Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nozomi:

Är det fortfarande så att man måste sitta i telefonkö i ett par timmar för att få en deal som befintlig kund? Har ingen bindningstid.

Känns bättre isåfall nästan att bara beställa från en konkurrent och få lägre pris där, samtidigt som att allt annat sköts automatiskt och man sparar tid.

Det korta svaret är: japp
Å andra sidan så måste man ändå stå i kö för att säga upp avtalet när man ska byta så för mig personligen kvittar det 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Hos Telia så tog jag det över chatt förra gången har jag för mig.

Telenor har bara telefon Så går bara via det.

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Telenor har bara telefon Så går bara via det.

Telenor är riktigt skräpföretag både vad det gäller support samt deras tjänster.
Du blir dessutom uppringd varje vecka från deras säljavdelning som ska sälja in fler tjänster.
Håll er borta från telenor!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av batman123:

Telenor är riktigt skräpföretag både vad det gäller support samt deras tjänster.
Du blir dessutom uppringd varje vecka från deras säljavdelning som ska sälja in fler tjänster.
Håll er borta från telenor!

Har aldrig blivit uppringd av Telenor. Däremot har jag blivit mailad och uppringd av Tele2.

Permalänk

Chattade precis med Telia gällande om att få förlänga bredbandet ytterligare ett år 500/500 för 299 kr per månad. De bad om att få ringa upp som de också fick.. han jag pratade med frågade bara vad jag tänkt att göra annars om jag inte får samma pris igen vilket jag då berättade att jag går till t.ex. Telenor, Tele2. Direkt så sa han att han skulle förlänga vårt bredband till samma pris i 12 månader till. Försökte inte sälja på mig massa annat heller så är mycket nöjd får man säga ändå

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

För att göra en lång historia kort så blev jag nyligen uppringd av en säljare på Telenor som pratade om att det blev billigare med bredbandet om jag även förde över mitt mobilabonnemang till dom. Han ville att jag skulle signera avtalet under samtalets gång medan jag ville läsa igenom det. Det visade sig att jag skulle spara 5 kr /mån mot att jag binder upp mig på 2 år. Riktigt så lät det ju inte i telefon. Det lämnar en så illa smak att jag helst inte vill vara kund alls något mer, men jag har inget val eftersom ingen annan levererar fiber i huset.

Det telenor har är ju att har du 2 tjänster där så är det 50kr har du 3 så är det 100kr rabatt

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Telias chatt precis:

Citat:

Vi har tyvärr inget Black Week-erbjudande på bredband för existerande kunder detta år.
Och ingen annan pågående kampanj heller.

Kanske får bli att hoppa till en annan aktör, 699:- för 500/100 Mbit kommer inte hända.

EDIT:
Ser ju att Telia har 299:-/mån kampanj på deras hemsida för nya kunder.
I värsta fall får väl sambon teckna abbet istället. Helt sjukt hur dom ska krånga, tror dom att man kommer svälja 699:- istället för 299:- rakt av?

Permalänk
Medlem

Telia ville inte ha kvar mig ...

08:48:18
>Din rådgivare Px har kommit in i chatten
--------------------
08:48:18 ---- Px
>Hej och välkommen till Telia!
>Vad kan jag hjälpa dig med?
--------------------
08:48:18 --- cx
>Förlängning av abonnemang med nytt BF erbjudande.
--------------------
08:48:31 --- cx
>Hejsan
--------------------
08:49:12 ---- Px
>Jättebra att du hör av dig. Gäller detta ditt fiber bredband?
--------------------
08:50:50 --- cx
>japp
--------------------
08:54:23 ---- Px
>Yes okej, vi har ingen aktuell kampanj som du kan ta del av då du har bindningstid kvar till och med februari samt att du är befintlig bredbands kund.
--------------------
08:54:50 --- cx
>Så ni vill inte binda det 12månader till till kampanjpris?
--------------------
08:56:39 ---- Px
>Vi har inget sådant erbjudande som du kan ta del av.
--------------------
08:57:11 --- cx
>OK, tack för ert svar då letar jag andra leverantörer för 2023
--------------------
08:58:10 ---- Px
>Trevlig dag nu med!
--------------------
08:58:46 ---- Px
>
>
--------------------
08:58:46
>Chatten är avslutad

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Vet någon om bredband2 prismatchar Telia?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

Telia ville inte ha kvar mig ...

08:56:39 ---- Px
>Vi har inget sådant erbjudande som du kan ta del av.
--------------------
08:57:11 --- cx
>OK, tack för ert svar då letar jag andra leverantörer för 2023

Verkar tyvärr som man får ringa uppsägan. Tror problemet är för oss som har lite bindningstid kvar.
P.g.a att Telia själva tidigare fuckade upp en BF så har jag bindning till slutet av december, tror dom gamblar på att man inte kommer byta leverantör med bindning kvar.

Grejen är att listpriset för mig är 699:- så jag kommer ändå tjäna på att ta en annan leverantör och betala dubbelt en månad, alternativt om jag kan välja startdatum i slutet av december när jag tecknar nu.

Permalänk

Du kommer sannolikt få erbjudandet om du ringer och säger upp det. Samtliga större företag har separata avdelningar som sköter uppsägningar och där finns andra erbjudanden som kundtjänsten inte har tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Vet någon om bredband2 prismatchar Telia?

Ringde precis Bredband2, orkade inte fråga om de kunde matcha, sa bara att jag ville säga upp o det kändes lite som att han ville bli av med mig xD. Samtalet varade i exakt 2 minuter inkl knappvalen..

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Ringde precis Bredband2, orkade inte fråga om de kunde matcha, sa bara att jag ville säga upp o det kändes lite som att han ville bli av med mig xD. Samtalet varade i exakt 2 minuter inkl knappvalen..

Jo har varit kund hos de senaste 7 åren och de sista erbjudandet jag fick var 10% rabatt vilket är uselt.. Betalar 289kr för 100/10 😠 ska ringa efter lunch och se om de kan prismatcha

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Verkar tyvärr som man får ringa uppsägan. Tror problemet är för oss som har lite bindningstid kvar.
P.g.a att Telia själva tidigare fuckade upp en BF så har jag bindning till slutet av december, tror dom gamblar på att man inte kommer byta leverantör med bindning kvar.

Grejen är att listpriset för mig är 699:- så jag kommer ändå tjäna på att ta en annan leverantör och betala dubbelt en månad, alternativt om jag kan välja startdatum i slutet av december när jag tecknar nu.

Japp, förlängde via uppsägning ... så onödigt från Telias sida att göra detta merarbete ...

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

Japp, förlängde via uppsägning ... så onödigt från Telias sida att göra detta merarbete ...

Det var så jag fick göra förra året. Risken är väl att man får göra samma sak igen i år.
Har haft deras 500/500 i ett par år nu för 299kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Vet någon om bredband2 prismatchar Telia?

Sannolikt inte, jag försökte förra och förrförra året, men de gav bara lite rabatt istället.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vissii:

Det var så jag fick göra förra året. Risken är väl att man får göra samma sak igen i år.
Har haft deras 500/500 i ett par år nu för 299kr/mån.

samma här

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Sannolikt inte, jag försökte förra och förrförra året, men de gav bara lite rabatt istället.

Ska testa, återkommer med resultatet under dagen

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

Japp, förlängde via uppsägning ... så onödigt från Telias sida att göra detta merarbete ...

Man verkar inte ensam, 62 personer i kö till uppsägan

Undrar hur många som är "Jaha, jag fick inte 299, nämen då slantar jag väl listpris istället".

Jag är supernöjd med Telias uppkoppling, funkar bäst av alla jag prövat för mina ändamål, men deras listpriser är helt horribla.

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa Telia idag men jag har en månads uppsägningstid hos Bahnhof och vill inte hamna för uppkoppling den 21.12 , tänker att strax förre jul kan vara problem med att få igång det nya.
Skulle det funka om jag begär uppkoppling direkt? Kan de koppla bort Bahnhof och koppla på Telia? Jag kan gå med på att betala avgiften till Bahnhof under uppsägningstiden.
Har Itux Göteborg, någon med erfarenhet att byta till Telia på Itux Göteborg?

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera och bekräfta att man kan förlänga sitt bredband på samma sätt i år också.
Tror däremot att man måste se till att hamna hos någon på uppsägningen som då kan förlänga det 1 år.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Det telenor har är ju att har du 2 tjänster där så är det 50kr har du 3 så är det 100kr rabatt

Säljaren var väldigt tydlig i telefon med att det skulle bli 100 kr billigare genom att samla telefoni och bredband, men det du skriver stämmer överens med vad jag också ser på nätet så det är därför jag fick en sjukt dålig känsla av hela grejen.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

26 minuter kö till telia just nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

26 minuter kö till telia just nu.

Oj, jag hade 2 min i kö via chatten.

Permalänk
Medlem

16 min i kö i chatten, de frågade om de fick ringa, par minuter senare och några kontrollfrågor (om jag tycker ordinare pris är för dyrt, om jag skulle byta operatör) har jag förlängt med årets BF ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vissii:

Kan uppdatera och bekräfta att man kan förlänga sitt bredband på samma sätt i år också.
Tror däremot att man måste se till att hamna hos någon på uppsägningen som då kan förlänga det 1 år.

Japp, funkade precis för mig också. Samma veva varje år, ringa till uppsägan, sen den magiska frasen "Jag önskar ett år till till kampanjpris annars vill jag säga upp och gå till en konkurrent"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Japp, funkade precis för mig också. Samma veva varje år, ringa till uppsägan, sen den magiska frasen "Jag önskar ett år till till kampanjpris annars vill jag säga upp och gå till en konkurrent"

Haha, jag hoppade på Telias BF erbjudande för första gången förra året. Står i kö i chatten nu, plats 22...får se hur det går..

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Fick teckna om på Telia.
Kan bara ha 500/100 på min adress, men samma pris 299kr.
Gött att fortsätta ett år till!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Är i kö till Telia på telefon uppsägning. Hör av mig hur det går har 500/500 till 21 dec för 299:-.

Förra året var jag ny kund men förlängde åt farsan utan problem genom chatten men verkar vara svårare i år. Tele2 har för 299:- för 100/100 som jag ska hota med.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

min brytpunkt /bindningstid är 1 februari och det var inga problem.

Visa signatur

chmod 775