Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av estiswe:

Kommer inte använda koden jag fick då jag inte orkar krångla med ny beställning inser jag, varsågod, funkar i typ 40 min till: M1M-F4AL-YB18-FYAL

Eftersom det verkar vara runt 30-40st här som köpt Tab S8, någon som hittat bra deal på cover?

La en order på detta https://www.amazon.se/gp/product/B08YL1HH2J/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Ingen aning om det faktiskt kommer passa eller är bra kvalité men chansar lite Kan lägga till lite såna här för bättre pris.

Slängde med dessa också https://www.amazon.se/gp/product/B08CVFV8RW/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Får väl se om det duger eller inte, anländer inte förrän slutet av nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av estiswe:

Kommer inte använda koden jag fick då jag inte orkar krångla med ny beställning inser jag, varsågod, funkar i typ 40 min till: M1M-F4AL-YB18-FYAL

Eftersom det verkar vara runt 30-40st här som köpt Tab S8, någon som hittat bra deal på cover?

Jag brukar köpa skärmskydd (glas) och flip cover på amazon.se, bara att läsa reviews och så får man avgöra från det, samt så glöm inte att kolla så det står "Dispatches from Amazon/Skickas av Amazon".
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08CVFV8RW
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B17B81P3

Permalänk
Medlem
Skrivet av estiswe:

Kommer inte använda koden jag fick då jag inte orkar krångla med ny beställning inser jag, varsågod, funkar i typ 40 min till: M1M-F4AL-YB18-FYAL

Eftersom det verkar vara runt 30-40st här som köpt Tab S8, någon som hittat bra deal på cover?

Detta var billigast jag hittade på original fodralet : https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B08YL1HH2J/ref=ppx_od_d...

Detta ska dock räknas som ett light fodral som inte skyddar mot att man tappar plattan. Det finns även rapporter om att magneten som håller plattan på plats kan lossna i vissa fall. Jag tror dock att det fungerar utmärkt att ha hemma, bygger minimalt men ger ändå lite skydd.

Vill man ha mer skydd är det nog Galaxy Tab S8 Plus / S7 Plus Case Rugged Armor Pro som gäller. Det verkar dock svårt att få en book känsla med denna om de nu är viktigt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

La en order på detta https://www.amazon.se/gp/product/B08YL1HH2J/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Ingen aning om det faktiskt kommer passa eller är bra kvalité men chansar lite Kan lägga till lite såna här för bättre pris.

Slängde med dessa också https://www.amazon.se/gp/product/B08CVFV8RW/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Får väl se om det duger eller inte, anländer inte förrän slutet av nästa vecka.

Skrivet av crille631:

Jag brukar köpa skärmskydd (glas) och flip cover på amazon.se, bara att läsa reviews och så får man avgöra från det, samt så glöm inte att kolla så det står "Dispatches from Amazon/Skickas av Amazon".
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08CVFV8RW
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B17B81P3

Vad ska ni med skärmskydd när fodralet skyddar? Skippade skärmskydd på min Galaxy Tab S2 köpt 2016, bara orignal case, fortfarande inte en repa på det.

Tänk på att magneten som håller pennan på baksidan är inte vidare stark, den åker lätt av så det är bra om fodralet har någon form av hantering för detta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammpe:

Gick att kombinera för mig

Vad blev slut priset för dig vid check out?
För mitt landade på 3490kr

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Skrivet av estiswe:

Kommer inte använda koden jag fick då jag inte orkar krångla med ny beställning inser jag, varsågod, funkar i typ 40 min till: M1M-F4AL-YB18-FYAL

Eftersom det verkar vara runt 30-40st här som köpt Tab S8, någon som hittat bra deal på cover?

Fungerade tyvvärr ej när jag testade nyss.

Tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vad ska ni med skärmskydd när fodralet skyddar? Skippade skärmskydd på min Galaxy Tab S2 köpt 2016, bara orignal case, fortfarande inte en repa på det.

Tänk på att magneten som håller pennan på baksidan är inte vidare stark, den åker lätt av så det är bra om fodralet har någon form av hantering för detta.

Du har en poäng med att det kanske inte behövs när man har ett sånt fodral men försöker att alltid ha på skärmskydd i början, medans man bryr sig lite mer om telefonen/plattan. Lyckas på något sätt alltid repa displayen när jag kör utan skärmskydd så det är väl mest därför. Så det får bli skärmskydd nu i början tills man vågar köra utan

Permalänk
Skrivet av Neon:

Vad ska ni med skärmskydd när fodralet skyddar? Skippade skärmskydd på min Galaxy Tab S2 köpt 2016, bara orignal case, fortfarande inte en repa på det.

Tänk på att magneten som håller pennan på baksidan är inte vidare stark, den åker lätt av så det är bra om fodralet har någon form av hantering för detta.

Jo jag har aldrig fått någon repa på telefon/tablets tidigare heller (även om jag haft skärmskydd på allt), men det är en relativt billig "försäkring", så ser jag på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

What?(!)
Jag blev bara upplyst om att man inte kunde använda 10 % koden man får inom 24h i sin mail med andra erbjudanden.

Precis som i Telia-fallen så beror nog mkt på vilken kundtjänstmedarbetare man kommer fram till. Prova igen och hoppas på bättre tur i supportlotteriet

Permalänk
Skrivet av FunBobo:

Fick precis i mejl att MediaMarkt skickat min Fold 3. Lyckades klippa erbjudandet på 399:- (24 mån).
Dvs så ser det ut som att de kommer "hedra" köpet även för oss som köpt online.

De har även skickat min, även jag på 400 kr/mån

Permalänk

Blir det nån riktig black friday? Tror ni att lgs c2or eller g2or blir billigare till helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxthetallone:

Blir det nån riktig black friday? Tror ni att lgs c2or eller g2or blir billigare till helgen?

tveksamt, LG hade rätt så bra erbjudande , en 77C2 gick för 23 000 via deras egen hemsida, tror inte det blir billigare än så.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Viking
Skrivet av Edin1984:

Det stämmer inte alls med inbytestelefon. För att få 2000kr behöver man skicka in en hyfsad ny telefon.
Jag har en Huawei P30lite som bara skräpar hemma och den ger Samsung knappt 300kr för i inbyte.

Nej. Du får 2000kr extra oavsett telefon och skick vid köp av en Tab S8. Jag får 2013kr för min trasiga iPhone 6 som värderas till 13kr.

Edit: Fel tråd btw.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Har ni sett någon skärm som fungerar bra till en Macbook som inte kostar skjortan?
Gärna ljusstark och tänkt för text och arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Någon som fått sina 5800X3D skickade av Inet? Min står fortfarande som gulmarkerad "Delvis bokad, I lager 2022-12-01"

Jupp skickad här

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av estiswe:

Kommer inte använda koden jag fick då jag inte orkar krångla med ny beställning inser jag, varsågod, funkar i typ 40 min till: M1M-F4AL-YB18-FYAL

Eftersom det verkar vara runt 30-40st här som köpt Tab S8, någon som hittat bra deal på cover?

Köpte ett Samsung protective standing cover från Power.se som kom idag. 340 spänn var det lätt värt, valde det främst för att kickstandet är steglöst liknande det till Surface till skillnad från book cover. Bra grepp, känns robust och håller pennan bra.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Nej. Du får 2000kr extra oavsett telefon och skick vid köp av en Tab S8. Jag får 2013kr för min trasiga iPhone 6 som värderas till 13kr.

Edit: Fel tråd btw.

Det är inte helt egalt vilken telefon det är. Vissa modeller duger icke, Galaxy S7 till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Produkt: Samsung Galaxy Tab S8
Länk: https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s8/buy/?modelCo...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5973898
Pris: 2942kr

Priset fås genom signa upp på https://www.samsung.com/se/nyhetsbrev/ för -10% (fungerar det inte får man en kod i chatten utan problem) samt byta in en skrotmobil för -2000kr

Inte använt platta på ett par år. Hur funkar det idag? Kan man "koppla ihop" plattan och telefonen typ, så man använder plattan med samma appar osv istället för telefonen när man är hemma på kvällen?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

När jag frågade om det i chatten och nämnade att det inte gick att registrera sig på nyhetsbrevet så skrev dom bara att jag skulle försöka igen om några timmar. Skrev ni något specifikt när ni fick rabattkoden direkt i chatten?

Skrivet av estiswe:

Jag fick också en kod direkt.

Intressant. Jag provade precis i chatten och hon sa "Du måste vänta upp till 72 timmar". Det går inte att ge manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marou:

Har ni sett någon skärm som fungerar bra till en Macbook som inte kostar skjortan?
Gärna ljusstark och tänkt för text och arbete.

Alla skärmar funkar väl till macbooks?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Intressant. Jag provade precis i chatten och hon sa "Du måste vänta upp till 72 timmar". Det går inte att ge manuellt.

Samma här "Alva" ger inte ut koden, "du måste tyvärr vänta på mejlet"....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Skriv att ni registrerade er typ 17e november. Minst 72h från idag. Fick en 10% kod när jag följde stegen.

Permalänk
Medlem

Nästan värt att ha en egen tråd för plattan snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Nästan värt att ha en egen tråd för plattan snart

typ nu.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Dags för mig att skriva angående den populära Samsung plattan.

Var det någon annan som fick meddelandet att du måste kontakta den nätoperatör när du skrev in IMEs numret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Skriv att ni registrerade er typ 17e november. Minst 72h från idag. Fick en 10% kod när jag följde stegen.
<Uppladdad bildlänk>

Tack, det gick bättre! Fick koden direkt!

Chattrutan fungerade dock endast för mig i Firefox. Så om man försöker komma in på Livechatten via "Support" i Edge så kommer man till samma tjej som tidigare och får ingen hjälp. 2900 kr för denna platta känns för bra för att inte ta tillvara på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Dags för mig att skriva angående den populära Samsung plattan.

Var det någon annan som fick meddelandet att du måste kontakta den nätoperatör när du skrev in IMEs numret?

Jag fick det hos Samsung. Ringde dem i söndags och de bad mig höra av mig under veckan när det var bättre personal på plats. Detta har jag inte gjort. (Men jag köpte en från Komplett medan det var möjligt)

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nej. Du får 2000kr extra oavsett telefon och skick vid köp av en Tab S8. Jag får 2013kr för min trasiga iPhone 6 som värderas till 13kr.

Edit: Fel tråd btw.

Det stämmer!

My bad! 🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Hoppas Inet rear ut NZHZ H7 Flow...! Finns över 100 i lager så jag hoppas

https://www.inet.se/produkt/6905241/nzxt-h7-flow-svart-vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Skriv att ni registrerade er typ 17e november. Minst 72h från idag. Fick en 10% kod när jag följde stegen.
<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för kod?

Funkar den på t.ex mobilerna de har? Börjat eventuellt fundera på s22+ som de har för ca 6,2-6,8

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb