Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Kompletta spel plus expansioner.

Efter köp och när jag tittar i "My library" på pc så verkar inte Premium vara aktiverat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fast det är ju ditt fel att han är bortskämd då om du köper sådana saker till han

Jag o jag... svärföräldrarna.. var hans önskelista, och dem valde den som stod längst upp. Jag sa dem behöver inte köpa den som står längst upp..

Han är enda barnet i familjen på 8 syskon. Och svär-föräldrar köper inget till sina egna. Då finns pengar över haha

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Där kunde man ju kanske ha tittat efter... Tack ska du ha!

Permalänk
Medlem

Uppdaterade Elgigantens hemsida och hamnade i en kö, löjligt, deras webshop är verkligen ett skämt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sapporun:

Uppdaterade Elgigantens hemsida och hamnade i en kö, löjligt, deras webshop är verkligen ett skämt.

Japp, skulle precis skriva det. Normala sidan är nere och black week sidan som tycks delvis laddas redan nu har inte alla tidigare produkter. Najs!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Varför behöver elgiganten ha en kö till sin hemsida, när de inte hade särskilt många erbjudanden som var bra? Ett sätt att försöka lura/hetsa folk att man 'måste' köpa någonting eftersom man trots allt suttit i kö för att komma in på hemsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Varför behöver elgiganten ha en kö till sin hemsida, när de inte hade särskilt många erbjudanden som var bra? Ett sätt att försöka lura/hetsa folk att man 'måste' köpa någonting eftersom man trots allt suttit i kö för att komma in på hemsidan?

Deras rea har ju inte ens börjat, och för mig står det bara att kön är pausad så jag kommer ingenstans.
De har nog förlorat mycket försäljning när alla andra har startat sin reor samt kunnat justera sina priser efter Elgiganten vid behov.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Simcon:

Varför behöver elgiganten ha en kö till sin hemsida, när de inte hade särskilt många erbjudanden som var bra? Ett sätt att försöka lura/hetsa folk att man 'måste' köpa någonting eftersom man trots allt suttit i kö för att komma in på hemsidan?

Det finns en del att läsa kring tidigare omgångar, bland annat artikel:
https://www.sweclockers.com/nyhet/28687-elgiganten-bemoter-sw...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Varför behöver elgiganten ha en kö till sin hemsida, när de inte hade särskilt många erbjudanden som var bra? Ett sätt att försöka lura/hetsa folk att man 'måste' köpa någonting eftersom man trots allt suttit i kö för att komma in på hemsidan?

#18685602

Det är i princip bara för att uppmana till ett artificiellt köpbehov.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Är lite sugen på att slå till på Corsair 4000D för 890 kr men det känns förhastat med tanke på vilken dag det är. Det är inte mitt förstahandsval heller. Egentligen är jag mest sugen på Fractal Define 7 Compact (vit, solid) och har någon förhoppning om att just den ska sänkas lite i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

#18685602

Det är i princip bara för att uppmana till ett artificiellt köpbehov.

Damned if you do, damned if you don't

Har varit ramaskri många gånger på sweclockers när hemsidor har kraschat av belastningen av köpsugna kunder
Så detta är helt klart en metod att undvika det.

Elgiganten har historiskt haft många bra BF-erbjudanden. Vi får se hur det blir iår!

En uppmaning: köp inte något du inte behöver endast för att rabattsatsen är stor eller för att du stått i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Är lite sugen på att slå till på Corsair 4000D för 890 kr men det känns förhastat med tanke på vilken dag det är. Det är inte mitt förstahandsval heller. Egentligen är jag mest sugen på Fractal Define 7 Compact (vit, solid) och har någon förhoppning om att just den ska sänkas lite i pris.

Funderar också på detta men känns sådär när det kostade 890 när det släpptes för 2 år sen
Men det är bara att vänja sig vid att allt är dyrare nu antar jag.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk

Istället för trådstart slänger jag ut frågan. Jag är i akut behov av en laptopväska/ryggsäck till en MacBook Pro 14.2". Någon som har ett bra tips?

Jag älskar min kameraväska Lowepro Flipside 500AW II. Det hade varit guld att ha en lika stöldsäker laptopväska, men finns det ens?

Det finns skyddande höje för typ 800-900 kr. Det blir min första riktiga laptop.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Corsair 4000D, jag sköt från höften direkt. Alla större lådor jag villhövt har varit sjukt dyra under året och 899kr är i min budget för den delen av bygget. Enda sega är att det verkar bli 40mm marginal för gpukortet. Det kanske hindrar mig från att villhöva en gpu aio å andra sidan.

Om ni vill ha 6800xt kort under 10k så tror jag att det är dags att agera, "tier 1" tillverkarnas instegskort börjar försvinna ur butikerna om jag surfar rätt på prisjakt. (Jag filtrerar bort skumbutikerna med dåligt omdöme.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Corsair 4000D, jag sköt från höften direkt. Alla större lådor jag villhövt har varit sjukt dyra under året och 899kr är i min budget för den delen av bygget. Enda sega är att det verkar bli 40mm marginal för gpukortet. Det kanske hindrar mig från att villhöva en gpu aio å andra sidan.

Om ni vill ha 6800xt kort under 10k så tror jag att det är dags att agera, "tier 1" tillverkarnas instegskort börjar försvinna ur butikerna om jag surfar rätt på prisjakt. (Jag filtrerar bort skumbutikerna med dåligt omdöme.)

Tar dock emot för mig att köpa amd, de två kort jag har haft strulade så jvlans mycket, 2003-2008 🤣

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Istället för trådstart slänger jag ut frågan. Jag är i akut behov av en laptopväska/ryggsäck till en MacBook Pro 14.2". Någon som har ett bra tips?

Jag älskar min kameraväska Lowepro Flipside 500AW II. Det hade varit guld att ha en lika stöldsäker laptopväska, men finns det ens?

Det finns skyddande höje för typ 800-900 kr. Det blir min första riktiga laptop.

Thule har några varianter som är bra och prisvärda med säkerhet för datorn, kolla här https://www.thule.com/sv-se/backpacks/laptop-backpacks

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Tar dock emot för mig att köpa amd, de två kort jag har haft strulade så jvlans mycket, 2003-2008 🤣

Jag hoppas på att återuppleva ATI9700 eran

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Jag hoppas på att återuppleva ATI9700 eran

7900xtx ser härlig ut, visste jag priset här hade jag inväntat men får se vad som släpps

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Istället för att skapa en ny tråd frågar jag här.

Vilken skulle ni rekommendera?
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5724835,5688342?cate...

Den billigare är 5000kr billigare och undrar om det är något jag missar om jag köper den? Det jag kan se är 120hz och HDMI 2.1 (som egentligen bara är viktig för 120hz 4K gaming?)

Men om jag sparar 5K kan jag leva med det, jag klarar mig gått och väl med 60hz gaming på en tv. Men är det något annat som jag missar som är värt att nämna?

Permalänk

Har någon fått sin galaxy tab skickad från komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Istället för att skapa en ny tråd frågar jag här.

Vilken skulle ni rekommendera?
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5724835,5688342?cate...

Den billigare är 5000kr billigare och undrar om det är något jag missar om jag köper den? Det jag kan se är 120hz och HDMI 2.1 (som egentligen bara är viktig för 120hz 4K gaming?)

Men om jag sparar 5K kan jag leva med det, jag klarar mig gått och väl med 60hz gaming på en tv. Men är det något annat som jag missar som är värt att nämna?

Tråden för dig: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1649684-tv-guiden-2021...

Köpte själv B1 77" för 19900 i somras, spelar inte heller, helnöjd. C1 är ljusare/bättre. A1 är sämre.

Sedan har ju elgiganten C2 (2022) för 25000kr efter kl 19 idag. Men går ju alltid kasta mera pengar på saker man inte behöver
https://www.elgiganten.se/kampanj/black-friday/black-friday-l...

EDIT:
Korta varianten för LG
A är sämre än B är sämre än C
Är sista siffran 1, är det 2021 års modell
Är sista siffran 2, är det 2022 års modell
... stämmer oftast.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Har någon fått sin galaxy tab skickad från komplett?

Jag frågade dom idag på chatten och han sa att han inte hade fått någon indikation om att priset var fel..
Och han sa att vad han visste så skulle dom skicka plattorna om dom nu fick några från Samsung.

Stod ju länge att dom skulle få 50st 9 November och inga i lager när dom la upp dom till försäljning.. så skulle inte förvåna mig om dom avbryter ordern pga att dom inte har några i lager tills dagarna efter dom avbrutit alla orders

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Istället för att skapa en ny tråd frågar jag här.

Vilken skulle ni rekommendera?
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5724835,5688342?cate...

Den billigare är 5000kr billigare och undrar om det är något jag missar om jag köper den? Det jag kan se är 120hz och HDMI 2.1 (som egentligen bara är viktig för 120hz 4K gaming?)

Men om jag sparar 5K kan jag leva med det, jag klarar mig gått och väl med 60hz gaming på en tv. Men är det något annat som jag missar som är värt att nämna?

B1, om du kör konsol så missar du alla 40hz/40fps funktioner samt VRR som bara 120hz panelen klarar

Permalänk
Skrivet av slusk:

Jag frågade dom idag på chatten och han sa att han inte hade fått någon indikation om att priset var fel..
Och han sa att vad han visste så skulle dom skicka plattorna om dom nu fick några från Samsung.

Stod ju länge att dom skulle få 50st 9 November och inga i lager när dom la upp dom till försäljning.. så skulle inte förvåna mig om dom avbryter ordern pga att dom inte har några i lager tills dagarna efter dom avbrutit alla orders

Lika bra att räkna med att den inte kommer skickas med andra ord🥲

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på bra erbjudanden för SD kort i 1tb storleken? Något dom bör dyka upp till BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Corsair 4000D, jag sköt från höften direkt. Alla större lådor jag villhövt har varit sjukt dyra under året och 899kr är i min budget för den delen av bygget. Enda sega är att det verkar bli 40mm marginal för gpukortet. Det kanske hindrar mig från att villhöva en gpu aio å andra sidan.

Om ni vill ha 6800xt kort under 10k så tror jag att det är dags att agera, "tier 1" tillverkarnas instegskort börjar försvinna ur butikerna om jag surfar rätt på prisjakt. (Jag filtrerar bort skumbutikerna med dåligt omdöme.)

Finns ju 6900xt för 8600kr

https://www.amazon.se/-/en/dp/B09M38TVL2/ref=sr_1_9?crid=VH2T...

Permalänk
Skrivet av Nicklidstrom:

Får ha ett rejält nätaggregat för att driva den där

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Jag frågade dom idag på chatten och han sa att han inte hade fått någon indikation om att priset var fel..
Och han sa att vad han visste så skulle dom skicka plattorna om dom nu fick några från Samsung.

Stod ju länge att dom skulle få 50st 9 November och inga i lager när dom la upp dom till försäljning.. så skulle inte förvåna mig om dom avbryter ordern pga att dom inte har några i lager tills dagarna efter dom avbrutit alla orders

Det roliga är att när tex jag la min order ca 01.00 så fanns det 50+ i lager enligt sidan. Har fortfarande ingen annan ststus än "behandlas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Varning för säljare iom att det är tredjepart.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Varning för säljare iom att det är tredjepart.

Vet inte om det är någon varning för säljare NRINFO har haft AMD kort uppe på amazon i flera månader och om det vore en scam så hade det nog garanterat uppmärksammats nu.