Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Haha du betalade ju det samma för ps5 och finns väl knappt ett ända ps5 only spel?

Varför måste det vara PS5-only spel? Jag kan spela spel släppta på både PS4 och PS5. Dessutom är en del av problemet att prislappen är densamma som för hela konsolen. 6000 för en konsol där jag kan spela alla PS4- och PS5-spel jämfört med ett tillbehör till konsolen för 6000 som jag har glädje av i 30 spel. Investeringen är inte värt priset för mig med informationen vi har just nu.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Alla gånger det släpps ny hårdvara nuförtiden så är det ”flopp! För dyrt!” ”Ingen kommer köpa..” mm. Dom tar slut varje gång. Sist va det 4090. Vi borde ha lärt oss vid detta laget..

Playstation VR var knappast en hit och den kostade mindre.
Nu är det lågkonjunktur och målgruppen är inte riktigt samma som personer som har råd med datorer för 30-40k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Ja inte betalar jag mer för ett VR headset till PS5an än jag betalade för konsolen...

Helt sjukt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Ja inte betalar jag mer för ett VR headset till PS5an än jag betalade för konsolen...

Inte riktigt samma sak men betalade du mer för din TV än PS5-konsolen?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Inte riktigt samma sak men betalade du mer för din TV än PS5-konsolen?

Menar du allvar med ditt försök till att göra en poäng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Menar du allvar med ditt försök till att göra en poäng?

Ja, de fyller ungefär samma funktion så varför inte.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ja, de fyller ungefär samma funktion så varför inte.

Då måste jag ju jämföra den tv som alla fyra i min familj kan titta på samtidigt mot 4 PSVR2 (som jag antar även kommer kräva varsin PS5). Min tv kostade MYCKET mindre än 4 PS5 + 4 PSVR2.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Då måste jag ju jämföra den tv som alla fyra i min familj kan titta på samtidigt mot 4 PSVR2 (som jag antar även kommer kräva varsin PS5). Min tv kostade MYCKET mindre än 4 PS5 + 4 PSVR2.

Nä nu skarvar du. Bildvisare som bildvisare. Sedan spelar prestandan absolut ingen roll i sammanhanget? Det finns ju absolut riktigt billiga tv apparater som kostar mindre än ps 5 också. Finns en anledning om du valt att köpa en som kostar mer än 5000 som är absolut max vad en tv får kosta.

Lite intressant att just spelkonsol sägs ha något slags "maxtak"

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nä nu skarvar du. Bildvisare som bildvisare. Sedan spelar prestandan absolut ingen roll i sammanhanget? Nu finns det ju absolut riktigt billiga tv apparater som kostar mindre än ps 5 också

Glömde också bort att jag förmodligen måste räkna varje PSVR2 som två tv eftersom den har två skärmar. Barnen har ju små huvuden så de kanske kan titta med ett öga var och dela på en PSVR2.

Edit: Maxtaket är ju nåt som Sony i princip själva har satt, alltså priset på konsolen. Att släppa ett tillbehör som endast fungerar med konsolen gör att värdet på tillbehöret är kopplat till konsolen. Det är skillnad mot exempelvis Sonys gamingmonitorer som också fungerar med datorer och andra konsoler.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Intressant jämförelse.
Fattar inte varför PS5 inte klarar raytracing i ett spel som Sackboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Glömde också bort att jag förmodligen måste räkna varje PSVR2 som två tv eftersom den har två skärmar. Barnen har ju små huvuden så de kanske kan titta med ett öga var och dela på en PSVR2.

Edit: Maxtaket är ju nåt som Sony i princip själva har satt, alltså priset på konsolen. Att släppa ett tillbehör som endast fungerar med konsolen gör att värdet på tillbehöret är kopplat till konsolen. Det är skillnad mot exempelvis Sonys gamingmonitorer som också fungerar med datorer och andra konsoler.

Du räknar ju väldigt mycket äpple vs päron när du skarvar så där blir konstigt. Som att en bil ska kosta lika mycket som 4 mc:s

Kommer nog inte hända men ja den måste gå att köra på pc också för att va aktuell för egen del

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du räknar ju väldigt mycket äpple vs päron när du skarvar så där blir konstigt. Som att en bil ska kosta lika mycket som 4 mc:s

Kommer nog inte hända men ja den måste gå att köra på pc också för att va aktuell för egen del

Du menar att min poäng med att ”skarva” för att det ska bli konstigt för att jag tycker att jämförelsen mellan ett vr-headset med en vanlig tv är som att jämföra äpplen med päron alltså framgår?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derix:

Inte riktigt samma sak men betalade du mer för din TV än PS5-konsolen?

Alla har väl en TV?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Inte riktigt samma sak men betalade du mer för din TV än PS5-konsolen?

Det gjorde jag. Men om TVn bara fungerade med 30st Ps5-spel så hade jag inte gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Alla har väl en TV?

Nja, inte när Radiotjänst kom knackande. Då hade ingen TV.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Nja, inte när Radiotjänst kom knackande. Då hade ingen TV.

Samma här, levde i ett teknikfritt hem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Varför måste det vara PS5-only spel? Jag kan spela spel släppta på både PS4 och PS5. Dessutom är en del av problemet att prislappen är densamma som för hela konsolen. 6000 för en konsol där jag kan spela alla PS4- och PS5-spel jämfört med ett tillbehör till konsolen för 6000 som jag har glädje av i 30 spel. Investeringen är inte värt priset för mig med informationen vi har just nu.

Det är precis det här som är min poäng. Det blir ett moment 22. Utan spelare, inget utbud, utan utbud, inga spelare.
Vill man få med utvecklarna så måste man få med stora massan på att köpa headsetet, ska man få stora massan att köpa headsetet kan man inte prisätta det lika högt som konsolen.

Permalänk
Medlem

Älskar Japan, så mycket konstigt/roligt kommer därifrån.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Dying Light 2 Stay Human (PS5)
199 kr
https://www.amazon.se/dp/B09HQW6PHJ/

Mortal Kombat 11 Ultimate (Playstation 5) (PS5)
199 kr
https://www.amazon.se/dp/B098RCZZC7/

SIFU: Vengeance Edition - PS5
349 kr
https://www.inet.se/produkt/6336703/sifu-vengeance-edition-ps...

Slog till på Dying Light 2 direkt efter jag såg tipset från Bozzeta. När jag beställde så var det dock slutsålt, men det gick bra att lägga beställningen ändå och det skulle skicka spelet när det åter var i lager. Det har fortfarande inte skickats men när jag söker på spelet på Amazon.se, så säljer dom ett annat Dying Light 2 till PS5 som finns i lager
https://www.amazon.se/Dying-Light-2-Stay-Human/dp/B095N1N5MZ/
Borde de inte automatiskt skicka det istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Borde de inte automatiskt skicka det istället?

Det räknas nog som olika artikelnummer.

Permalänk
Medlem

WRC Generations har 1080p 60 fps på PS5.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

God of War: Ragnaröck "review embargo" släpptes klockan 17:00 idag och just nu ligger det på 94 på Metacritic (FZ gav det 5/5).

Blev på något sätt ännu mer sugen på att spela det nu! Är så hypad!

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/god-of-war-ragn...

https://www.fz.se/recension/291981-god-of-war-ragnarok

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dex:

God of War: Ragnaröck "review embargo" släpptes klockan 17:00 idag och just nu ligger det på 94 på Metacritic (FZ gav det 5/5).

Blev på något sätt ännu mer sugen på att spela det nu! Är så hypad!

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/god-of-war-ragn...

https://www.fz.se/recension/291981-god-of-war-ragnarok

Är SNUSKIGT taggad!!!

Favor Quality + HFR + VVR blir det för min del

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

FAVOR PERFORMANCE + HFR + VRR!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funkar VRR med 1440p upplösning nu alltså?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Funkar VRR med 1440p upplösning nu alltså?

Nej, tror inte PS5 fortfarande har systemstöd för vrr i 1440p.
Den skalar nog bara ner bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej, tror inte PS5 fortfarande har systemstöd för vrr i 1440p.
Den skalar nog bara ner bilden.

Synd, är ju bara logiskt att stödja vrr i 1440p när deras egna spel kör 1440p med vrr.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop