Byta fläkt intel nuc sthlm söder

Permalänk
Medlem

Byta fläkt intel nuc sthlm söder

Behöver byta fläkten på min intel nuc och känner mig inte riktigt säker på att göra de själv, har beställt fläkt så de finns vart ska jag vända mig för att inte behöva betala överpris?

Någon som kan rekommendera en butik i södra Stockholm bor i Midsommarkransen så gärna nära där eller kanske någon medlem som vill tjäna lite snabba pengar?

Såg de fanns annonser på företag som kom hem till ens bostad så kunde man utnyttja rut/rot avdrag är det nåt att lita på eller är det bara folk som klarar av att installera väldigt basic saker?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Vad är det för fläkt du ska byta och varför? Är du säker på att du har beställt rätt?

Jag bor i Aspudden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Vad är det för fläkt du ska byta och varför? Är du säker på att du har beställt rätt?

Jag bor i Aspudden.

Cpu fläkten, japp helt 100% säker.

Man måste plocka ut moderkortet för att komma åt fläkten då den sitter på undersidan. Sök på intel nuc change fan på youtube så ser du. Är biten med att man ska jucka ut alla uttag som gör att jag inte vågar göra det själv. Skruva av den gamla och applicera kylpasta verkar inte så svårt.

Något du kan tänka dig göra?

Dra iväg ett pm

500kr är de en rimlig slant eller vill du ha mer?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Det finns väldigt många olika Intel Nuc och alla är inte byggda exakt lika. Vilken modell har du? Vid byte av fläkt behöver man inte applicera någon ny kylpasta, det gör man endast vid byte av kylfläns. Är det så att du har köpt en ny kylfläns OCH fläkt? Om fläkten har gått sönder så behöver man inte byta kylflänsen, och kylflänsen går inte sönder. Förlåt men jag är inte riktigt med.

Är det så att du har en av dom där supersmå Nuc där fläkten och kylflänsen är ett kanske? Det är lite för "pilligt" för mig att hålla på med isåfall känner jag.

Permalänk
Medlem

Det är en Intel NUC Coffee Lake I5-8259U, har bara beställt fläkten. Den låter som som fan långa stunder för att sen bli helt tyst ett tag och sen börja låta igen, datorn blir överhettad och stänger ner sig själv. Så 99% säker på att fläkten har gjort sitt.

Var cpu pasta med när man beställde fläkten så därför jag antag att man bör applicera ny sån oxå

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Ok. Din verkar vara en av dom som jag skulle kalla superliten och det är inte riktigt min starka sida. Har alldeles för stora händer och fingrar för det samt får lite panik när det är så trångt och "pilligt"

Någon annan borde kunna hjälpa dig med tanke på hur många Sweclockare det är som bor i närområdet. Du ska inte behöva vända dig till ett företag för detta tycker jag.

Du skrev "dra iväg ett pm" men jag tyckte att det kunde vara bra för andra att se frågor och svar om jag inte kunde hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa ett passivt chassi när du ändå ska demontera den,
Akasa har olika modeller turing etc på amazon och tyska affärer om det kniper, behöver dock exakt modell på din nuc