda).
Min favorit kylpasta också pga viskositeten, ingen störig burn-in period.

Känns som Arctic hade slutat sälja denna om det vore något problem.
De slutade sälja MX-5 pga andra problem ex och ersattes av mx-6.

Inget jag personligen bryr mig om någon enstaka sådan rapportering tbh då det är en extremt bra kylpasta som används i oändligt många byggen genom åren tbh.

Och särskilt mycket google resultat på det hittar jag inte (speciellt inte med tanke på hur löjligt många som sålts genom åren), däremot dyker det upp hel del Kryonaut resultat angående repor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommtysnake:

Någon som har sett erbjudande på Xbox game pass Ultimate?

Läs hela denna tråden
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Har det dykt några fler erbjudanden för Microsoft365 än det som finns på amazon.de?
Flera av oss hade ju svårt att aktivera det.

Det är billigare att köpa i uk nu
https://www.amazon.co.uk/Microsoft-subscription-Multiple-mult...

Har ni problem att aktivera eller köpa på amazon?
Man måste ha amazon konto i respektive land.

Permalänk
Skrivet av compumanic85:

Hej någon som vet om de e en personlig kod för 10 procent extra hos samsung? Skulle uppskatta om någon kan koden isåfall:) Har ej fått någon mvh

Jag har en, skickar PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammpe:

Jag fick till det, han såg när han klickade runt att det borde fungera men automatiken ville inte få till det, så till slut matade han in typ 5 artikelnummer manuellt och då gick det! Så det är ett haxx. Värt att nämna var att han var väldigt sugen på att göra lika dant till sig själv efteråt...

Vad kul för dig! Ja han klickade en massa för mig med och kvittot är lite längre än vanligt med lite artnummer

Permalänk

Angående 2000kr mer i rabatt samsung s8

Skulle ni lita på att då 2000kr extra i rabatt längre fram? Har en gammal oanvänd smart klocka jag vill skicka in tror ej den har imei nummer som de begär står dock bara 0kr. Har ni andra bara lyckas beställa med rabatt från live chatten? De svarar snabbt men säger inget att de hjälper en så värdet blir 2000kr av e sugen såklart 3k med delbetalning e inget och bråka om mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Hej någon som vet om de e en personlig kod för 10 procent extra hos samsung? Skulle uppskatta om någon kan koden isåfall:) Har ej fått någon mvh

Jag har samma problem. någon som vill dela en också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aelous:

Jag har samma problem. någon som vill dela en också?

Du får en i PM. Nyhetsbrevskod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Mx4 är typ en av de mest använda kylpastorna(antagligen den mest sålda).
Min favorit kylpasta också pga viskositeten, ingen störig burn-in period.

Känns som Arctic hade slutat sälja denna om det vore något problem.
De slutade sälja MX-5 pga andra problem ex och ersattes av mx-6.

Inget jag personligen bryr mig om någon enstaka sådan rapportering tbh då det är en extremt bra kylpasta som används i oändligt många byggen genom åren tbh.

Och särskilt mycket google resultat på det hittar jag inte (speciellt inte med tanke på hur löjligt många som sålts genom åren), däremot dyker det upp hel del Kryonaut resultat angående repor.

@Nivity

Extremt bra vet jag inte men den funkar om man inte har så höga krav.

Mvh

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Fick mitt samsung tab s8 book cover från amazon idag, det är original från samsung (trodde det var nån kopia).

Någon skrev att plattan kan ramla ur fodralet, det är fel. Kan hålla i ena sidan av fodralet och skaka det rejält utan att plattan rör sig en millimeter. Man behöver faktiskt anstränga sig litegrann för att öppna fodralet vilket nästan är ett minus ärligt talat. Pennan finns det plats för i vecket, med magnet också så klart.

Stark rekommendation från mig iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Fick mitt samsung tab s8 book cover från amazon idag, det är original från samsung (trodde det var nån kopia).

Någon skrev att plattan kan ramla ur fodralet, det är fel. Kan hålla i ena sidan av fodralet och skaka det rejält utan att plattan rör sig en millimeter. Man behöver faktiskt anstränga sig litegrann för att öppna fodralet vilket nästan är ett minus ärligt talat. Pennan finns det plats för i vecket, med magnet också så klart.

Stark rekommendation från mig iaf

Tack för tipset! Återstår att se när/om min S8 skickas. Verkar ta en himla tid.

Permalänk

Fick svar att serienummret på smartwatch ska funka gick det nej.... Sen nu får man inte tag på nån jätte kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Fick svar att serienummret på smartwatch ska funka gick det nej.... Sen nu får man inte tag på nån jätte kul

Prova att lägga till 0000 efter serienumret. Tror serienumret är bara 11 siffror och 15 krävs. Så är det när man ska regga nåt hos Samsung Members

15 inte 4 siffror
Permalänk
Medlem

Angående Samsung Tab S8 Ska man kryssa i ”ingen” eller ”oturskador 6 månader” som är gratis, men är det nåt prenumerationsgrej man går med på då och de tar betalt för försäkringen efter 6 månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Skulle ni lita på att då 2000kr extra i rabatt längre fram? Har en gammal oanvänd smart klocka jag vill skicka in tror ej den har imei nummer som de begär står dock bara 0kr. Har ni andra bara lyckas beställa med rabatt från live chatten? De svarar snabbt men säger inget att de hjälper en så värdet blir 2000kr av e sugen såklart 3k med delbetalning e inget och bråka om mvh

Om du inte får det att funka med klockan så kan du köpa denna och skicka in så får du iaf 1751kr i rabatt
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_nokia-105-ds-black-1302...
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hao:

Angående Samsung Tab S8 Ska man kryssa i ”ingen” eller ”oturskador 6 månader” som är gratis, men är det nåt prenumerationsgrej man går med på då och de tar betalt för försäkringen efter 6 månader?

Det avslutat automatiskt efter 6 månader. Om jag kommer ihåg rätt efter ha läst villkoren.

Permalänk
Medlem

Samsung's sida är ju ett jävla skämt!! Nu får jag bara "Error adding to cart
please try again later". Hur kan ett så stort företag ha en hemsida som liknar något 30 år gammal hemmabygge??? PINSAMT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som får error när man försöker lägga till i varukorgen ang. detta erbjudande? : #19828697

"Error adding to cart
please try again later."

Får detta felmeddelande när jag väljer abbonemang.

EDIT: Det funkade i Firefox, ville visst inte funka med Chrome

ord
Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Såg att vissa redan pratat med supporten. Men de sa till mig också att det inte går blanda rabatter längre och att det var ett tekniskt problem som gjorde det möjligt som nu är åtgärdat. BF2022 ger iaf 100kr, vilket är bättre än ingenting

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Någon annan än jag som får error när man försöker lägga till i varukorgen ang. detta erbjudande? : #19828697

"Error adding to cart
please try again later."

Får detta felmeddelande när jag väljer abbonemang.

Prova att välja Vimla och se om du får samma fel. 17kr eller 9 kr kan ju kvitta
https://www.samsung.com/se/offer/black-friday/#/plans

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Prova att välja Vimla och se om du får samma fel. 17kr eller 9 kr kan ju kvitta
https://www.samsung.com/se/offer/black-friday/#/plans

Samma felmeddelande oavsett abonnemang verkar det som.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hao:

Såg att vissa redan pratat med supporten. Men de sa till mig också att det inte går blanda rabatter längre och att det var ett tekniskt problem som gjorde det möjligt som nu är åtgärdat. BF2022 ger iaf 100kr, vilket är bättre än ingenting

Använd refunder då istället så får man iaf 7,5%, inte jättemkt skillnad mot 10%.
https://www.refunder.se/butiker/samsung-7910

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Använd refunder då istället så får man iaf 7,5%, inte jättemkt skillnad mot 10%.
https://www.refunder.se/butiker/samsung-7910

Tack! Hade glömt det helt och hållet!