Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av kniven:

Finns det nån fläktkylare man kan stoppa på detta? Eller nån smidig kombo för att få det vattenkylt till en rimlig peng? Jag vet att det är lite bakvänt men det var ett bra pris

Jag såg någon reddit tråd tipsa om Arctic Accelero men inte specifikt för denna modellen. Möjligtvis kan du hitta en version av den för 6900XT eller något liknande om du kollar runt. Vattenkylning verkar inte vara lätt att få för en rimlig peng baserat på min ganska snabba googling och totala oerfarenhet. Själv valde jag att annullera ordern. Jag har absolut ingen tillit till min förmåga att hålla på med sådana saker. Plug&Play är det enda rimliga alternativet för klåpare som mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Finns det nån fläktkylare man kan stoppa på detta? Eller nån smidig kombo för att få det vattenkylt till en rimlig peng? Jag vet att det är lite bakvänt men det var ett bra pris

Alphacool brukar sälja 420/30 pre-filled radiator med inbyggd pump. Köper du kompatibel släng också från AC (med fast-kopplingarna) och du är klar.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Skärm?

Någon som kan skärmar?
Dags att byta ut min tio år gamla skärm till nåt trevligare. (Så allt är bättre än befintligt)
För gaming, spelar mest FPS.

Har tänkt lite för länge så säkert missat bra deals i veckan. Har tänkt mig en prisvärd skärm, helst 27".
I början tänkte jag 1-2 tusen, men börjar ju snegla uppåt 3000 också.

Satt och kolla både på Inet och swec/kompletts streams men tvekade på skärmarna för att jag inte visste vad som är bra eller "dåligt"

Glad för alla tips!

Kollat på dessa, alla trillar över min 2k budget, därför får jag nog sträcka mig till 3k
Samsung Odyssey G5
AOC Q27G2E/BK
Msi optix G273QF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Haha, synd bara man kan göra en beställning per person.

Jag drog iväg min beställning på en rosa Tab S8 idag, vågar inte vänta på de andra färgerna ska komma i lager innan de "fixar" den andra 10% rabatt-koden. Känns ju uppenbart att den inte bör fungera.

Blev 2777 kr totalt med en Google Pixel 1 32GB i inbyte (183 kr), även 417 kr i cashback på Refunder och 138 kr i form av Samsung Reward poäng.

Känns det som en riktigt bra deal.

Wait, how do you get 417kr with refunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Lyckades äntligen få fram mitt IMEI på samsungen. Men när jag skriver in det för att få inbytesbonusen, så står det bara "Kontakta din nätoperatör." Nån som vet varför det inte funkar?

Jag hade samma problem med min mobil. Det berodde på att jag tydligen hade uppgett fel modellnamn på mobilen i steget innan (trots att jag följde modellbeteckningen som stod bredvid IMEI-numret). Prova att ändra modellnamn till ett närbesläktat namn. Det funkade för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Wait, how do you get 417kr with refunder?

It said it was double cashback when you are newly registrated member, which I am. I guess it was a one time use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Freas:

Kollat på dessa, alla trillar över min 2k budget, därför får jag nog sträcka mig till 3k
Samsung Odyssey G5
AOC Q27G2E/BK
Msi optix G273QF

Du missade den tyvärr isf: https://www.inet.se/produkt/2221575/lg-27-ultragear-27gp83b-q...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Någon som har sett något bra TKL med mx red (ej corsair eller razer eller så utan bättre kvalité)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Någon som har sett något bra TKL med mx red (ej corsair eller razer eller så utan bättre kvalité)?

https://www.proshop.se/Tangentbord/Ducky-One-2-Horizon-TKL-Ch...

Alt
https://www.proshop.se/Tangentbord/Varmilo-VCS88-Cliff-BotAwa...

Alt#2
https://www.inet.se/produkt/6100812/asus-rog-strix-scope-pbt-...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Frågar igen, var hittar ni S8 för 3000k

Jag ser de bara för 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Hmm, det är mer än jag vet i så fall. Kom upp refunder om 6% via plug-in och aktiverade, refunder själva visar drygt 700kr på "g" när jag kollar, men det är om de sänker i efterhand då.

Edit: du har rätt, det står att det bara gäller kategorin Mobil, så får se vad som händer. Nu står det till och med 7,5% cashback mot gårdagens 6%.

Håller tummarna för att det fungerar för dig men utan refunder saken fanns det 300 att tjäna för mig. Det blev för mycket administration för mig för dom pengarna.

Permalänk
Skrivet av qube:

Tror det är viktigt att kontakta rätt avdelning om du inte redan gjort det. Jag valde 'Beställning'.

Jag skrev något i stil med:

"Hej!

Jag har registrerat mig för nyhetsbrev och har inte fått min 10% rabattkod ännu. Jag undrar om det går att få den redan nu här direkt i chatten?

Mvh xxx"

Gjorde exakt så sista gången, då hamnade jag hos den personen som ville rabattera direkt i varukorgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyw00lker:

Frågar igen, var hittar ni S8 för 3000k

Jag ser de bara för 5400

jag köper och levererar hem en S8 för 3000k vilken dag som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Någon som har sett något bra TKL med mx red (ej corsair eller razer eller så utan bättre kvalité)?

Inet har riktigt bra pris på Ducky, Keychron och iQunix https://www.inet.se/kategori/262/tangentbord?filters=%7B%2243...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyw00lker:

Frågar igen, var hittar ni S8 för 3000k

Jag ser de bara för 5400

Här
Samsung
man dem verkar vara slut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Gjorde exakt så sista gången, då hamnade jag hos den personen som ville rabattera direkt i varukorgen.

Ja, då gissar jag att du har otur bara. Eller så hade jag tur som fick en som var extra snäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Jag såg någon reddit tråd tipsa om Arctic Accelero men inte specifikt för denna modellen. Möjligtvis kan du hitta en version av den för 6900XT eller något liknande om du kollar runt. Vattenkylning verkar inte vara lätt att få för en rimlig peng baserat på min ganska snabba googling och totala oerfarenhet. Själv valde jag att annullera ordern. Jag har absolut ingen tillit till min förmåga att hålla på med sådana saker. Plug&Play är det enda rimliga alternativet för klåpare som mig.

Man får nog se att vattenkylning blir del av priset man betalar, det man sparar på själva grafikkortet får man sedan lägga på vattenkylning. Dvs. som helhet blir det inte billigare än ordinarie priser på 6900 XT, men man kan potentiellt få riktigt bra kylning för priset man betalar.

Tillkommer ju kostnad för Pump, reservoar, slang, kopplingar, radiatorer och potentiellt fläktar. Eftersom du slipper köpa block till grafikkortet så slipper man iaf. den kostnaden, och dessutom så har man fått grafikkortet till ett lägre pris. Om man någonsin har varit sugen på att vattenkyla så är det ju ett rätt bra pris för att börja.

Permalänk
Skrivet av qube:

Ja, då gissar jag att du har otur bara. Eller så hade jag tur som fick en som var extra snäll.

Jag känner mig socialt obegåvad 😂😂. Nåväl, jag får inbilla mig att jag inte hade någon egentlig användning för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Inet har riktigt bra pris på Ducky, Keychron och iQunix https://www.inet.se/kategori/262/tangentbord?filters=%7B%2243...

Tackar.

Den blåa Ducky one 2 ser fin ut. Måste kolla reviews på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av civzen:

Här
Samsung
man dem verkar vara slut...

https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s8/buy/

Är inte slut på min skärm. Silver är de som finns i lager nu. Färgerna skiftar fram och tillbaka i lagerstatus. När jag pratade med chatten tidigare idag så skulle både Silver och Grå komma i lager under dagen (då fanns bara rosa).

Permalänk
Skrivet av qube:

https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s8/buy/

Är inte slut på min skärm. Silver är de som finns i lager nu. Färgerna skiftar fram och tillbaka i lagerstatus. När jag pratade med chatten tidigare idag så skulle både Silver och Grå komma i lager under dagen (då fanns bara rosa).

Jag får dock inte till 2000kr rabatten? Har en mobil med 617krs inbytesvärde, men när kommer de extra 2000kr:orna till?

Står även såhär?

"När vi har tagit emot din inbytesenhet kommer dess skick att verifieras och dess slutliga inbytesvärde fastställas. Om det slutliga inbytesvärdet skiljer sig från det uppskattade inbytesvärdet kommer du att kontaktas via e-post. Det eventuella inbytesbeloppet kommer att skickas till dig som ett värdebevis.
"

Får man det som ett värdebevis istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Jag får dock inte till 2000kr rabatten? Har en mobil med 617krs inbytesvärde, men när kommer de extra 2000kr:orna till?

Står även såhär?

"När vi har tagit emot din inbytesenhet kommer dess skick att verifieras och dess slutliga inbytesvärde fastställas. Om det slutliga inbytesvärdet skiljer sig från det uppskattade inbytesvärdet kommer du att kontaktas via e-post. Det eventuella inbytesbeloppet kommer att skickas till dig som ett värdebevis.
"

Får man det som ett värdebevis istället?

Extrarabatten på 2000 kr ska synas i stegen innan du slutför beställningen, eller det har den gjort för mig iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Jag får dock inte till 2000kr rabatten? Har en mobil med 617krs inbytesvärde, men när kommer de extra 2000kr:orna till?

Står även såhär?

"När vi har tagit emot din inbytesenhet kommer dess skick att verifieras och dess slutliga inbytesvärde fastställas. Om det slutliga inbytesvärdet skiljer sig från det uppskattade inbytesvärdet kommer du att kontaktas via e-post. Det eventuella inbytesbeloppet kommer att skickas till dig som ett värdebevis.
"

Får man det som ett värdebevis istället?

Du måste gå hela vägen till check out för att se rabatten på 2000kr, värdet på mobilen reserveras tills de fått den och kontrollerat så den är under skick du angett.

Jag hämtade precis 2st S8

Permalänk
Skrivet av qube:

Extrarabatten på 2000 kr ska synas i stegen innan du slutför beställningen, eller det har den gjort för mig iallafall.

Skrivet av Znille:

Du måste gå hela vägen till check out för att se rabatten på 2000kr, värdet på mobilen reserveras tills de fått den och kontrollerat så den är under skick du angett.

Jag hämtade precis 2st S8

Ah nice - såg det nu också!
Tack.

Permalänk
Medlem

https://btl.geeks.se/3Gma4PJ

Skulle en inte kosta 899kr, det står fortfarande 1190kr är jag loggar in som Sweclockers verifierad medlem?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

När ändå S8an är på tal 😆 är det någon som har skickat in sin inbytesenhet? Det står att man ska få ett returpaket att skicka in den i men har inte fått nått.

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa erbjudandet just nu om man vill köpa en iPhone 11 eller 12 till sitt barn, med 'minsta möjliga' abonnemang, och max 24mån bindningstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znille:

När ändå S8an är på tal 😆 är det någon som har skickat in sin inbytesenhet? Det står att man ska få ett returpaket att skicka in den i men har inte fått nått.

Det kan dröja månader när det är så många som kör på inbyteskampanjen. Körde inbyte på min nuvarande Samsungmobil, beställde i augusti och fick returpaketet i början av november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Samsung also has bunch of accessories on 50% discount - time to get your S8 cover.
If you used the 10% code, remember you can still use bf2022 for 100kr discount (and for accessories, it could be a better deal)

I can’t find any, could you link it?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Så surt att inbytes telefon inte har S9+ men S8+ var det inga problem med :D, Tack för svaren a.n.g samsung!