Garderobsrensning. Laptop, Steamdeck, Switch, Mini PC mm. Diverse

Permalänk
Medlem

@Joakim_g, låter dig säga vad du tycker är rimligt. Avvaktar att lägga ytterligare bud till dess.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Nu har inte säljaren skriver ut minimal höjning och det finns inga regler som säger si eller så, men.. Det finns ändå lite oskrivna regler, lite som hur vett och etikett fungerar skulle man kunna säga.

Med logiken "att jag höjer med vad jag vill" skulle jag lika gärna kunna lägga bud på 4 426kr nu, vilket vore tämligen löjligt eller hur?

Tänker inte säga varken bu eller bä i denna situation egentligen, men ju snabbare man kan snappa upp marknads-praxis, desto smidigare och trevligare blir det för alla att göra affär - viktigaste är dock att hålla en god ton och vara saklig

Fortsatt trevlig kväll
// Yatagarasu

Kontrar dig med 4250kr🙂

Det är väl säljaren som i slutändan bestämmer vem som får köpa grejerna. Man får buda i stort sett vad som, om säljaren skulle ogilla mina bud är hen välkommen att sälja till vem hen anser "förtjänar" köpet 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Hej,

Nr 3 150kr + frakt.
Någon aning om timmar på lampan?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

HP EliteDesk 705 G5 riktpris?

Söker man på Prisjakt idag så nämner det ett pris på 12.000+ !?
Naturligtvis är det inte det som är mitt listpris då så ta det hela med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Vad har du för riktpris på respektive maskin, och hur skulle du uppskatta batterihälsan/tiden?

Är ute efter en bärbar dator som jag kan ha i studierna, den jag har nu är lite otymplig att konka runt på hela dagarna.. heh.

Riktpris = x kronor
Har inga riktpriser men vill gärna inte få några skambud.
Passa på och fynda inför julen helt enkelt....

Batterierna är bäst på Dell maskinerna då de är nyast.
(Kan kontrollera närmare om det önskas då jag inte har lagt ner den tiden ännu)
Hittade även 2 usb-c dockor som fungerar med Dell om jag får ett bud på dessa som jag anser vara skäligt.
Dell = Har även inbyggt modem för trådlöst bredband tydligen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbee47:

Hej,

Nr 3 150kr + frakt.
Någon aning om timmar på lampan?

Mvh

Ska kolla det

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

@Joakim_g, låter dig säga vad du tycker är rimligt. Avvaktar att lägga ytterligare bud till dess.

Det är snart Julafton.
Bara buda på så får vi se hur det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXiidus:

Riktpris för 13. Dell Latitude 5300 - i5 8265U 8Gb 256 M2 och hur är batteritiden?

Batteritiden kan jag undersöka närmare ikväll.
Finns inga riktpriser utan passa på och buda in en tidig julklapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Vad är det för modell på projektorn? Riktpris?

Ska se om jag kan läsa ut det när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim_g:

Söker man på Prisjakt idag så nämner det ett pris på 12.000+ !?
Naturligtvis är det inte det som är mitt listpris då så ta det hela med en nypa salt.

Så vad siktar du på?

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

Så vad siktar du på?

Ska jag vara ärlig så siktar jag på att eventuell köpare ska bli nöjd med sitt köp och inte känna sig lurad.
Det är NI som köpare som sätter buden inte jag....

Permalänk
Medlem

Hittade även spelet "Dreams" till PS4an som jag slänger med till den som budar hem ps:et

Permalänk
Medlem

Budar 500kr för: 5. HP ProDesk 400 G6 - i3 9100 8Gb 256 M2

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim_g:

Ska se om jag kan läsa ut det när jag kommer hem

Schysst. Undersökte lite på nätet och utifrån bilderna ser det ut som det är en W304M?
Såg att det budats 150kr för den så bumpar det till 250kr + frakt.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Joakim_g:

Riktpris = x kronor
Har inga riktpriser men vill gärna inte få några skambud.
Passa på och fynda inför julen helt enkelt....

Batterierna är bäst på Dell maskinerna då de är nyast.
(Kan kontrollera närmare om det önskas då jag inte har lagt ner den tiden ännu)
Hittade även 2 usb-c dockor som fungerar med Dell om jag får ett bud på dessa som jag anser vara skäligt.
Dell = Har även inbyggt modem för trådlöst bredband tydligen....

Aight, tackar för svar!

Hur ser ledande budgivning ut just nu på de bärbara maskinerna?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Vad ingår i ps4:an

Permalänk

Har du väska(fodral) till ditt steam deck?

4500kr+ frakt för Steam deck 256 Gb

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

ProDesk - 700kr+frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim_g:

Det är snart Julafton.
Bara buda på så får vi se hur det går

Jag menade mer tidigare diskussion kring att höja med pyttesummor som @Edin1984 pysslar med. Är du som säljare okej med att folk höjer med ett par kronor så är det ingen budgivning för mig.

God jul!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Jag menade mer tidigare diskussion kring att höja med pyttesummor som @Edin1984 pysslar med. Är du som säljare okej med att folk höjer med ett par kronor så är det ingen budgivning för mig.

God jul!

@Bimbim du kan väl buda mycket åt gången så kan du skrämma iväg budgivare som t.ex mig? Eller vill du få grejerna så billigt som möjligt?

Stackars dig om du hamnar i en budgivning på ett hus eller en lägenhet där det finns alla sorters av budgivare😁

Gott nytt år!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordOfError:

Har du väska(fodral) till ditt steam deck?

4500kr+ frakt för Steam deck 256 Gb

Fodral och 2 skärmskydd ingår.
Kan även slänga med en usb-c docka med hdmi ut och några extra usb ingångar.
Har själv använt den för att koppla in en extern skärm och mus + tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

@Bimbim du kan väl buda mycket åt gången så kan du skrämma iväg budgivare som t.ex mig? Eller vill du få grejerna så billigt som möjligt?

Stackars dig om du hamnar i en budgivning på ett hus eller en lägenhet där det finns alla sorters av budgivare😁

Gott nytt år!

Jag har köpt flertalet lägenheter och ett hus - men har uppenbarligen haft turen att bara hamna i budgivningar med folk som har självrespekt.

Tidigare var det en skribent här på SweC som upplyste om oskrivna regler men det verkar inte intressera dig.

Jag hoppar ur denna budgivning och diskussion här. Om du eller någon annan önskar att förmedla något så skicka ett PM - så kladdar vi inte ner denna tråden mer.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Jag har köpt flertalet lägenheter och ett hus - men har uppenbarligen haft turen att bara hamna i budgivningar med folk som har självrespekt.

Tidigare var det en skribent här på SweC som upplyste om oskrivna regler men det verkar inte intressera dig.

Jag hoppar ur denna budgivning och diskussion här. Om du eller någon annan önskar att förmedla något så skicka ett PM - så kladdar vi inte ner denna tråden mer.

Tack och hej!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Skrivet av Joakim_g:

Fodral och 2 skärmskydd ingår.
Kan även slänga med en usb-c docka med hdmi ut och några extra usb ingångar.
Har själv använt den för att koppla in en extern skärm och mus + tangentbord

Tackar!
Ökar till 5000kr+ frakt med tillbehör

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

5. HP ProDesk 400 G6 - i3 9100 8Gb 256 M2
7. HP EliteDesk 800 G4 - i5 8500 16 Gb 256 M2

Totalt 2800kr + frakt.

Permalänk
Medlem

Jag fick åka in till akuten igår med grabben så prioriterade inte riktigt att kontrollera batteritider eller modeller på saker och ting.
Ska se om kvällen blir lugnare så ska jag försöka uppdatera lite mer efter det.

Alla bud är noterade.

Permalänk
Medlem

Börjar väl med 700kr + frakt:
2. HP EliteDesk 705 G5

Permalänk
Medlem

Hej,

Föret och främst hoppas allt är OK med din grabb!

Lägger ett bud på 800kr + frakt för Nr. 2 Hp elitdesk 705 G5

Permalänk
Medlem

Hej, svårt utan riktpris för jag har lite svårt att uppskatta värdet. Försökte jämföra med nya low-end laptops.

Bjuder 1500:- + frakt för Dell Latitude 5300 - i5 8265U 8Gb 256 M2

Permalänk
Medlem

Optoma DLP projektor - HDMI 720P

275 + frakt

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"