Helgsnack: Hur tillbringade du höstlovet?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Hur tillbringade du höstlovet?

Det har vankats höstlov runt om i Sverige och ledigheten kan ha tillbringats på olika sätt och vis. Vad har du gjort?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Höstlov?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Har inte barn, så det var en helt vanlig vecka förutom att den avslutades med en halvdag ledig pga dag före helgdag.

När jag var barn fanns inte höstlovet, utan det var bara ett par studiedagar den veckan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Snusfri

Jobbar som vanligt, var nog ca 25 år sedan man hade något lov.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Den "lediga" tid jag hade utan ungar och fru spenderades på mästerverket Returnal.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Jag försökte få min 8åriga dotter iväg på alla de underbara aktiviteter som Uppsala kommun anordnade men hon ville knappt med på nåt :/ Halmpyssel i Stadsskogen igår var en av de få. Annars lekte vi ute mycket.

SJälv har jag slöspelat lite diverse spel på felletånen: Final Fantasy XV - war for Eos, Skip-bo, Woodoku, Crying Suns, Open Dune

EDIT: spelat lite Minecraft och Zelda BOTW med dottern åsså

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Höstlov har jag aldrig haft, fanns inte när jag gick skolan och som förvärvsarbetare så är det bara jobba på.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Den "lediga" tid jag hade utan ungar och fru spenderades på mästerverket Returnal.

Fanken det där verkar ju riktigt bra! Önskar jag hade en konsol till utöver Switchen

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Jobbat hemifrån med sjukt barn (förskoleålder), och haft för mycket att göra med nyrekryteringar i teamet

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har inte barn, så det var en helt vanlig vecka förutom att den avslutades med en halvdag ledig pga dag före helgdag.

Ja tänk om man hade en sån arbetsgivare som gav en halvdag innan helgdag. nänä här ska det jobbas fullt ut hela tiden.

btw höstlov? Nä det har man inte haft sen man gick i skolan själv.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Ja tänk om man hade en sån arbetsgivare som gav en halvdag innan helgdag.

Det är förhållandevis vanligt i lokal-/kollektivavtal, framför allt tjänstemannaavtal.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Finns det ens minderåriga på Sweclockers?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Som vilken vecka som helst förutom att första fredagsölen blev några timmar tidigare p.g.a. halvdag.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jobb mån & tis, badhuset på onsdagen, bowling i torsdags, igår äventyr i skogen. Och denna dag går i alkoholens tecken när far är barnfri.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Höstlov? Jobbat som vanligt under veckan. Idag blir det däremot Comic Con Stockholm. Mest pga en liveinspelning som jag varit med på i många år.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Arrangerat LAN i hembygden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Finns det ens minderåriga på Sweclockers?

Tveksamt. Verkar mest vara konservativa gubbar här. 😅

Permalänk
Medlem

Jobbat som vilken annan vecka som helst...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Höstlov låter otidsenligt, bättre införa ett kol-lov där barnen skickas ner i gruvan att hämta kolbitar till energiindustrin. ☺️

Permalänk
Medlem

Badat, tivoli i danmark, dottern hade "fest" hemma för vännerna, gått en sväng på halloween, kollat Terry Pratchetts filmer/serier med barnen, sovit sent och varit uppe länge, kollat halloweendekorationerna i Malmö ... men tycker knappt vi gjort någonting ändå!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Som många andra tillbringade jag höstlovet ensam. Inte alla som har fru, barn eller flickvän.

Permalänk
Medlem

Jobbet som vilken vecka som helst

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jobbade, eftersom arbetsgivaren nekat ledighet. Även min frus arbetsgivare nekar ledighet. Barnen fick inget lov alltså, fritids är ju jobbigare än vanlig skola.

Sedan blev jag hemskickad 2 dagar ändå, pga arbetsbrist. Och ett par dagar nästa vecka. 2 dagar betalt, 2 obetalt (men man måste tydligen ta ut komp eller semester på dessa obetalda dagar om man har sådant sparat - vettefan hur det funkar, men påtvingad semester på en tisdag i november, LOL)

Så, barnen fick lov 2 dagar, det var ju bra.

F.ö hoppas jag att sweclockers har många medlemmar som går på högstadiet eller gymnasiet. När jag var i den åldern glödde modemet av överbelastning, fast, ok, diskutera var jag rätt kass på.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Jobbade, eftersom arbetsgivaren nekat ledighet. Även min frus arbetsgivare nekar ledighet. Barnen fick inget lov alltså, fritids är ju jobbigare än vanlig skola.

Sedan blev jag hemskickad 2 dagar ändå, pga arbetsbrist. Och ett par dagar nästa vecka. 2 dagar betalt, 2 obetalt (men man måste tydligen ta ut komp eller semester på dessa obetalda dagar om man har sådant sparat - vettefan hur det funkar, men påtvingad semester på en tisdag i november, LOL)

Så, barnen fick lov 2 dagar, det var ju bra.

F.ö hoppas jag att sweclockers har många medlemmar som går på högstadiet eller gymnasiet. När jag var i den åldern glödde modemet av överbelastning, fast, ok, diskutera var jag rätt kass på.

Nej, det är inte tillåtet.

Permalänk
Medlem

Har arbetat i veckan samt gått och väntat på paket för att kunna uppgradera det trådlösa till 802.11ax och byta brandvägg.
Gårdagskvällen innebar Fredagspanelen och ikväll på alla helgons dag blir det att återuppliva gamla studentminnen genom föreningstillställning på nation vilket även inkluderar besök vid en grav, tända ljus och hålla en tyst minut för de i föreningen som gått bort det senaste året.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Jag tog ut semester hela veckan då jag har fyra barn 4-12 år.
Kommunen har arrangerat lite saker vi har deltagit i, tex bio på det lokala badhuset. Vi har grillat korv vid lekplatsen, lekt i skogen, cyklat en runda då och då. Rent allmänt bara tagit det lugnt och sovit länge varje dag.
Jag körde med stora grabben och hans vänner en dag till Liseberg. Först skulle en annan mamma ha kört upp, men de var glada att jag tog över. Jag gick med på att stanna till stängning

Permalänk
Medlem

Brukar skippa sommarsemestern och sparar den till hösten, haft/har v. 43-45 så en vecka innan, under och efter höstlovet. Så chillat själv med hundar som vi tillfälligt passar under längre tid, lyssnat på timtals med poddar och spelat Mario+Rabbids: Sparks of Hope (bra kombo!) och haft en vecka tillsammans med ungen. Avslutar med God of War Ragnarök nästa vecka!

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Firades med värsta förkylningen, värre än när jag åkte på corona efter nyår 🙃

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

Vakna->spela BDO i x timmar->jubb->spela BDO i y timmar->sofva.

Rinse, repeat every day.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Ingen ledighet för mig, varit halvkrasslig hela veckan och inledde fredagen med feber 👍 råkat smitta frugan nu med😬 dottern har mest varit med kompisar i veckan och på badhuset en sväng
Men vi har kollat på lite film också
Kör lite cyberpunk 2077 idag.
Tycker annars att vi borde få höstlov också😁

La till en grej bara
Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord