André har åsikter om God of War: Ragnarök

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av metalmac:

Har inte spelat första spelet ännu, har det på PS5an.
Kanske skulle testa det?

Tveka inte.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Spelade förra på PC i somras. Helt okej, men kändes ändå lite stelt och styltigt. Hela systemet/interfacet med skills, gear och upgrades kändes också rätt trött. Lär väl spela detta när det kommer till PC en dag men det kan gott vänta. ^_^

Jag håller med dig, en annan sak jag störde mig på var när man besegrade en stor fiende då får man se samma döds animation om och om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Imponerande att de har fått dit prickarna på Ö'et rätt.

Rätt? Att skriva med kristen latin text är inte direkt rätt med tanke på när och vart spelet utspelar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Rätt? Att skriva med kristen latin text är inte direkt rätt med tanke på när och vart spelet utspelar sig.

Ja, dem sitter på rätt ställe, dvs ovanför cirkeln.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

på pc tack men måste vänta 3, 5 år kanske hahaha

Visa signatur

Hail to the king, Baby!

CPU: Intel Core I9 9900k 5000 mhz oc, Mobo = Asus maximus XI extreme, Asus ROG RYUJIN 360, Gskill 3600mhz 32 Ram,Samsung 1TB Evo Plus M.2, Samsung 2TB Evo Plus M.2, 2x Samsung 850 Pro 2 TB SSD, Samsung 860 Evo 1TB, Windows 10 Pro.
KeyBoard: Corsair K95, Asus Thor 1200w,Samsung g7 240hz 32 Inch, Asus 3090 Strix OC \m/

Permalänk
Medlem

Över axlen(tredjeperson) och konsoll, nä, besvikelsen efter batman sitter fortfarande kvar

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Spelat 3 timmar, helvete va jävla bra spelet är.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Är 1-2 timmar in i spelet och måste säga....Wow! Fyfan va maffiga striderna känns. Precis som ett God of War spel ska kännas! Älskar det.

Jag trodde dessutom att jag skulle köra performance läget för 60fps UTAN TVIVEL, men det har faktiskt vänt och nu kör jag 4K native i 30fps istället. Har faktiskt inga problem med det. Ögongodiset har övertaget än så länge. Men visst, jag kanske bytar till 60fps i performance läget snart igen.

Permalänk
Medlem

Vill egentligen hålla mig och köpa det åt mig själv som en julklapp men det kanske får bli en väldigt tidig julklapp då, för det verkar ju hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

Så länge inte spelat finns till PC kan Sony ta och stoppa sina argument upp i röva

Permalänk
Medlem

Är bara några timmar in, men det har verkligen levt upp till förväntningarna än så länge. Tight känsla i striderna, roliga pussel, engagerande berättelse och fantastiska vyer. Överlag väldigt bra producerat. Ett stort plus att dialogerna och röstskådespeleriet är så bra.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Casimir2323:

Är bara några timmar in, men det har verkligen levt upp till förväntningarna än så länge. Tight känsla i striderna, roliga pussel, engagerande berättelse och fantastiska vyer. Överlag väldigt bra producerat. Ett stort plus att dialogerna och röstskådespeleriet är så bra.

Richard Schiffs insats som Odin är verkligen 10/10!

Permalänk
Medlem

Jag är helt fast och tycker det är ett toppenspel. Knappt jag vågar vara på internet (och i den här tråden) om det råkar komma upp spoilers.

Dock har jag inte riktigt vant mig vid det nya UI. Tyckte inte GoW 2018 gjorde det bra men detta känns ännu mer rörigt. Är det bara jag?

Tycker även den räknar fel när man försöker uppgradera Skills? Får inte vissa att öka alls i den takten jag använder den. Men kanske gör något fel.

Permalänk
Medlem

Helt okay men egentligen lite väl mycket vanilla. Jag har lirat detta lir så många gånger förut. Men det är ett formula som fungerar så man förstår ju varför det används.

Kan hålla med om UI:t. Det är logiskt men det känns ändå rörigt. Det är väl överlag jag saknar det klassiska gow lite. Det var mer episkt med mer låsta kameror och mer rent actionbetonat. Här är striderna lika bökiga som UI:t.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har lirat DLCn Valhalla lite nu på förmiddagen. Det är ett kul upplägg på fighterna blandat med lite story också.
Jag gillart'!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av tBiorrith:

Jag har lirat DLCn Valhalla lite nu på förmiddagen. Det är ett kul upplägg på fighterna blandat med lite story också.
Jag gillart'!

Kul att höra! Ska nog kasta mig in i det i helgen. Det känns ju verkligen som att det är ett sådant här spelläge som saknades i originalversionen.