Permalänk
Medlem

På jakt efter en ny dator.

Hej, letar efter ny dator att spela på den den jag använder är gammal och inte klarar av nyare spel.

Jag har aldrig byggt egen dator och saknar därför kunskap om delar etc.

Jag har kollat på tex GTSA & Sharkgaming, där jag hittat färdigbyggda datorer för cirka 12-15k kr.

Det jag undrar är om dessa är något att ha eller om det är mycket ovärt? Vet att det ofta blir billigast om man bygger själv men har som sagt ingen erfarenhet. Jag har också hört att hemsidor som dessa plockar ihop mycket budgetdelar som en ovan person som mig kanske inte förstår. Exempelvis på denna dator så är väl grafikkortet ganska bra "https://www.gtsa.se/product.html/infinity-st4?category_id=267" men vet ej något om de flesta andra delarna.

Är det mer värt att plocka ihop egna delar från tex inet och låta de bygga den åt den? Kan man kanske få mer för pengarna eller hur är det?
Tack!

Permalänk

Det är (nästan) alltid bättre och billigare att låta Inet bygga eller bygga själv. Det finns undantag ibland när det är kampanj/nedsatt pris på någon Dell eller nåt men då ska man också leva med att det är just en Dell och då kanske är svårare att uppgradera eller reparera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Det är (nästan) alltid bättre och billigare att låta Inet bygga eller bygga själv. Det finns undantag ibland när det är kampanj/nedsatt pris på någon Dell eller nåt men då ska man också leva med att det är just en Dell och då kanske är svårare att uppgradera eller reparera.

Jag förstår! Kanske är bäst att låta någon som kan datorer sätta ihop något från exempelvis Inet och låta de bygga den.
Tror jag ska vänta till Black friday så man kanske klarar sig undan lite billigare om man har tur

Permalänk
Skrivet av lgpsss:

Jag förstår! Kanske är bäst att låta någon som kan datorer sätta ihop något från exempelvis Inet och låta de bygga den.
Tror jag ska vänta till Black friday så man kanske klarar sig undan lite billigare om man har tur

Nåt sånt här kanske.